Inhalte(1)

Katjas (Diane Kruger) ganze Welt bricht in sich zusammen, als ihr Mann Nuri und ihr Sohn Rocco bei einem Bombenanschlag ermordet werden. Nichts kann ihre Trauer, Wut und Verzweiflung lindern. Die Polizei tappt im Dunkeln. Bis sie nach einem überraschenden Hinweis das Neonazi-Paar Edda und André Möller (Hanna Hilsdorf, Ulrich Friedrich Brandhoff) verhaftet. Katja kämpft mit allen Mitteln um Gerechtigkeit für ihre Familie. (Sky Cinema)

(mehr)

Kritiken (10)

POMO 

alle Kritiken

Deutsch Ein solides Drama, das man sich einmal ansieht. Ohne einen einzigartigen Stil und ohne eine Message, welche man zwischen den Zeilen lesen könnte. Also im Hinblick darauf, was für ein wichtiges Thema behandelt wird. Am Ende hatte ich den Eindruck, dass das Drehbuch den Abschluss vereinfacht hat. Die einfachste Weise, wie man entkommen kann, ohne dass in den Zuschauer*innen ein Gefühl resoniert. ()

Malarkey 

alle Kritiken

Englisch Diane Kruger is completely out of this world here. Her depressive states got right under my skin in a way, that hasn’t happened to me with a movie for a while. Likewise, the theme is very current, interesting, and in the full context of the modern period very telling. More than the movie, I was focused on the mental state of Diane’s character, which was gradually mentally collapsing like a house of cards and I was at the edge of my seat every minute. However, the movie goes into the consequences and so it also points out how problematic the German judiciary system is. I personally didn’t get what else they were expecting. I didn’t give it 5 stars possibly only because of how bad I felt after watching the movie. Injustice is a bitch. ()

Marigold 

alle Kritiken

Deutsch Eine energische Erfahrung, die sich nicht auf einem solch präzise recherchierten, aber dennoch ein bisschen manipulativen Drehbuch aufbaut, sondern insbesondere auf einer demütigen Regiearbeit sowie einer fantastischen Leistung von Diane Kruger. Dank ihr wird die "stille Rächerin" zu einem Wesen aus Fleisch und Blut, mit dem wir bis zur äußerst schockierenden Entscheidung am Ende mitfühlen können. Das Thema des rechtsradikalen Terrorismus mag in der Zeit islamistischer Attentäter irritierend wirken, doch Akin hat hier ein sehr relevantes Thema verarbeitet - und befasst hat er sich damit sehr gut. ()

DaViD´82 

alle Kritiken

Englisch So emotionally impressive and tiring that it can get under your skin in a disturbing way “what if this happened to you". It is not a problem to ignore the fact that especially during the trial, it has glaring (extremely obvious) logical lapses (the origin of the new round, other witnesses, cameras, counter-arguments about a fake stay, etc.), just to have the screenwriting anti-system puppeteer coveted a shocking verdict. This is followed by the final act, where it gradually goes idle, fizzles out until it completely fades away. It has an effective final, but it is quite morally (on several levels) problematic due to its message. The whole third chapter seems like “we don't know where to go next, so at least we'll take a trip to the sea for a few filming days, maybe something will happen". From a personal film about loss, it suddenly turns into kind of a genre movie about revenge in an art-sophisticated style. The only strong points of the third act are (throughout the footage) the phenomenal performance of the devastated Diane and the discovery that the cold and damp Greek resorts outside the tourist season have a captivating “neo-noir" atmosphere. ()

EvilPhoEniX 

alle Kritiken

Englisch A depressing as fuck and unexpectedly great film. The excellent Diane Kruger loses her son and husband in a bomb attack, which results in incredible pressure and stress from the police and a subsequent trial where I couldn't breathe. Excellent dialogue, perfect acting, stifling atmosphere and a shocking finale. Good job by the Germans. 80%. ()

gudaulin 

alle Kritiken

Englisch Diane Kruger is indeed an interesting actress and she immersed herself in her role with great enthusiasm, but from my point of view, this is the least attractive film from Fatih Akin's workshop. He presents his audience with a story with clearly defined and polarized sides of the conflict. On one side, there is a repulsive manipulative lawyer representing equally repulsive murderers reduced to typical figures that are in no way "worthy" opponents for the main protagonist. The director's approach to the material is instructive, precisely determining what we should think about the film characters and what attitudes to hold. I prefer creators who provide me as a viewer with more space for reflection on the problem. The screenplay suffers from logical flaws in the trial phase in order for the screenwriter to steer the plot where he wants it to go. And I haven't even mentioned the ethically very problematic ending, which moves the film to a different level. Overall impression: 55%, and that's only while taking into consideration Diane's commitment... ()

Kaka 

alle Kritiken

Englisch A solid family drama that, had it been picked up by a capable American independent film maker, could have been a smash hit. Because firstly, German is a terrible language and at times a slight barrier. Secondly, the decent opening and the fantastic performance by Diane Kruger is dragged down by a strange ending that is supposed to be artistic and break conventions, but instead doesn't correspond with the setting of the main character. The scenes in the courtroom, where two brilliant lawyers nonchalantly duel with each other, remain the most effective and by far the best. ()

lamps 

alle Kritiken

Englisch As an idiosyncratic study of the psychological state of a person scarred by the tragic loss of loved ones and numbed by the events around them, In the Fade works well, but as a film about correcting a failing system and fulfilling the lost meaning of life, it is somewhat flimsy and unsurprising. The best thing is the breathtaking performance of Diane Kruger, who is going for a well-deserved Oscar. ()

Filmmaniak 

alle Kritiken

Deutsch Regie- und schauspielerisch präzises Werk, das Rassenhass dieses Mal durch das Motiv des Rechtsterrorismus verurteilt. Die Geschichte ist leicht manipulativ und zum Schluss etwas überhastet, daher nicht ganz zufriedenstellend, aber bis dahin ist alles gut durchdacht und großartig geschrieben. Das starke Thema wird in einer spannenden, emotionalen und meisterhaft aufgebauten Handlung genutzt, wobei Diane Kruger wirklich großartig ist. Es mag zwar schon viele andere Filme zu diesem Thema gegeben haben, aber das ist egal, Qualität ist wichtig. ()

claudel 

alle Kritiken

Deutsch Filmchallenge 2018 - Deutschland. Während Fatih Akin an seinen unübertroffenen Film Gegen die Wand Erinnerungen wachruft, lässt Diane Kruger irgendeine Helena in Troja vergessen. Zweifelsohne ihre beste Leistung ihrer Karriere, wie auf allen Plakaten aushängt, die ich in Paris sehe. Ich bin sehr froh, diesen Film ausgerechnet in Frankreich angeschaut zu haben, das ihn in Cannes gebührend zu schätzen wusste, während er unverständlicherweise einer Oscar-Nominierung entging. In meiner diesjährigen Challenge findet sich Deutschland sicher nicht bei den Geschlagenen wieder, und zwar völlig verdient. Die Verbindung von Fatih Akin und Diane Kruger funktioniert, und ich würde mir sehr wünschen, sie in Zukunft noch einmal zu sehen. Eine Bemerkung zum Schluss - ich habe mich an mein Staatsexamen in Strafrecht erinnert und jenes beschissene "in dubio pro reo“ verflucht, das ich als eine Frage aus dem Prozessrecht gezogen habe. Ich hätte in der Haut von Diane im Gerichtssaal nicht an mich halten können, sicher hätte man mich des Saales verwiesen. ()