Victoria

  • Australien Victoria (mehr)
Trailer 2

Inhalte(1)

Eine Stunde noch, dann neigt sich auch diese Nacht in Berlin wieder dem Ende zu. Vor einem Club lernt Victoria (Laia Costa), eine junge Frau aus Madrid, vier Berliner Jungs kennen – Sonne (Frederick Lau), Boxer (Franz Rogowski), Blinker (Burak Yigit) und Fuß (Max Mauff). Der Funke zwischen ihr und Sonne springt sofort über, aber Zeit füreinander haben die beiden nicht. Sonne und seine Kumpels haben noch etwas vor. Um eine Schuld zu begleichen, haben sie sich auf eine krumme Sache eingelassen. Als einer von ihnen unerwartet ausfällt, soll Victoria als Fahrerin einspringen. Was für sie wie ein großes Abenteuer beginnt, entwickelt sich zunächst zu einem verrückten euphorischen Tanz – und dann schnell zum Albtraum. Während der Tag langsam anbricht, geht es für Victoria und Sonne auf einmal um Alles oder Nichts... (Wild Bunch Germany)

(mehr)

Videos (3)

Trailer 2

Kritiken (10)

claudel 

alle Kritiken

Deutsch In meinem Fall war die Erwartung groß, dass mir dieser Film gefallen wird. Laia Costa hat mich in San Sebastian in Un amor verzaubert. Ihr Charme in Kombination mit dem nächtlichen Berlin konnte nicht enttäuschen. Doch das tat er. Die Hälfte des Films besteht aus albernem Geschwätz und das auch noch auf Englisch. Die zweite Hälfte zeigt eine dumme und sinnlose Action. Drei Sterne sind noch barmherzig. ()

Goldbeater 

alle Kritiken

Deutsch Die Form triumphiert über den Inhalt. Hut ab vor der kreativen Intelligenz und all den Vorbereitungen, die vor dieser Aufnahme getroffen wurden, um alles in einem zusammenhängenden Shot gelingen zu lassen. Was jedoch diesem Film unglaublich im Wege steht, ist das Verhalten der Charaktere, die im Film die dümmsten Entscheidungen treffen, nur um das Drama voranzutreiben. Und da der Zuschauer mit diesen Idioten ganze 140 Minuten lang verbunden ist, spürt man intensiv sowohl ihr unverständliches Handeln als auch die unnötige Überlänge. ()

Werbung

POMO 

alle Kritiken

Deutsch 140 Minuten sind für ein Konzept eines authentischen Nachtverhaltens von ein paar Figuren an gewöhnlichen Orten Berlins zu viel. Die erste Hälfte ist ein bisschen langwierig, die Szenen und die Dialoge sind zu trivial. Umso überraschender und fesselnder ist die weitere Entwicklung der Geschichte, besonders dann, wenn man über die Handlung nichts weiß. Die Probleme werden angedeutet, man ahnt sie und hat Angst vor ihnen, weil sie die Hauptheldin nicht verdient hat. Eine sehr gelungene und emotionale "eine Aufnahme" mit einer gründlichen Steigerung und guten Schauspielleistungen. ()

J*A*S*M 

alle Kritiken

Englisch (BE2CAN, Lucerna) A very intensive experience, likeable characters, a high degree of credibility and form that leaves you flabbergasted. For me, by far the best of this year’s Be2Can: it wasn’t too brooding, didn’t have any snobbish answer to existential questions, it even had a plot! And it got an applause, wow! ()

Matty 

alle Kritiken

Englisch Like Birdman, Victoria fails to convince us that the one-shot approach is anything more than a way to show off (the director likes to boast in interviews that, unlike Iñárritu, he didn’t use “invisible” digital editing and managed to get the whole film down on the third attempt with the actors after ten days of rehearsals). That said, it starts promisingly. Despite the seeming spontaneity, a clear plan and consideration for the viewer can be perceived behind the construction of the plot. All of the main characters are introduced to us during the lively prologue and we can easily remember them thanks to their nicknames. A clever safeguard against occasional slips of the tongue and hesitations is the fact that most of the characters don’t speak their native languages for a large part of the film, so they sometimes have to search for the right expression for a moment. On the roof, potential conflict is indicated by drawing attention to Boxer’s criminal past. In the café, the relationship between Victoria and Sonne is deepened through authentically intimate dialogue, legitimising the girl’s subsequent decision to join in the action to come. When the narrative begins to conform to familiar genre formulas, it loses steam and nearly all of its potential to somehow surprise us. One cliché follows another (the need to find a substitute accomplice, the engine failing to start, the gunshot wound not revealed until long after the impact), the absolute majority of scenes last longer than is necessary, the initially rather likable characters behave increasingly like idiots (which, from a certain moment should clearly be partially explained by the fact that they are under the influence of drugs), and the predictable ending is delayed by a number of unnecessary feints that in no way deepen the characters’ psychology or expand the film’s slight intellectual foundations. Despite the impressive technical execution (the cinematographer rightly gets priority over the director in the closing credits) and the skilful guidance of our attention by alternating between greater and lesser depth of focus, the film is not engaging enough to work as an example of intense “experiential” cinema, nor is it suitably rich in motifs or appropriately specific in the setting or characters (the protagonists barely have enough character traits for a two-and-a-half-hour film) to be taken as a statement about today’s multicultural Berlin or Generation Y. Victoria has bigger ambitions and a bigger budget, but in the end, it’s an admirable failure. ()

Galerie (19)