The Last Kingdom

(Serie)
  • Großbritannien The Last Kingdom
Trailer
Großbritannien, (2015–2022), 42 h 33 min (Minutenlänge: 51–59 min)

Vorlage:

Bernard Cornwell (Buch)

Besetzung:

Alexander Dreymon, David Dawson, Ian Hart, Millie Brady, Eliza Butterworth, Harry McEntire, Mark Rowley, Emily Cox, Arnas Fedaravicius, Adrian Bouchet (mehr)
(weitere Professionen)

Staffel(5) / Folgen(46)

Inhalte(1)

England im Jahr 872: Das in mehrere Königreiche zersplitterte Land leidet unter der Besetzung durch die Dänen. Uhtred, der Sohn eines sächsischen Adligen, wird als Kind von den Wikingern entführt und in ihre Reihen aufgenommen. Doch eines Tages geschieht das Ungeheuerliche: Sein Ziehvater Ragnar wird von seinen eigenen Männern verraten und ermordet. Uhtred muss fliehen doch um seinen rechtmäßigen Platz in der Ahnenfolge zurückzuerobern, lässt er sich auf eine gefährliche Allianz ein... (Capelight Pictures)

(mehr)

Videos (12)

Trailer

Kritiken (3)

Ediebalboa 

alle Kritiken (zu dieser Serie)

Deutsch Eine geradlinige mittelalterliche Fahrt, bei der trotz aktueller Trends kein Platz für irgendwelche Flusen voller Mythologie ist, flaue Geschichten der Nebencharaktere aus der Kneipe oder von Drachen, Untoten und anderen Monstern. Amen. The Last Kingdom hält sich felsenfest an seinem Haupthelden Uhtred, Raum für andere lässt man nur dann zu, wenn ihre Schicksale die zentrale Handlung, also die gesamte Geschichte, bewegen. Nach Maßstäben der heutigen Filmindustrie vielleicht trivial, aber bei den vorbeiziehenden Staffeln eine passende Strategie, dank derer die Serie tote oder unaufgelöste Handlungsstränge vermeidet. Dank der tollen Vorlage ginge das auch nicht anders. Die britischen Filmemacher wählten aus allen der Bücher das Beste aus und schafften in ungarischen Studios ihren Geschichten nur makellos. Abgesehen von der eher billigen Einführung.***Das gillt nicht für Staffel 5, die aus den Büchern und der Vergangenheit nur noch das nötigste raus pickt und sich die Geschichte in alle Himmelsrichtungen verflüchtigt. Diese letzte Phase von Uhtred schafft es jedoch immer noch, die Serie mit viel mehr Anmut zu beenden, als es den Genies Benioff & Weiss damals mit dem fruchtbaren Ende von Game of Thrones gelang. ()

Necrotongue 

alle Kritiken (zu dieser Serie)

Englisch Obviously a much cheaper series than Vikings. It took me a while to get used to, but the gritty plot and especially the excellent main character definitely deserve four stars from me. Unlike a lot of Christian zealots, Uhtred is a loose cannon. He is selfish, disrespectful, uncontrollably angry and unchristian, which is why I’ve grown fond of him. I probably wouldn't have enjoyed the series without him. ()

Werbung

DaViD´82 

alle Kritiken

Englisch Destiny is all. It´s hard to find a better historic carnage, where intrigues of ruling class and relationship affairs does not serve only as an obvious excuse to draw a sword and subsequent gore bloodshed. Not that there wasn't much of it. It is. In addition, it's really dirty, magnificently choreographed and uncompromising. It is not to be overlooked that Bernard Cornwell is behind the original, who oversaw the constant development of properly ambivalent characters, the “Vláčil’s" atmosphere of the Middle Ages as well as matters of heart and political reasoning with a multi - layered plot of intrigues, so that each of these components works on its own and yet acts as an integral part of the whole. And the whole thing is purely genre, it really isn't (and shouldn't be!) A faithful picture of the time of Alfred the Great. It is to the credit of the authors that they dealt with all of the above-mentioned when adapting, without it seeming like a blatant abbreviated thesis, in which even the ignorant will soon realize that it´s based on a book. The centerpiece is the excellently developed (in) friendly “bromance of Uhtred and Alfred"; their mutual hostility, distrust, tension and mutual respect and need. The only significant weak point of the first two seasons is that they have eight episodes, but it is strictly true that every four parts represent an adaptation of one of the books. And the models are conceived in such a way that each has its beginning and end, i.e., in the series there are repeated anti-climate situations, when the first and second episodes build lines, the fourth episode offers climax and the fifth and sixth then build new storylines from scratch. The series also overcame clinical death, when the BBC stopped the series after the second season, but Netflix took on the role of savior. Concerns as to whether taking it under their wings would turn out to be odd, as on the contrary, it gave it wings, so that it would be the ultimate historical movie “with an overlap", not only in terms of script, but also of budget. A more obvious deviation from history towards mysticism will suit it. In other words, if you miss the genre companion of the Vikings, which would not lose quality with the increasing number of episodes, then there is no need to look any further, because the hot-blooded escapades offer everything one can desire within the genre; moreover, in the highest possible quality. | S1: 4/5 | S2: 5/5 | S3: 5/5 | S4: 4/5 | ()

Galerie (1 497)