Regie:
Hynek BočanKamera:
Ivan ŠlapetaMusik:
Petr SkoumalBesetzung:
Vlastimil Brodský, Josef Kemr, Petr Čepek, Jiřina Bohdalová, Emma Černá, Klára Jerneková, Karel Heřmánek, Vilma Cibulková, Jan Hartl, Pavel Fiala (mehr)Inhalte(1)
A nostalgic comedy about an incorrigible dreamer, who doesn’t get along with his family and, despite his confidence in his ability to understand people, perpetually runs into trouble. The sorrowful evidence proving that overly trusting is risky, while living with none is impossible, and that old sins will always catch up with you. (Summer Film School)
(mehr)Kritiken (5)
Ein herrlich bitterer Film, in dem mir alles gefallen hat, am meisten aber die echte Freundschaft von Vlastimil Brodský, Josef Kemr und Petr Čepek. Außer den Schauspielleistungen von Karel Heřmánek und Jiřina Bohdalová bleibt mir auch der prima Auftritt von Jan Kraus in Erinnerung. Kurz und gut, es ist ein Film mit einem tollen Drehbuch, großartigen Schauspielleistungen und einer ausgezeichneten Regie. Was will man mehr? ()
Diesen unauffälligen und angenehmen Film habe ich zufällig entdeckt, es ist eine bittere Komödie mit dem ausgezeichneten Vlastimil Brodský in der Hauptrolle. Die Hauptfigur erinnerte mich ein bisschen an Frühling im Herbst, vor allem deshalb, weil sie den ganzen Film beherrscht. Die wunderschöne Riesengebirgslandschaft, die ausgezeichneten Gerichte, die Joska für die Holzfäller zubereitet und der Wechsel von Humor, Traurigkeit und Melancholie ergeben zusammen ein kompaktes Ganzes. Hynek Bočan war nach dem Märchen Mit dem Teufel ist nicht gut spaßen auf der richtigen Welle und hat die tschechische Kinematographie durch diese Dramedy bereichert. Die lustigste Szene – Joska mit einer Zigarre in der Badewanne bei seinem Sohn. ()
More bad luck than laughter. Fortunately for the gullible, not everything has to end badly when you have a few friends around you whom you can trust. Hynek Bočan effortlessly, humorously, and humanely reflects on the autumn of existence, with all that loneliness, disinterest, and exploitation that must not outweigh the aspects that stimulate the will to move forward in life. A solo for Vlastimil Brodský, who chillingly predicts his own December and his two lords, Josef Kemr and Petr Čepek (when the latter is lowered from the house entirely in black in a scoop of a digger, he looks like Magneto). Given the frequency of Josek's MFKDH (Mobile Forest Kitchen and Dining Hall) production and other treats lying on the tables, it's recommended to watch after a hearty dinner and with the fridge wrapped in a chain. ()
Barbora Hlavsová in the 1980s and of course a prelude to the film Autumn Spring. I'm willing to add one * for the fact that Bohdalová didn't have a better role in FSB projects during normalization. So let's be glad for at least this prelude to the series Přítelkyně z domu smutku. ()
Melancholic sadness, accompanied by the awful screeching of eighties synth “music". It must’ve taken years to compose it just right for it not to be appropriate for even one darn scene. Too bad about the poor actors who try their best and the only thing the viewer gets are earsplitting screeches. Other than that, no complaints at all. ()
Galerie (3)
Photo © CS Film
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