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The comedy Revival tells the story of four musicians whose rock band SMOKE broke up under uncertain circumstances in 1972 and who, each for their own reasons, decide to attempt a spectacular comeback. The reasons vary – money, longing for lost fame, the desire to help a friend and also fear of powerlessness, illness and death. But whatever their original motivation was, these aging men resume playing together and as they start enjoying the music, their friendship and life onstage and behind the scenes, their plans and ambitions change as well.. And they themselves also ultimately change. And one great secret is finally revealed – why the band actually broke up in 1972. (Verleiher-Text)

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Kritiken (6)

Malarkey 

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Englisch I like the way the authors took on that movie. I must thank them, not only for the amazing casting, but for the Darkwerk ideas. Polívka, Krobot, Heřmánek and Geišberg make up for an amazing Revival basis. And Jenovéfa Boková has assured me that she’s getting prettier to look at with her every next movie. If only the sincerity in her eyes stayed as long as possible and didn’t get replaced by some other, usually negative trait that comes with fame. In any case, I must also praise Genzer. I don’t see him in movies very often, but the role of the music promoter was done really well. It’s pretty clear that these people are vultures out for money. But it’s a priceless experience to see their doings on the screen like that. Now there’s a third step left – seeing this person live. I think that my life would be complete and I could die happy. However, all of this overshadows the otherwise quite average script. And that’s why I’m rating this four stars. And even despite the fact that I’ve recently seen a much older and much more interesting British movie on a similar – if not identical – topic: Still Crazy. But I’m keeping it at four stars, especially thanks to the actors who made me very happy. ()

NinadeL 

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Englisch I'm not exactly a fan of Alice Nellis, but her work is very helpful in offering something different to contemporary Czech cinema, so let’s let her go on with her experiments. Revival uses a slightly different genre. No, I don't have a fit of happiness every time Krobot performs, but all those etudes by the deserving Polívka and Heřmánek made me very happy. ()

D.Moore 

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Deutsch Ich wollte nicht darüber lachen, dass sich die Figur von Karel Heřmánek von einem schleimigen Manager zu verschiedenen Dingen anstiften lässt, dass er seine Freunde wegen Geld und seinem Egoismus anlügt und sich einfach wie ein erstklassiger Mistkerl verhält. Und ich fand es auch nicht lustig. Leider habe ich den Eindruck, dass das Drehbuch damit gerechnet hat, dass eben diese Momente mit dem Einüben des Komas, dem Lügen und so weiter urkomisch sein werden und dass Heřmáneks Keyboardspieler eigentlich eine sympathische Figur sein wird. Das ist sie nicht. Ohne Boleslav Polívka und Miroslav Krobot, die ein ausgezeichnetes Duo waren, würden Revival jegliche Menschlichkeit und die nostalgische Träne, welche Erinnerungen an alte schwarzweiße Zeiten begleitet, fehlen. Kurzum – das, worauf ich am meisten gewartet habe. Ansonsten ist der Film leider ein großer Werbespot. Am meisten wird hier für Vojtěch Dyk und seine Band Werbung gemacht, d. h. für etwas, was keine Werbung braucht. Richtig witzige Momente gibt es kaum (und wenn, dann ist es das Verdienst von Polívka und Krobot). Die Figur des blinden Schlagzeugers ist echt nervig und Zuzana Bydžovská übertreibt es mit ihrer Yoko-Ono-Paraphrase (ihre letzte Szene werde ich lieber nicht erwähnen). Zweieinhalb Sterne, ein in allen Hinsichten durchschnittliches Werk. Das ist ziemlich schade. Der beste Spruch (von Bolek Polívka) war: Ich würde unser Konzert nicht besuchen. ()

Filmmaniak 

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Deutsch Sehr angenehme Überraschung. Gelungene Komödie mit funktionierenden ernsten Untertönen, auf die mit Überblick geblickt wird, intelligentes Drehbuch, geschickte Regie und qualitativ hochwertige schauspielerische Leistungen ergeben ein Erlebnis, das im tschechischen Film selten ist. ()

claudel 

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Deutsch Musikkomödien gibt es in Tschechien sehr, sehr selten, also großen Dank an Alice Nellis, dass sie das in Angriff genommen hat. Ich habe mich köstlich amüsiert, das ganze Quartett unterstützt von Genzer und Jenovéfa wirkt absolut überzeugend, und schließlich wird alles in Bitter-Süße gehüllt, was meine Lieblingskombination ist. Eine sehr solide Leistung und meiner Meinung nach der zweitbeste Film von Alice Nellis, denn Little Girl Blue ist unerreicht. ()

kaylin 

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Englisch Nice Czech comedy that relies heavily on the fact that four actors in the lead roles as musicians can handle it. And they do. True, with the help of the younger ones, but they still manage to arouse nostalgia in the audience. And I simply enjoy this nostalgia. It's a shame there wasn't a little more music because it was quite good. ()