Inhalte(1)

Zwölf Fremde wachen auf einer Waldlichtung auf. Niemand von ihnen weiß, wo sie sich befinden und wie sie dort hingekommen sind. Ebenso wenig wissen sie, dass jeder und jede von ihnen ausgewählt wurde, und zwar für einen ganz speziellen Zweck: die Jagd. Im Schatten einer düsteren Internet-Verschwörungstheorie versammelt sich eine elitäre Gruppe erstmals auf einem abgelegenen Anwesen, um ganz normale Amerikaner und Amerikanerinnen zum Spaß zu jagen. Doch ihr perfider Plan fällt schnell in sich zusammen, denn eine der Gejagten, Crystal (Betty Gilpin, Glow), beherrscht das grausame Spiel der selbst ernannten Elite besser als sie selbst. Sie dreht den Spieß um und schaltet einen der Killer nach dem anderen aus, bis sie schließlich vor der rätselhaften Frau (der zweifachen Oscar®-Gewinnerin Hilary Swank) steht, bei der alle Fäden zusammenlaufen ... (Universal Pictures Germany)

(mehr)

Kritiken (11)

POMO 

alle Kritiken

Deutsch Ein Cross-Genre-Unsinn, der damit Freude machen will, dass er gegen den Strom schwimmt. Zum Schluss wird daraus sowieso nur ein Action-Revenge-Film zweiter Klasse mit brutalen Szenen, die ein wenig komisch wirken. Die Schauspielerin in der Hauptrolle ist aber atypisch. Die typischsten Genre-Figuren sterben absichtlich gleich in den ersten Minuten, damit der Film gleich überraschend wirkt und dass man sich auf eine originelles Erlebnis vorbereitet. Das kann Ihnen gefallen, muss es aber nicht. ()

MrHlad 

alle Kritiken

Englisch I hate movies where the director sits there in awe and says that everyone on the screen is a moron and that's why we're going to laugh at them. This isn't smart satire, it's the movie version of a Facebook discussion with conservatives and liberals arguing; all the smart people have left and now someone comes along and feels they have to tell the rest they're morons. By the way, besides the final fight, it's pretty uninteresting. ()

EvilPhoEniX 

alle Kritiken

Englisch A controversial fun satire that is a mix of Hunger Games and Hide and Seek! Finally, after a long time, a solid exploitation flick that gets going from the first minute and thankfully doesn't skimp on the gore. It sucks that within the first 15 minutes, the victims get a lot of sorting out, which I personally would have chosen otherwise, but so be it. Betty Gilpin may not be the best actress, but she's very confident in action, she doesn't fuck around, and the grittiness makes you trust her; and she can be sexy. It may be a B-movie at its core but it manages to surprise with entertaining twists and turns, where at times you have no idea who is the hunter and who is the prey, and this play with the viewer works quite well. The best though is the very final cat fight with Hilary Swank, which is the best female fight I've seen in a long time. The logic does falter, but there is decent action. Very entertaining, controversial, with a dose of dark humour and just enough violence. Out of five people, two left the theater, but I had fun. Story***, Action****, Humor***, Violence****, Entertainment****,Music***, Visual***, Atmosphere****. 7/10. ()

D.Moore 

alle Kritiken

Englisch A bloody satire that doesn't mess around. Yeah, it’s simple, but it’s not stupid, and it doesn’t pretend to be otherwise. And also, I was able to see Betty Gilipin from GLOW again. ()

lamps 

alle Kritiken

Englisch The first half is a nice and unpredictable semi-parody that relies on the audience’s familiarity with the rules of the genre, but it’s not afraid to overturn them for fun (and it doesn’t feel inappropriate). In the second half, after the most important cards have been revealed, the film falls into its own mirror and, despite the persisting quality of the craftsmanship and the insight, it can no longer surprise. The heroine is convincingly badass, but Hilary Swank’s attractive character (metaphorically and literally) had some more potential and I would have liked a bolder ending, given the concept of rewriting the expectations. Overall, though, it’s surprisingly good. 65% ()

