Love Story

  • Österreich Love Story (mehr)
Trailer

Inhalte(1)

Love Story muss man einfach lieben! So romantisch und zeitlos wie kaum ein anderer Film ist es die Geschichte über die größte Liebe des Lebens. In den 70er Jahren wurde der Film zum bis dahin erfolgreichsten Paramount-Film. Er erhielt sieben Oscar-Nominierungen unter anderem für den besten Film und einen Oscar für Francis Lais legendäre Filmmusik. Während der Dreharbeiten zu Love Story erkannten die Filmemacher, dass sie es hier mit einer ganz besonderen Geschichte zutun hatten - so besonders, dass Erich Segal zeitgleich aus seinem Drehbuch einen Roman machte, der ebenfalls zum absoluten Bestseller wurde. Die Hauptdarsteller Ryan O'Neal und Ali MacGraw, die beide Oscar-Nominierungen erhielten, wurden über Nacht zu Stars mit ihrer großartigen Darstellung des jungen Paares, das mit seiner Liebe alle sozialen Unterschiede überwindet, heiratet und schließlich der schwersten Herausforderung von allen gegenüber steht. (Paramount Pictures Germany)

(mehr)

Kritiken (4)

Matty 

alle Kritiken

Englisch “Really, it doesn’t hurt.” It is remarkable and, given the subsiding unrest of the 1960s, understandable how American viewers showed enormous interest in conservative melodrama in 1970. Love Story represents a very cautious return to certainties. The pairing of perfect opposites points to the possibility of overcoming class differences and the subsequent restoration of equilibrium. In the 1970s, the already somewhat archaic class difference served the filmmakers as a surrogate for the more pressing social conflicts of the time – between various ethnic groups and between supporters of different political ideologies. Furthermore, a beautiful poor girl can be more easily passed off as a flawless ideal. As a fragile creature, Jenny lends herself to being protected, to benefitting from a feeling of financial and other forms of stability, which Oliver can offer her. In return, she gets him away from “animalistic” entertainment (hockey is shown as a rather aggressive sport) and more among people. By creating a harmonious family environment that he cannot find at home, she provides Oliver with the conditions he needs for undisturbed study. Jenny abandons self-improvement (after all, she’s already perfect) and gives priority to her vision of family life over her career. In her case, emotions triumph over ambition, which Oliver still hasn’t confronted. As in every Oedipal drama, here the problematic character is the father, who, as an old pragmatist, forces his son to prioritise a better social standing over a love that offers no gain. Despite the anticipated twist in the final third, Love Story is an admirably painless film, soft, gentle and fragrant like freshly laundered clothes from a television commercial. Without any truly bad characters or negative emotions, it is a symptom of the desire for something pure and unspoiled, for an impossible return to an earlier time (the film also addresses this irreversibility). The real tragedy of Hiller’s Love Story consists not in the film itself, since it lacks any depth, but in what it represents. 60% ()

DaViD´82 

alle Kritiken

Englisch The movie that formed the genre rules as we know them today. Due to its phenomenal success, Love Story opened the flood gates for romantic tear-jerkers. And in the tsunami of copycats over the years, some pictures emerged that offered the same but in a better wrapper. But this is a sensitively filmed movie, well-acted and without emotional blackmail. But there are three problems that make this movie a run-of-the-mill affair. The absence of memorable moments, the fact that the whole story is summed up in the first five sentences of the movie, and there is no chemistry between the central couple. Or rather, at the beginning there is some chemistry, but, after the great intro, this very quickly disappears. And it never comes back. Paradoxically, only the rather hackneyed sub-story about the stormy father and son relationship catches the imagination. But still, Love Story is unforgettable. Why? Due to the music by Francis Lai. But no. That isn’t completely true. The music in itself is pretty average. But the ingenious thing about it is one of the best ever main musical themes of all time. When it eventually shifts from the melancholic tones played on the piano and the orchestra gets going, it chills you to the marrow. And what is happening on the screen at that moment is completely irrelevant. ()

D.Moore 

alle Kritiken

Deutsch Seit der ersten Aufnahme und dem ersten Satz ist klar, worum es in diesem Film geht und was er möchte – und das schadet ihm ein wenig. Wenn man dann nämlich so ein sympathisches und glaubhaftes Paar wie Ali MacGraw und Ryan O'Neal beobachtet, kann man es nicht richtig genießen. Man wartet ständig – wenn auch unbewusst – darauf, was wann und wie kommt. Und wenn es kommt… Ist es zwar beeindruckend, aber kein Schock, den ich gebraucht hätte, damit mich Love Story noch mehr beeindruckt. ()

claudel 

alle Kritiken

Deutsch Ein romantisches Kultdrama, das auch nach fünfzig Jahren noch nicht gealtert ist. Endlich bin ich dazu gekommen und habe es entsprechend ausgekostet, genauso wie eine der schönsten Filmmelodien, die ich auch beim Schreiben dieses Kommentars höre. Ich muss wieder mit der Astrologie als echter Fan von Sternzeichen rausrücken. Die riesige Chemie, die zwischen Olivier und Jennifer aus jeder gemeinsamen Szene zu spüren ist, ergibt sich daraus, dass beide Schauspieler im Sternzeichen Widder geboren sind, und welches andere Sternzeichen kann so innig, grenzenlos, wahnsinnig und wild lieben wie der Widder :-D Hier mache ich lieber Schluss, denn dies hat auch seine Kehrseite... Ein wunderschöner Film, der seinen Platz auf dem Piedestal romantischer Geschichten verdient. ()

Verwandte News

Schauspieler Ryan O'Neal verstorben

Schauspieler Ryan O'Neal verstorben

09.12.2023

Ryan O'Neal, der für einen Oscar und zwei Golden Globes nominierte amerikanische Filmemacher, der für so legendäre Filme wie Barry Lyndon, Love Story und Paper Moon bekannt ist, ist im Alter von… (mehr)