The Raid 2

  • Österreich The Raid 2 (mehr)
Trailer 3

Inhalte(1)

Mit THE RAID 2 inszeniert der walisische Regisseur Gareth Evans erneut ein indonesisches Action-Fest, das die Nerven der Zuschauer von der ersten Sekunde an auf eine harte Probe stellt und bis zur letzten zum Zerreißen gespannt hält. Nach dem vielbeachteten ersten Teil, THE RAID, legt Evans mit dem Nachfolger seine bereits vierte internationale Regiearbeit vor. THE RAID 2 hält den Zuschauer mit brillanten Bildern und effektvollem Score in Atem, packt ihn mit virtuoser Martial-Arts-Kunst, vielschichtiger Story, noch sensationelleren Actionszenen und einer Auto-Verfolgungsjagd, bei der man seinen eigenen Augen nicht traut. (Koch Media)

(mehr)

Kritiken (15)

POMO 

alle Kritiken

Deutsch Wenn Gareth Evans die Figuren und Dialoge so wie Andy Lau in Infernal Affairs könnte, wäre es der beste Actionfilm ever. Bei den Prügeleien besser als das Beste von John Woo. Die Länge, die Anzahl der Figuren und das Komplott sind aber übertrieben. Von den Dialogen, die zwei Drittel des Films einnehmen und die versuchen, ein mega episches Drama aufzubauen, gibt es hier für die dramaturgischen Limits eines reinen Action-Genre-Films zu viele. Visuell ist der Film jedoch perfekt, insbesondere die Interieurs sind fast kubrickmäßig ausgefeilt. Auf der großen Leinwand im Karlsbader Thermal war es ein wunderbares ästhetisches Erlebnis. ()

Lima 

alle Kritiken

Englisch Gareth Evans is an incredible talent. His ability to compose shots in calm passages with pedantic precision reminded me of the first Kill Bill, where Tarantino also fondled every image. On the other hand, he always manages to spice up action scenes with some unexpected visual flourish and breathtaking vivacity, with choreography that is unrivalled today. Indonesian boys, hats off to you! It's a pity that the film as a whole is a mere wait for each excellent action sequence and the plot in between is nothing but necessary filler that fails to engage the viewer (at least in my case). Still, I applaud Evans and I can't imagine what this guy will throw at us in the future. Hell, he's not even thirty yet! It’s truly admirable how much skill he has despite his youth. ()

J*A*S*M 

alle Kritiken

Englisch (49th KVIFF) The atmosphere in the big theatre was unique, but the sequel of The Raid was a big disappointment for me, mainly because it’s a totally different genre than the first one, which was basically a horror survival. Here Evans tries to tell some kind of intricate Mafia drama with a complex story, but he is not quite successful at it: the motivations are lost, the plan as a whole is unclear and, mostly, it’s terribly boring overall. The moment they start kicking the living shit out of each other, though, it’s nice to watch. The choreography of the fights is amazing, but they don’t make much sense from a narrative standpoint. The last hour, when the characters finally have said everything they wanted to say, it’s fun, but the bad aftertaste of the gruelling ninety minutes that preceded it is impossible to forget. Evans should come back down to earth. ()

Isherwood 

alle Kritiken

Englisch The first film, minus its only flaw (the absence of a plot), equals this. Admittedly, I hesitate to wonder if delivering the plot had to mean a two-and-a-half-hour epic, but overall it works great. The last hour is something that goes against everything I have experienced in cinema so far. The physicality of this spectacle goes beyond the horizons of the common imagination, and Evans has a notch in the form of the best subgenre spectacle. The several times that I involuntarily said "Holy crap!" sum up all the superlatives I can think of in connection with this. ()