Goldbeater 

alle Kritiken

Deutsch Es sieht so aus, als ob im Jahr 2020 der öffentliche Feind Nummer eins für das amerikanische Volk weder internationaler Terrorismus, Kommunismus noch Kriminalität oder Virusausbrüche sind. Es ist politische Satire! Dass die "große Kontroverse" um den Jagd nur aufgebauscht wurde, war von Anfang an klar. Ein großer Prozentsatz der Amerikaner fühlt sich heute tief betroffen von einem sanften Frühlingswind, der ihren Hintern kitzelt. Entschuldigung, ich meine "sexuell belästigt". Man muss korrekt sein. Letztendlich ist Jagd nur eine satirische Action-Komödie, die sich schonungslos in alle politischen Bereiche einmischt, aber nichts wirklich Neues bietet, was beispielsweise die Serie South Park in den letzten 15 Jahren nicht schon auf regulärer Basis ausgeschrien hätte. Offensichtlich gibt es ein Problem, wenn politische Satire in wortwörtlicher Form in einem relativ großen Kinofilm erscheint. Jagd hat bereits eine Kampagne aufgrund dieser Kontroverse gestartet, nach einer erheblichen Verspätung der Premiere. Manchmal ist es ein treffender und witziger Anblick, manchmal aber auch unkonzentriert und übertrieben. Die Action-Sequenzen versuchen vielleicht um jeden Preis zu überraschen, aber sie langweilen definitiv nicht und es schadet nicht, sie anzuschauen. ()

Stanislaus 

alle Kritiken

Deutsch Wir hatten bereits die Menschenjagd als "Hobby für die Elite", aber The Hunt nimmt dieses Thema von einer etwas anderen Seite her auf. Der Film bietet eine Menge schwarzhumoriger Szenen und eine ziemlich solide Unvorhersehbarkeit der Handlung - man weiß wirklich nicht, wer wann und wie sterben wird, was ein großes Plus für das Publikum ist. Mich haben die Passagen gestört, in denen zu viel geredet und das Filmmaterial unnötig in die Länge gezogen wurde - siehe Hase und Schildkröte und Animal Farm. The Hunt ist einer dieser Filme, bei denen ich jede Bewertung verstehen kann. Ansonsten ging Betty Gilpin mit ihrem Bad-Ass-Look manchmal zu weit, aber sei's drum. ()

Othello 

alle Kritiken

Englisch I'm pretty convinced that the scariest word of the 21st century will be 'satire'. There are bad scripts, and then there are scripts that are also bad but try to convince us that they are not by pointing out how aware they are of the genre rules they are not afraid to knowingly break. When you then combine this insufferable arrogance with an ironic statement about contemporary society, you'd have to be a real genius to get anything out of it other than a painfully spasmodic rant where even the script must have been written on Twitter, complete with hashtags. And it's probably not worth mentioning that Zobel is no genius. Aside from the final, surprisingly well done and distinctive fight scenes, it's mind-numbingly boringly shot in a typical Blumhouse production where everyone is wearing clean pressed clothes, the set is full of obviously artificial objects, and when he tries to shock, he does it with the aid of laughably digital blood. Lindelof is a filmmaker who based his entire screenwriting career on trying to emulate Joss Whedon, the king of bullshit genre self-reflections (God how I hate them), but didn't have enough talent to pull it off. Now he's just trying to make a buck off of the social and cultural internet wars, where he's trying to prove his ability to balance on a spectrum of opinion that’s pathetic. Plus, when you subtract the context from the film, notice how each scene is completely nonsensically constructed, how people behave in it, and what moves the plot along. This movie is sloppy AF. Too bad for Betty Gilpin, who the whole time gives the impression of either not being able to believe what just came out of her mouth or that somebody else is strung up in her face. She's actually quite funny when it comes to that. Like, for real. ()

Necrotongue 

alle Kritiken

Englisch I have no idea why horror is listed as one of the film's genres. Black comedy fits much better. Anyway, I had fun while wading through all that blood, and I don't care what it says about me. After all, when the Americans are able to make fun of all their taboo topics once every ten years, I’m ecstatic about how different it is from the constantly celebrated patriotism, riding on a giant wave of pathos. What's more, I loved Crystal’s approach, and I still have to think about how frustrating it must be when you're talking to someone whose head (or at least a substantial part of it) is gone all of a sudden. The film definitely deserves to have a higher rating. ()

kaylin 

alle Kritiken

Englisch The Hunt is an American production that is simply average mainstream entertainment in the guise of a horror movie. The movie is above average because it has quite an original narrative and the actors are directed really well. I think this will be a cult film hardcore fans will watch at least once a year. ()

Azurose 

alle Kritiken

Englisch The Hunt is an interesting but not original film. It will be a hit with Hunger Games fans. At the beginning of the film, twelve people are kidnapped and wake up in an unknown location. The hunt begins. The first half of the film is highly dramatic and it is not clear to the viewer who the main character is and who the actual killers are. The second half of the film is weaker. Here the filmmakers have abandoned the dark atmosphere of the forest and moved into enclosed spaces. The story is not complicated and does not contain any major twists. There are rather unfamiliar faces in the film, but they play their roles very well. As far as the action scenes are concerned, they are professionally handled and one can see that a lot of work has been done on them. An average film that is perfect to watch when bored. ()