Inhalte(1)

Der renommierte Schriftsteller Clay Hammond (Dennis Quaid) hält in New York eine vielbeachtete Lesung aus seinem Erfolgsroman „The Words“. In dem Buch geht es um den perfiden Werdegang eines seiner Kollegen: Rory Jansen (Bradley Cooper) ist ein rastloser Nachwuchsautor, der darum kämpft, im harten Literaturbetrieb den Durchbruch zu schaffen. Seine Ehefrau Dora (Zoé Saldana) unterstützt ihn dabei. Eines Tages entdeckt Rory in einer alten Aktentasche ein vergilbtes Manuskript aus anonymer Quelle, das ihn völlig in seinen Bann zieht: Hier ist der Roman, den er immer schreiben wollte! Nach langem Zögern gibt der ehrgeizige Schriftsteller das Werk als sein eigenes aus und spielt es einem Verleger zu. „Tränen am Fenster“, so der Titel, avanciert zur Sensation. Rory gilt als neuer Stern am New Yorker Literaturhimmel, das Leben meint es fortan gut mit ihm. Bis er eines Tages die Begegnung mit einem alten Mann (Jeremy Irons) macht, der ihm unmissverständlich zu verstehen gibt, dass es sich bei ihm um den wahren Verfasser des gefeierten Textes handelt, hinter dem eine ganz persönliche Lebenstragödie steckt. Rory ist fassungslos und verzweifelt: Wird nun die ganze Wahrheit seines Betrugs ans Licht kommen? Die Antwort kennt allein Clay Hammond, denn er hat sich Rory Jensens unaufrichtige Karrierestory in seinem Bestseller zu Eigen gemacht. Doch ist diese Geschichte tatsächlich wahr – oder nur die Erfindung eines fantasiebegabten Erfolgsautors? (Das Erste)

(mehr)

Kritiken (9)

POMO 

alle Kritiken

Deutsch Ein super Stoff mir Oscar-Potenzial, einer Möglichkeit von vielschichtigen Gedanken und einer großen Schauspielgelegenheit für die Beteiligten. Man kann nicht sagen, dass es nicht gelungen ist. Es ist aber nicht so gelungen, wie es der Film verdienen würde. Die Flashbacks, welche den Zuschauerinnen und Zuschauern ermöglichen sollen, den Schmerz der Figur von Jeremy Irons zu spüren, sind kitschig gemacht, was die ganze Grundlage des Films abschwächt. Die "Gegenwart“ funktioniert aber gut. Die Entscheidung von Bradley Cooper kann man in seiner Situation verstehen und er stellt auch die Schuldgefühle und die Bemühung, alles wieder gutzumachen, schön dar. Der Zusatz mit Dennis Quaid versucht, die Gedanken mit einem Zeitabstand zusammenzufassen, und man sieht sogar eine intellektuell spielerische Relativierung. Die erschien mir ein bisschen überflüssig, wenigstens aus der Sicht eines Beitrags zur Geschichte. ()

J*A*S*M 

alle Kritiken

Englisch I’m quite shocked by the hysterical negative reviews from America that ripped The Words apart. It’s actually a good film that wants to say something. Though the ending doesn’t present everything on a silver platter, I think the meaning is clear. In that regard, it is good. But don’t expect a romantic movie, The Words is actually a rather thoughtful and artsy, dramatic game. Anyone who’s up for it, can easily find something. Anyone who’s not up for it will get the chance to complain. ()

Malarkey 

alle Kritiken

Englisch I basically still don’t know what the ending was about and how to understand it. That’s, unfortunately, the only stain on this otherwise very interesting story that got an absolutely perfect movie adaptation. The mysteriousness was leaning towards five stars right from the very start. But then I could neither connect nor separate the three storylines, let alone figure out what’s real and what’s fiction. The premise in itself is exactly what makes the movie so interesting and if someone explains it to me, I’ll be thrilled. I watched this for the Challenge Tour 2015. ()

novoten 

alle Kritiken

Englisch Three stories about love, creation, guilt, art, and the fact that sometimes even the deepest feelings are not enough. I don't understand where the creative duo of Brian Klugman and Lee Sternthal has been hiding for so long because each of their journeys into the writer's soul escalates more strongly, and the final touch gives the phrase "absolute ending" a completely new dimension. That little point, that last glance and shot, causes the words to stick in your mind weeks in advance and happily return in various life situations. A unique and personal gem that perhaps finally convinces everyone that Bradley Cooper is even better in dramatic roles than in those voice roles. ()

NinadeL 

alle Kritiken

Deutsch The Words ist ein Film aus der Familie der Naivität für Fortgeschrittene, wie Abbitte oder Ask the Dust. Jeder kleine Intellektuelle ist glücklich, weil John Fante zitiert wird. Von Bradley Coopers Auftritt wurde mir körperlich übel, und selbst Jeremy Irons, der auf Nummer sicher ging, konnte das nicht retten. Als ich anfing, mir die Haare zu raufen, war ich von der eingefügten Storyline mit Ben Barnes und Nora Arnezeder im Paris Mitte der vierziger Jahre etwas abgeschreckt, aber weder das noch die bloße Anwesenheit von John Hannah konnten die daraus resultierende Form über den üblichen Mumpitz (sprich: ambitioniertes Drama mit dreifachem Erzählstrang und einem Versuch der Gedankenüberlastung) erheben. ()

Kaka 

alle Kritiken

Englisch Sometimes, thanks to those very spontaneous and open emotions, it seemed as if Anthony Minghella came back to life and made another one of his meticulously crafted, brilliantly written, and emotionally disarming dramas. It’s not exactly like that, as there were a couple of weaker moments from the creative duo Brian KlugmanLee Sternthal (especially concerning Dennis Quaid), but the overall feeling is exceptional. After a long time, a film worthy film that I different from most others, not only for those who haven't seen everything. ()

Necrotongue 

alle Kritiken

Englisch If nothing else, this film was constructed in an interesting way. It reminded me of a Matryoshka doll (or Russian nesting doll, as some might know it). It had this story within a story within a story format. While I could see through the attempt to add depth, I have to disagree with those who found it boring. Personally, I found these actionless ninety minutes enjoyable because they stirred up unexpected thoughts and emotions in me. ()

kaylin 

alle Kritiken

Englisch The character known as the old man has something of Hemingway, manuscripts that were lost, and this is also a story from Hemingway's life. But no, "The Words" is not a film about Hemingway. It is a film about an author who reads from his book about how another author wrote a book about someone else's life. Well, the whole thing is a bit more complicated, but more on that later. The film first appears to be a romance, but that's not what it's really about. However, it is not a film about literature either because how much is quoted here? How much does it refer to some significant ideas, such as those from Hemingway's work? There is a hint of the existence of some Shakespeare, but the film definitely does not rely on the fact that it is essential to know who the classics of world literature are, or even literature itself, whether it is completely fictional. We don't learn much about the main character, or rather the main narrator, to be more precise. More: http://www.filmovy-denik.cz/2013/02/the-words-2012-35.html ()

angel74 

alle Kritiken

Englisch The cast was great, and I liked the subject matter a lot, but to tell you the truth, I don't know if I liked the film. The style of the narration, the transitions in the interweaving of the time planes, and the way the actors grasped their characters... In short, the whole thing had a slightly sentimental touch of cheesiness, which really disappointed me because otherwise I wouldn't have been so let down by the outcome. ()