Marigold 

alle Kritiken

Deutsch Der Einser war das Werk eines exzellenten Choreografen, der Zweier jenes eines hervorragenden Regisseurs. Der Einser ist eine Art Testlauf für dieses tonnenschwere Material. Sicherlich, die Struktur ist einfacher, so dass der Tordrang scheinbar größer wird, jedoch wo Evans nach ein paar Minuten das Gaspedal durch den Boden tritt (und nach ein paar Minuten ein wenig monoton brummte), legt er im Zweier eines sattes Drehzahrasen daher, an dessen Ende die Maschine solche Drehzahllevels erreicht, bei denen ich da bereits sage: Ich habe in einem Actionfilm nichts Besseres, Ausgefeilteres, Kontaktierenderes und Brutaleres gesehen. Kinetischer Bockmist, der lediglich mit dem Bourne-Dreier zu vergleichen ist. Außerdem erweist sich Evans als guter Erzähler, wenn denn schon nicht als Drehbuchautor - er arbeitet geschickt den Schauspielern (Rückkehr eines menschlichen Makaken !!!), kreiert mit Bravour die Atmosphäre leichenähnlicher Neon-Sets selbst in ruhigen Passagen und vermag es, mehr aus der Hauptfigur herauszuholen als Mähdreschen es könnte. Einfach gesagt, trotz des eher mörderischen Filmmaterials sowie des sehr transparenten Handlungstrangs, hält das ganze wie ein Terrier fest und lässt nicht los. Der Film hat verfügt unter der unglaublich ausgefeilten ästhetischen Oberfläche über sehr simple, jedoch brutal wirksame Emotionen. Mich hat das ganze so sehr gepackt, dass ich die Küchenszene mit Rama (gemeinsam und köstlich) physisch erlebt habe - für mich ist es eine Art 2001: Odysse im Weltraum der Kampfszenen. The Raid 2 stellt nicht nur einen Level-Streich dar, sondern auch eine monströse und bezaubernde Welt, in ähnlicher Weise wie Refn darum in Only God Forgives bemüht war. Dies ist meines Erachtens ein großes Genre-Event für mich, vor dem die Konkurrenten nur vor digitaler und kabelgebundener Schande zittert. [95%] ()

DaViD´82 

alle Kritiken

Englisch The Raid 2 is for contact action movies what Heat is for he crime movies, what The Dark Knight is for comic book movies, what Once Upon a Time in the West is for westerns and what The Shining is for horror movies. Basically, a genre movie that breaks down the boundaries of this “ignoble" movie genre. It is the plot that’s the most surprising about part two. Yes, really, the plot, something that last time didn’t even figure as essential stuffing, simply because it chose to be nonexistent. This time we have a plot good enough to stand alone even without all that neat action stuff. This time it is a broad uncompromising dirty Hong Kong-style gangster movie that reminds you of Internal Affairs etc. and where the motivations and emotions make sense. In any case, most viewers will just be watching it for the action scenes anyway. And the pleasing thing about it is that even though the choreography was extremely ambitious (and very gory) offering incredible crowd scenes as well as extreme “face to face" fight scenes, it really hurts (the characters and the viewer; especially the final fight scene in the spotlessly white kitchen) and it’s made without any fancy stuff; no tough-guy lines or hyperbole, no shaking camera hand in hand with machinegun editing to cover imperfections and punches that missed, no wires and obvious CGI, but everything nice and clear using long (really long) takes. So, while the rather monotonous part one contained quite a few scenes that were worth watching more than once, here the whole two-and-a-half hour movie is worth your while to watch more than once. And with a movie where everybody’s hitting everybody else all the time, that is the best possible recommendation. ()

JFL 

alle Kritiken

Englisch The success of the first The Raid went to Evans’s head and brought his boundless ambitions to light. These ambitions are not limited to revolutionary depictions of action, but unfortunately also include storytelling. The director has obviously watched Leone and Coppola, so instead of the striking video-game structure of the first instalment, this time he delivers a showy mafia saga in which a third of the runtime is taken up by goons and the rest of the film is importantly narrated and plotted by the bosses. The film tries to placate viewers even in the plot-development passages through emphasis on formalistic stylishness and coolness, but despite the nice images, it’s like bad porn, where the viewer merely waits for the men to shut up so they can get to the action. Though on paper these passages are supposed to add a dramatic element to the action, in practice that element is limited to kitschy pathos in the best case and, in the worst case, a ridiculously strained appendage stretching the runtime. One can now wait with interest as to whether Evans will take a different route in terms of the genre and stylistic direction of the planned third instalment, which would give the whole trilogy an element of experimentation and, mainly, retrospectively justify the choice of the style used in the second instalment. The deviations from the liveliness of the first film seems rather like the unfortunate influence of the growing co-producer, XYZ Films, whose trademark has become superficial fan-service pomposity and a calculated attempt at otherness, resulting in detachment and empty gestures. Therefore, in The Raid 2 we have comic-bookishly stylised characters with special attacks and costumes (Hammer Girl, Baseball Bat Man, Prakoso) who gush pathos and coolness from every pore, but involving them in the effort to make a tense mafia saga only exposes the whole project as a juvenile genre fantasy targeted at hipster movie fans who hide their consumerism and proneness to being manipulated behind their ostentatious rejection of the mainstream. But these are all just the aforementioned appendages or perhaps even concessions made in exchange for the freedom of implementation for the film’s main attraction. Here, a revolutionary mix of contact choreography, computer-generated effects and brilliant formalistic arrangement combines contemporary Western and Eastern action-movie trends into a thrilling whole, much like Matrix did in its day. With the bigger budget brought about by the success of the first instalment, Evans could also afford to take the action a step beyond the relatively cheap fight scenes. Whereas in the first instalment the choreography was worked out by Evans together with the lead actors, Iko Uwais and Yayan Ruhian, this time the crew included professionals from abroad, led by Hong Kong-based automotive action expert Bruce Law and fight choreographer Larnell Stovall (Undisputed III, Universal Soldier - Day of Reckoning). ___ Update after the second viewing in 2020: Though all of my criticisms still apply, nothing better has yet been made in the action genre in terms of choreography, even though the John Wick franchise gives The Raid 2 a respectable run for its money. But with its combination of physically gifted performers who know how to give and take punches, a director with a feel for action scenes and a refined style and staging ambitions, The Raid 2 has simply achieved the best balance so far. () (weniger) (mehr)

