Subete ga F ni naru: The Perfect Insider

(Serie)
  • Japan すべてがFになる THE PERFECT INSIDER (mehr)
Trailer 2

Folgen(11)

Inhalte(1)

For most people, finding a dead body on their vacation would mean the vacation is over. However, for Souhei Saikawa, a professor of architecture, and his student Moe Nishinosono, a math prodigy, it's a different kind of challenge. Genius programmer Shiki Magata, one of Souhei's idols, is inexplicably murdered inside the sealed research lab she disappeared to after being found innocent of her parents' murder. As Souhei and Moe take the first steps into a deadly new world, they must untangle the complex web of events and clues leading up to the murder. With danger creeping up around them, this may be the last mystery this pair of human anomalies attempts to solve in The Perfect Insider! (Crunchyroll)

(mehr)

Videos (3)

Trailer 2

Kritiken (2)

Jeoffrey 

alle Kritiken (zu dieser Serie)

Deutsch Es ist angenehm, wenn etwas schön aussieht, es gut anzusehen und anzuhören ist. Leider reicht das aber nicht. Präsentiert man einen Krimi so, dass der Zuschauer sich langweilt und sich deshalb für die meisten Dinge nicht interessiert, und wenn man Erkenntnisse und Wendungen einfach so präsentiert, dass man nicht darüber nachdenken muss, dann ist das Ergebnis einfach schlecht. Packt man außerdem noch Philosophieren mit ein, was mit der Zeit jede Spannung einfach killt und zerstört und man dadurch nach einer Weile selbst interessante Dinge nicht mehr wahrnimmt, dann stimmt da einfach etwas ganz und gar nicht. Man kann zwar erträgliche und relativ glaubwürdige Charaktere reinsetzen, aber selbst die werden nichts mehr retten. Vor allem, wenn sie sich unlogisch verhalten und anstatt sich über das Geschehen um sie herum Gedanken zu machen, konzentrieren sie sich lieber auf sich selbst und ihre Probleme, die der Handlung ziemlich untergeordnet sind, und philosophieren noch einmal über die Unendlichkeit des Lebens. Tja und als der Wendepunkt des ganzen Werkes kommen sollte, als der Täter aufgedeckt werden sollte, kurz gesagt, der Moment - der Höhepunkt der gesamten Krimigeschichte, und ehrlich gesagt mit dieser Pointe hätte es der Höhepunkt werden können, so mein Eindruck, war dieser Moment nur ein sehr nüchternes "meh" und so ist das Ergebnis schlichtweg eine große Enttäuschung... Enttäuschung über das verschenkte Potenzial, ein langatmiger Plot mit viel Gelaber, der jede Spannung komplett zerschmettert und sogar einen relativ interessanten (also in einer anderen Durchführung bestimmt) Pointe komplett zunichtegemacht hat. Wenn ich es also zusammenfasse, könnte ich mir eigentlich viele Sätze sparen und einfach schreiben, dass viele andere es bereits völlig genau beschrieben haben. Na ja, zumindest habe ich mal wieder das Tippen etwas geübt... Das Finale brachte nichts mehr, höchstens ein paar ziemlich tiefgründige Gedanken über das Leben, was mir bestätigte, dass dieses Werk ein kleines philosophisches Potenzial hat, das ein paar Intellektuelle wie Saikawa-sensei interessieren könnte, aber hier wird es einfach keinen Zuschauer beeindrucken, der einen guten Krimi sehen möchte. 4/10 ()

Hromino 

alle Kritiken

Englisch I am now writing down another anime on the list of works that had a lot of potential to appeal to me, but where the potential was criminally wasted by the producers. Subete ga F ni Naru has a promising start, excellent artwork and animation, a fairly decent soundtrack and one of the most excellent openings I have ever had the pleasure of seeing in the world of Japanese animation so far, but unless the director and especially the screenwriter are in luck, it is hard for the audience to get enough of the above for the entire run of the eleven episodes. I can imagine quite well what the subject matter might have looked like in the hands of another production company, just as I can understand the reasons for the success of the book's prequel in Japan. However, its anime adaptation, unfortunately, I cannot help but think of as a screenwriting travesty, which was just exhausting, and the final point – itself otherwise very interesting – was my imaginary deliverance from this journey. I have no idea if the screenwriter was so lazy that the result of his work feels like a slavish rewrite of the book, or if he was simply ignorant of the unwritten rules of movie adaptations, but either way, the creation of so many dysfunctional, and bullshit contentless scenes deserves to be handed a kind of anti-award; to both the screenwriter and director. The director’s absolute lack of feeling for the progression within the plot, obsession with repeating certain scenes to the point of madness, and inability to portray the depth of the characters on screen, who thus appear to the audience as unlikable, irritating, and contrived, should also be duly appreciated. As a result of all of the above, I had an experience similar to that of the other reviewers below: they were thinking the screenwriters were so disinterested in their work the result was just "ahem, okay..." when the killer was revealed, and wanted to fast forward the series, or felt a dire need to shut the characters up. It is a great shame to have so cruelly wasted the potential of the source material, which deserved to have been handled much better. I give it a bland 2 stars. ()

Werbung

Galerie (29)