Inhalte(1)

Da er eine Schwäche für alles Britische hat, nimmt der ebenso tollpatschige wie liebenswerte Bär Paddington die Reise aus dem „finstersten Peru" bis nach London auf sich. Als er sich aber mutterseelenallein an der U-Bahn-Station Paddington wiederfindet, wird ihm bewusst, dass das Stadtleben doch nicht so ist, wie er es sich vorgestellt hat. Doch zum Glück findet ihn die Familie Brown und bietet ihm ein neues Zuhause an. Es scheint, als hätte sich sein Schicksal zum Guten gewendet – wäre da nicht eine zwielichtige Tierpräparatorin, die es auf den seltenen Bären abgesehen hat... (StudioCanal Deutschland)

(mehr)

Kritiken (6)

Matty 

alle Kritiken

Englisch Though the visual style of Paddington betrays the involvement of the creator of The Mighty Boosh (fluid transitions between the real and fantastical worlds, very bold colours and costumes), it also borrows quite a lot from the films of Wes Anderson (centred frontal compositions, the mis-en-scène resembling the interior of a dollhouse). The plot conspicuously uses motifs from 101 Dalmatians and less strikingly from Chaplin’s The Kid and other films about abandoned children. Structured as a series of action sequences, the narrative is reminiscent of the more recent works Wallace & Gromit: The Curse of the Were-Rabbit and The Adventures of Tintin. However, this doesn’t mean that Paddington is devoid of original ideas and only stole from others. On the contrary, it is based on a feeling of familiarity. It straightforwardly and sincerely tells a traditional story with a popular character (popular in Britain, at least). It neither denies nor is ashamed of its connection to a tradition dating back at least to 1958, when the first Paddington book was published. Nor does it throw out sentimental scenes or relativise its liberal message (how to behave toward outsiders and generally toward those who are different in an era of ever increasing intolerance). Despite the thin plot, underdeveloped or underused characters and the compositionally poorly motivated mishaps, the combination of familiar elements makes Paddington a candidate to be a new Christmas classic. 75% ()

Malarkey 

alle Kritiken

Englisch Lately, there has been no cuter movie than Paddington. Paddington is simply the highest caliber of cuteness. And it is also very nice to watch because he breaks and touches everything that enters his field of vision. On the other hand, this fairy-tale combined the real world with the animated one in a way that made me continually ask why nobody finds it strange that the bear talks and acts like a human. I am probably too old for that idea, but the cuteness was so strong that every child has to drool with delight. ()

NinadeL 

alle Kritiken

Deutsch Ein niedlicher Familienfilm nach klassischer Kinderliteratur. Die Geschichten eines Teddybären aus dem dunkelsten Peru sind schließlich zu eng mit London und der kolonialen Poetik verbunden. Gekonnt gefilmt, setzt er auf Sicherheit und wird Fans eines so breiten Star-Spektrums wie Nicole Kidman und Gwen Stefani anziehen. Kidman setzt auf eine neue Variante des Bösewichts, den sie zuletzt in Der Goldene Kompass ausprobierte. Ihr neuer hellblonder Pagenkopf und ihre perversen Neigungen passen zu der ihr eigenen Natürlichkeit. Und Stefani sang im Abspann einen neuen Song mit Pharrell, um ihre Zuhörer daran zu erinnern, dass sie selbst Mutter ist. Alles in allem eine Genre-Überraschung, die man empfehlen kann. ()

Jeoffrey 

alle Kritiken

Deutsch Für mich ein ziemlich süßer Familienfilm, der von der Handlung her nichts Besonderes bietet, aber im Grunde eine sehr angenehme Angelegenheit mit einem wahnsinnig sympathischen Haupthelden ist. Als großer Pluspunkt, für den ich ein * gebe und den Film über die imaginäre Grenze des Durchschnitts hinaus schiebe, ist die Tatsache, dass es so britisch ist. Besonders als ich den Film in der Originalfassung gesehen habe, konnte ich den schönen britischen Akzent der Hauptdarsteller schätzen, die mir persönlich so gut gefallen und natürlich auch den sehr witzigen englischen Humor genießen. Wenn ich noch ein paar weitere interessante Dinge hinzufüge, die mir der Film gebracht hat, wie zum Beispiel die Tatsache, dass die Londoner 107 Ausdrücke für regen haben, bekomme ich ein überdurchschnittliches und angenehmes Erlebnis. ()

lamps 

alle Kritiken

Englisch The main character is endearing, and the scenes depicting his intricately complex adaptation to the interior of his new London home are truly perfect. The humour will mostly please both the children's audience, who will jump with excitement at every stunt the confused bear pulls, as well as the parents, who will appreciate its accessibility and the solid moral message, which Paddington, as a classic family film, does not spare. But what is downright annoying, however, is Nicole Kidman's character and basically the whole plot arc in the second half, which is devoid of surprise and also fails. With a bit of hindsight, I have to downgrade it to three stars, because the memory of the film has faded surprisingly quickly. 65% ()

kaylin 

alle Kritiken

Englisch The way the whole plot is conducted isn't entirely original, but I still immensely enjoyed the movie because of how interesting situations pile up here, which are not at all boring and in some cases, on the contrary, very inventive. The visual execution is truly close to perfection. Great actors in their roles and the stunning Nicole Kidman, who really impressed me in this cut. ()