Bloody13 

alle Kritiken

Deutsch Unwiderruflich ist die Schmutzigkeit und Einfachheit des ersten Films jetzt weg. Die Fortsetzung dieses schweren Überlebenshorrors versucht nämlich viel mehr zu sein als nur ein Brüderchen mit noch größeren Eiern. Teil 2 ist bedeutend ambitionierter, mit besserem Bild, redseliger und leider auch viel länger. Gerade die gigantische Laufzeit untergräbt ihm die Beine. Die ersten 80 Minuten füllt vor allem die Geschichte aus. Und die ist genauso uninteressant wie die Dialoge, die nach Papier stinken. Während dieser Zeit gibt es hier zwei kleinere und einen größeren Kampf im Verbrechen, was mir ein bisschen wenig erscheint. Die folgende Stunde ist jedoch eine ganz andere Liga, Freunde! Ein Kampf folgt auf den anderen und alle übertreffen sich in Einfallsreichtum. Egal ob die Szene in der U-Bahn mit dem Duett aus Hämmern oder die Autorennen, die in diesem Jahr schwer Konkurrenz finden werden. Der Höhepunkt liegt dann im roten Gang und vor allem in der schneeweißen Küche, wo Uwais einen so genialen Kampf gegen seinen Feind zeigt, dass ihr ihn noch sechsmal zurückspulen werdet. Was die Action betrifft, habe ich keine Worte. Leider lässt mich die erste Stunde und eine Hälfte keine bessere Note geben. Die einfacher, aber in der Action nicht nachlassende Eins hat mir einfach besser gefallen. ()

3DD!3 

alle Kritiken

Englisch Great fights were given a well-written story which, despite its immense length, isn’t boring for a minute. Also Iko Uwais isn’t the ultimate crusher and doesn’t win every fight. Crowd fights alternate with shootouts and one-on-one fist fights. Evans has hammers, machetes, aluminum baseball bats, broom handles up his sleeve and pulls them out with the best action - and I mean at least one level better than in part one. Harder and heavier. If it’s at all possible. ()

Kaka 

alle Kritiken

Englisch It tries to be more epic, visually polished, and technically lavish with better action scenes than the first film. The action is indeed slightly better, but I still have a feeling that the classic arcade mode was more attractive for this subgenre. The pace is ideal and very enjoyable, and each step up meant better and better villains until the finale. Plus, there’s no need to deal with these or those characters and their motivations. Here, there is a plethora of everything, although the essence is still the same, so in the same trivial story, there is only more chaos and confusion, which spoils the indescribably perfect action scenes. It has a bit of Michael Mann's neon lights, a bit of Michael Bay's cinematography and sound editing, and a touch of Ridley Scott's visual poetry, and Quentin Tarantino (especially the silent scenes with snow, hammers, etc.) – thumbs up for all of this, but I would only watch it again for the action. ()

