Insidious: Chapter 3 – Jede Geschichte hat einen Anfang

  • Schweiz Insidious: Chapter 3 – Jede Geschichte hat einen Anfang (mehr)
Trailer 1

Inhalte(1)

Nur widerwillig hilft das Medium Elise Rainier (LIN SHAYE) der jungen Quinn (STEFANIE SCOTT) bei der Kontaktaufnahme zu ihrer toten Mutter (ELE KEATS). Rufe man den Geist eines Toten, so können alle diesen Ruf hören, warnt Elise. Leider kommt ihre Warnung zu spät, denn eine dunkle Macht hat es bereits auf Quinn abgesehen. Zusammen mit Tucker (ANGUS SAMPSON) und Specs (LEIGH WHANNEL), die sich auf paranormale Erscheinungen spezialisiert haben, nimmt Elise den Kampf gegen das Böse auf. (Sony Pictures DE)

(mehr)

Kritiken (8)

POMO 

alle Kritiken

Deutsch Intensive Schreckmomente von einer Gruppe, die sie am besten kann. Blum House ist für Horrorfilme das, was Pixar für Zeichentrickfilme. Das Finale ist schwach und das Handlungsschema einschließlich jeder individuellen Szene nur ein Recycling von alten Sachen. Deswegen ist es der schlimmste Film von den dreien. ()

J*A*S*M 

alle Kritiken

Englisch Solidly made, but this time unfortunately it’s an utterly uninteresting safe bet. The first one laid down the rules and introduced us to the Further and the second one expanded the story in an interesting way, but the third instalment just follows the path set by the trend in ghost/exorcism movies and doesn’t have anything that I didn’t already see in the previous two episodes, and better. For Whannell’s standards, the script this time is woefully unoriginal and unsurprising. Lin Shaye is still great, but she alone is not enough for a higher rating, especially if she lacks the support of the other stars, who unfortunately deliver weak performances. The demon is also great, but we don’t get to know much about it. The film is chock full of jump-scares – unfortunately, I must add, because they always erase any signs of an atmosphere. And the worst is that they go nowhere, the demon shows up, says Boo! and then leaves. Throughout the film I never felt that the heroes were in any sort of danger, that the creators will really let the demon kill them. A barking dog doesn’t bite. That’s probably the biggest complaint for a horror movie. ()

Malarkey 

alle Kritiken

Englisch I must admit that I had expected a loose but very similar sequel to the first two parts of Insidious. But it never occurred to me that I might be getting a film that knowingly pokes fun of all those monsters, demons and nightmares. It’s as if the movie took the Insidious name only to make fun of it and it got away with it without any problems. On the other hand, I was saying to myself whether I should cry about those illogical plot holes or whether I should simply enjoy scene after scene. You see once two guys with the punk image of ghostbusters burst into the teen horror halfway through, the movie gains a whole new unique dimension. On top of that, the technical side of the film isn’t actually too bad. All in all, this is a film that you can’t take seriously and that’s how you have to approach it. ()

Bloody13 

alle Kritiken

Deutsch Zwar stark, aber immer noch eine Drei. Es hat nicht den ersten Teil (das hätte nur ein Verrückter erwartet), aber mit dem zweiten Teil ist es fast vergleichbar. Whannell verwendet die gleichen Verfahren wie Wan (der übrigens in einer kleinen Cameo-Rolle auftaucht), daher werden Sie den Regiewechsel vielleicht nicht einmal bemerken. Zumindest nicht merklich. Whannell hat seinen Kumpel mit chirurgischer Präzision kopiert, sodass er auch dieses Mal überraschen kann. In dem Moment, in dem die Kamera den dunklen Winkel des Raumes fokussiert und anstelle von Musik tiefes Schweigen im Saal herrscht, erahnt man, dass etwas Schreckliches passieren wird. Aber es passiert nicht. Und wenn doch, dann erst nach längerer Zeit als erwartet. Das schätze ich auf jeden Fall, denn die Spannung ist in einem Horrorfilm wichtiger als billige Schreckmomente. Leider werden die jedoch auch nicht vernachlässigt und es gibt davon nicht gerade wenig. Glücklicherweise tritt in einigen Fällen der gewünschte Effekt "Oh - Erschrecken!" ein. Aber um mich hier nicht zu sehr auszulassen... Visuell sehr gut, auch wenn insgesamt nicht mehr so furchterregend. Schauspielerisch sympathisch, die Masken der Geister angemessen gruselig (besonders der Großvater mit dem Beatmungsgerät) und überraschenderweise gibt es sogar eine Konfrontation zwischen Elise und der alten Bekannten "Die Frau in Schwarz". Das finale Abrechnung bietet jedoch keine erwartete Adrenalin-Fahrt. Eher einen durchschnittlich beängstigenden Spaziergang durch Dálava. (60%) ()

lamps 

alle Kritiken

Englisch Well made, but no more than that. Where the first movie was innovative and the second was interesting in terms of story, the third one is routine and repetitive. Whannell honours Wan's work and manages to produce a satisfying amount of effective jump scares, but he rather overdoes it in the climax, and the final exorcism of is a recyclate of the shoddiest nature. Does it matter that it's nice to look at and that the cinematographer, director and composer all deserve praise when they have contributed to a film that nobody needed to see, given its predecessors? 65% for the intention and the honesty. ()

claudel 

alle Kritiken

Deutsch Gesehen bei der Challenge Tour - Film-Hunting: Aufgabe Nummer 10 - ein Film, der dich schreckt oder vor dem du Angst hast. Für einen Teil drei mehr als gut, ich hatte stellenweise eine Scheißangst, und das ist es, was ich bei einem guten Horrorstreifen brauche und von ihm verlange. Das Drehbuch ist zwar nicht die Auslage des gesamten Films, aber ich stelle keine hohen Anforderungen an Horrorfilme, wenn ich fünfmal erschrecke, schlecht träume oder Angst habe, ins Dunkle zu gehen, bin ich zufrieden und der Film hat seinen Zweck erfüllt. Der beste Teil der Serie ist für mich bisher die Nummer zwei. ()

Othello 

alle Kritiken

Englisch So, no mercy this time. A movie I'd like to punch. If I clap in your face, you'll jump. Even if you know I'm gonna do it, you'll jump because you'll never know the exact moment I do it. Insidious claps about ten times like that, and that's its sole ambition. Everything else – the story, the characters, the setting – is subordinate to that. The camera pans to something, something screams into it, and the heretofore voiceless orchestra makes a KABOOM sixty decibels higher than the loudest sound in the movie so far. Just to make you twitch and then relax and laugh at yourself again. I never used to understand why anyone would voluntarily seek this out for money. Now, after all the Conjuring and Insidious stuff I've seen that has stolen cinema-space from any horror innovations and different approaches and yet always earns ten times its budget, I'm bitterly convinced that only a moron can go to the cinema for money to see this. ()

kaylin 

alle Kritiken

Englisch "I have to say that horror movies of this type are truly best enjoyed in the cinema, preferably with as many people as possible. Even the way the film affects you is an experience in itself. Leigh Whannell is repeating himself a bit, but as a director, he is skillful enough to balance the horror moments and the more entertaining parts, which are more towards the end this time. Thanks to knowing the previous movies, you might enjoy the third installment a bit more, but as a horror film, it will still have a great impact on those who don't know the series at all. It's also a great start for newcomers to watch." ()