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Detectives from the Holy Trinity are back and they have a new case. In her spare time, inspector Výrová focuses on a thirty-year-old case of a little child's murder in the Olomouc region. The perpetrator was arrested, but the evidence of his guilt is highly unsatisfactory. When a new witness testimony appears, the inspector re-opens the case. What did the Czechoslovak police overlook at that time, and why? (Febiofest)

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Kritiken (3)

Isherwood 

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Englisch The first episode is from a genre textbook. A 30-year-old murder, unclear children's imagination, and divine work with sounds and camera, which maximally exploits the atmosphere of a burned-down village, entice the viewer to the fullest. However, when the second episode starts to overtly omit certain motifs and characters, you don't have to be very sharp to realize who left the murdered child in half. From the moment with the photo album, it becomes pure "lazy writing," when everything breaks apart in the most banal way, and despite the undoubtedly impressive final monologue in the forest, it is simply a failure of several creative elements. Actually, given the development of some characters, it seems to me more interesting that the murderer's identity could have remained forever hidden. ()

NinadeL 

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Deutsch Eine Überarbeitung des tschechischen Krimis "Ještě není konec" von Michal Sýkora aus der Reihe Detektivové od Nejsvětější trojice. Die ermittelnde Marie Výrová (die extrem passive Klára Melíšková in der Hauptrolle) beschäftigt sich mit einem Fall aus den späten 80er Jahren, dem Unrecht in einer großen Familie und nimmt sich wirklich Zeit. Der Plot, der früher nur knapp für eine einstündige Inszenierung gereicht hätte, dauert im heutigen Stil des Tschechischen Fernsehens mehr als drei Stunden. Die Schauspielleistungen einiger Nebendarsteller sind zwar nicht gerade schlecht (Marika Procházková ist sehr niedlich), aber drei Folgen lang blinde Wege eines verjährten Mordes zu verfolgen, ist wirklich zu viel. Außerdem ist die Pointe natürlich übertrieben und im gegebenen Kontext nicht wirklich sinnvoll. Aber letztendlich gehört gerade dieser Krimi wahrscheinlich zu denen, die der konservative Zuschauer gerne sieht, denn durch sie hört er sich konservative Meinungen an, er erinnert sich an die Ära der Perestroika, trifft wieder seine Lieblings-Fernsehgesichter und das ist das, was ihn interessiert. Denn wie sonst wollen Sie eine Nebenhandlung rechtfertigen, die auf Manipulation seitens einer hochrangigen Funktionärin der Kommunistischen Partei aufgebaut ist, unterstützt durch eine zusätzliche Geschichte aus der Zeit nach der Revolution, als diese überzeugte Kommunistin wegen Veränderungen verrückt wurde? Diese Serie ist eher total klischeehaft als hochwertig. ()

Necrotongue 

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Englisch I have somehow missed all the previous miniseries, so I have some catching up to do, although I'm rather apprehensive. Monsters of the Shore is clearly considered the best, and yet I didn’t find the series very convincing. Great moments alternated with poor ones, I was annoyed by the constant effort to turn this into a work of art of the year, which was completely pointless and didn’t do the story much good. On the other hand, the atmosphere was great, so it was a shame that it wasn’t backed up by better writing so that I could give a higher rating. ()