D.Moore 

alle Kritiken

Deutsch In der Einfachheit liegt die Kraft, bzw. lag – letztes Mal. Der zweite Film ist meiner Meinung nach nicht mehr so gut – trotz der lobenswerten Tatsache, dass sich Gareth Evans in vielerlei Hinsicht für eine andere Herangehensweise entschieden hat und dass er sich nicht wiederholen wollte. Ich hätte kein Problem damit, dass The Raid 2 nicht mehr nur ein Actionhäppchen, sondern etwas mehr ist. Am meisten hat mich Folgendes gestört: Im ersten Film war die gesamte Action ein logischer Bestandteil der Geschichte. Man könnte sogar sagen, dass die Action die Geschichte war. Diesmal hatte ich aber den Eindruck, dass die weitschweifige Geschichte nur als Raum für die Action gedient hat. Es war egal, ob es Sinn macht oder nicht. Von allem gab es zu viel, es war zu kompliziert. Ich habe mich gefragt, warum sich alle ständig nur prügeln, anstatt sich lieber gegenseitig zu erschießen. Außerdem sahen die Kämpfe manchmal ziemlich bizarr aus (z. B. das Mädchen mit den Hämmern, das habe ich wirklich nicht verstanden). Je näher das Ende rückte, desto weniger hat mich das Ganze interessiert. ()

lamps 

alle Kritiken

Englisch Let's face it, we haven’t had such a monstrously entertaining, straightforward and at the same time creatively constructed action flick for a very long time, and it would be a big mistake to denigrate its quality just because it fails badly in a number of major or minor story details. But there are. On the one hand, we have the cookie-cutter and predictable characters that seem downright unrealistic (the good-hearted and brave hero, the cold and rational big boss and his strong-willed and impulsive nephew, the corrupt cop, etc. ), and then there’s also the incomprehensible aversion of all of them to firearms, which would have ended the story at around the 60th minute (but we would have missed a lot, so I forgive that). Not to mention that, due to the sometimes overly polished stylization, even the basic emotions that the subplot with the abandoned family, for example, tries to convey don't really work – by far the most emotional moment is the execution of the faithful "cleaner", which is brilliantly edited and scored. Otherwise, leaving aside the fact that the ideal of an action detective story for me is the diametrically opposed and realistic Fierce Duel, I have nothing to complain about. The Raid 2 does not require you to think, only to have a keen eye, keen ears and 150 minutes of excess time, which in this case even a person who falls asleep while skydiving would have no problem getting through. And I want more! 85% ()

Filmmaniak 

alle Kritiken

Deutsch Ok, Kampfsequenzen sind hier einige der besten, die ich je gesehen habe. Die Choreografie der Kämpfe ist einzigartig und es sei darauf hingewiesen, dass Zátah 2 wirklich gewalttätig, ja brutal ist (nichts für schwache Nerven). Gleichzeitig ist es sehr ernst und enthält nicht einen Versuch, lustig zu sein - der talentierte und fähige Regisseur hat offensichtlich versucht, seinen Film auf eine höhere Ebene zu bringen und ihn ernsthafter und anspruchsvoller zu machen, dafür hätte er jedoch definitiv ein besseres und ausgefeilteres Drehbuch gebraucht. So liegt Zátah 2 irgendwo auf halbem Weg zwischen einem unterhaltsamen B-Movie-Actionfilm und einem ehrgeizigen Gangster-Krimidrama, wobei er in ersterem Aspekt deutlich besser abschneidet. In einigen Dialogszenen tendiert er sogar dazu, zu langweilen (150 Minuten sind wirklich ein bisschen viel). Aber es ist definitiv eine markante, mutige und kompromisslose Garantie für ein einzigartiges Erlebnis. ()

Othello 

alle Kritiken

Englisch Yes, please. While it’s embarrassing for me to give credit to all the hysterical barkers, still the second Raid in the context of the current offering, where you go to the cinema to see genre films because of a few attractions and overlook the obligatory cotton fluff, is actually an attraction all by itself even at a respectable 150 minutes flat. This is helped in no small part by that exoticism, which, in a combo with a taciturn hero whose only memorable means of expression tends to splash copious amounts of hemoglobin around the room, makes any devoted melding with the character impossible. As a Westerner, Evans is mindful of this, which is a huge asset; for any who doubt that, let the end credits be the key, where the battle insignia of their characters appear alongside the actors' names. As a result, The Raid 2 is the first film since the Matrix trilogy where a number of familiar contact scenes are set in a relatively functional context. Otherwise, the film has incredible balls; the kind of stuff that happens here will maximally remind people of the contemporary French cinema of extremes. ()

Remedy 

alle Kritiken

Englisch Compared to the first one, this is a lot more ambitious narratively and surprisingly it works well. The attempt to build a simple mythology is actually quite appealing and fills in most of the quieter non-violent passages imaginatively. A great example of a repeat viewing film where you'll be mesmerized every time by the flawless fight choreography, which you won't really find elsewhere. ()