Inhalte(1)

Nick Conklin, ein hartgesottener New Yorker Cop, soll mit seinem Partner Charlie den Yakuza-Killer Sato in Osaka den japanischen Behörden übergeben. Doch das ist leichter gesagt als getan. Die beiden Cops werden in eine Falle gelockt - Sato kann entkommen. Da Nick (Michael Douglas) und Charlie (Andy Garcia) bei den Ermittlungen ihrer japanischen Kollegen nur als Beobachter zugelassen sind, ermittelt Nick auf eigene Faust. Als er entdeckt, dass Sato (Yusaku Matsuda) in einen Falschgeld-Deal zweier Yakuza-Banden verstrickt ist, wird Charlie von Sato brutal ermordet. (ZDFneo)

(mehr)

Kritiken (5)

Lima 

alle Kritiken

Englisch One of Scott’s worst films, because it’s the most boring. Ridley Scott is still a master who can conjure up beautiful images, here supported by the charm of Japan's exotic setting, but it also displays the typical malaise of much of his work, a lousy script. Without Scott’s magic this is just a below-par, forgettable crime drama. ()

novoten 

alle Kritiken

Englisch From beginning to end, it's an obvious product of action-crime of the eighties. I don't quite understand why the former superstar Douglas teamed up with Ridley Scott for such a mediocre subject that couldn't enrich their careers in any way. But I cannot just criticize, Scott is too skillful of a director who plays with atmosphere and most importantly, he is lucky because Hans Zimmer (not for the last time in his career) saves the whole film with his composition. ()

3DD!3 

alle Kritiken

Englisch A fairly watchable crime drama from the late 1980s. Mike Douglas is on form, Andy Garcia is likable to the end, and Ridley Scott does his job without any special flourishes. ()

NinadeL 

alle Kritiken

Deutsch Also, was haben wir denn hier? Den ersten Film von Michael Douglas seit Wall Street, auf den man 2 Jahre gewartet hat. Die Musik von Hans Zimmer, Oscar-Nominierungen in den Kategorien Best Sound und Best Sound Editing. Und trotzdem ist es ein wunderschöner 80er-Jahre-Trash. Viele Genre-Stereotype, alles ist schön hart, schwarz-weiß und entspannt. Die Motorräder brummen, die Frauen haben Dauerwellen... Das Narrativ kehrt sogar zur japanischen Rache wegen Hiroshima zurück. Heute kann man das aber nicht mehr ernst nehmen. ()

Kaka 

alle Kritiken

Englisch An excellent and gritty crime film perfectly directed by Ridley Scott, which typically symbolizes the 1980s and 90s. A gang of tough fighters, pumped-up visuals, plenty of murders and shootouts, and other necessary attributes. The exotic setting is a very good idea and some camera shots or whole sequences can remind you of Scott's opus Blade Runner. Hans Zimmer composed a fairly impressive electronic score with a hint of the Orient, and the name of the cinematographer (Jan De Bont) is definitely worth mentioning. The screenplay is not groundbreaking, but that is not a novelty for Scott. ()