Regie:
Dario ArgentoDrehbuch:
Dario ArgentoKamera:
Ronnie TaylorBesetzung:
Cristina Marsillach, Ian Charleson, Urbano Barberini, Daria Nicolodi, William McNamara, Michele Soavi, Sebastiano Somma, Barbara Cupisti (mehr)Streaming (3)
Inhalte(1)
Die junge Opernsängerin Betty bekommt die weibliche Hauptrolle in einer Aufführung der Verdi Oper „Macbeth", nachdem die ursprüngliche Hauptdarstellerin von einem Auto erfasst wurde und aufgrund ihrer Verletzung ausfällt. Die Oper wird von Marco, einem ehemaligen Horrorfilmregisseur inszeniert. Im Gegensatz zu seinen Filmen, werden die Oper und ihr Umfeld dabei Teil eines gänzlich realen Horrors. Ein unbekannter, Verehrer Bettys entpuppt sich als mörderischer Psychopath, der seine grausigen Morde so arrangiert, dass die Sängerin dabei zusehen muss... (Drop-Out Cinema)
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Kritiken (4)
Ein sehr anständiges Argento. Wie es sich für einen Giallo gehört, bekommen wir einen geheimnisvollen Mörder und seine blutigen Morde. Es wird genug getötet, obwohl es nicht so viel Gore gibt, aber trotzdem ist es erstklassig und ohne Selbstzweck umgesetzt. Mehr Aufmerksamkeit zieht jedoch der Mörder selbst auf sich, über dessen Identität und Motive wir überhaupt nichts wissen. Sein Verhalten erinnert ein wenig an einen verwirrten Fan, der uns dazu zwingt, Zeuge all dieses brutalen Terrors zu sein, und das auf sehr effektive Weise: mit Nadeln auf den Augenlidern. Dank der relativ häufigen Morde gibt es keinen Platz für endlose Langeweile- abgesehen von den Dialogen, die nach Papier stinken. Ein großes Plus ist die Kamera, denn wir bekommen einige wirklich großartige Kamera-Spielereien (eine Kugel, die durch das Schlüsselloch schießt). ()
Unlike many other Italian horror films from the 70s and 80s, Opera does have something. The script and, in particular, the logical behaviour of the characters are once again very poor, and the performances aren’t very good, either, but it was all bearable. In spite of all that, the film manages to hold a decent atmosphere and I noticed a major step forward in Argento as director, with several good ideas and impressive scenes, too. The ending, though, felt like a very bad joke and for a moment I considered a one-star rating, but I left the four stars because the film as a whole wasn’t disappointing. ()
The subjective need to compare Argento with Fulci is insistent. They both like blood and yet in a completely different way. Argento prefers a more "subtle" and less gratuitous approach to killing people, but at the same time, he nurtures the killer's inventiveness (such as using pins on adhesive tape) to a greater extent. Unfortunately, the killer's "cult" is not sufficiently developed due to the incredibly dismal screenplay. Not only does it fail to convey any meaningful message, but it also piles one illogical scene upon another, which in context with the film's form, comes across as awkward. The director's main trump card is the acrobatics of the camera, which reaches demonic dimensions. However, in the case of this film, it is somewhat unnecessary (though not entirely purposeless). In hindsight, what stands out the most are the memories of the individual murders, accompanied by perfect metal music that both intensifies and lightens certain scenes in its own way. However, as a whole, Terror at the Opera lacks even the slightest bit of tension because its smallest glimmer is killed off by dreadful actors, who were seemingly brought into the film by a wandering troupe of amateurs. And yet, the film has that certain "something" about it that compels me not to rate it lower. ()
Argento, faithful to the horror genre, doesn't just let the killer die, and in this sense, he goes so far that you really feel like he couldn't have been serious about it. That's evident in the ending, which starts with a great scene with a fly, almost like it's cut from Poe. It's not entirely balanced, but the combination of horror with opera works here, and the whole situation is so unclear and intriguing that you'll simply want to know why the killer is killing and how it all turns out. ()
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Photo © Drop-Out Cinema
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