Die Fürsten der Dunkelheit

  • Schweiz Die Fürsten der Dunkelheit (mehr)
Trailer 2

Inhalte(1)

Pater Loomis findet im Verlies einer Kirche eine geheimnisvolle Kiste. Als er sie öffnet, tritt eine seltsame grüne Flüssigkeit aus: Aus ihr formt sich der Sohn Satans. Gibt es einen Weg, die Wiederkehr des Teufels zu stoppen? (TELE 5)

Videos (5)

Trailer 2

Kritiken (8)

Bloody13 

alle Kritiken

Deutsch Die rote Sonne geht hinter dem Horizont unter und macht Platz für die dunklen Kräfte. In der antiken Kapelle im Keller erwacht Satan selbst zum Leben und bereitet sich auf den entscheidenden Kampf gegen die Menschheit vor. Ein katholischer Priester, der von dem ausgezeichneten Donald Pleasence dargestellt wird, versucht, ihn daran zu hindern, zusammen mit einem Physikprofessor und seiner Gruppe von Studenten... Carpenter versuchte, seinen drittbesten Film hochzuhalten, und übernahm erneut Regie, Musik (der zentrale Motiv ist äußerst kraftvoll und kann die Nerven mehrmals aus der Fassung bringen) und Drehbuch, bei dem er unter seinem Pseudonym Martin Quatermass unterschrieb. Die ohnehin bereits drückende und klaustrophobische Atmosphäre wird noch von zahlreichen Würmern, Käfern und natürlich der Kirche verstärkt, umgeben von den Anhängern Satans unter der Führung von Alice Cooper. Der Mittelteil des Films schwankt ein wenig, vor allem wegen entbehrlicher Nebenhandlungen, aber gegen Ende gipfelt alles wieder schön. Die Fürsten der Dunkelheit wurden zu seiner Zeit etwas unterschätzt, aber das war wahrscheinlich der Grund für ein besonders starkes Jahr für qualitativ hochwertige Horrorfilme. ()

POMO 

alle Kritiken

Deutsch Der magische und fesselnde Charakter von Die Fürsten der Dunkelheit basiert ausschließlich auf der bildkünstlerischen und musikalischen Seite des Films. Die visuellen Effekte sind billig, manchmal sogar lächerlich. Es gibt aber nicht so viele von ihnen, deshalb haben sie dem Film nicht geschadet. Die Stimmung ist hier düster und schwül. Sie wird durch die ständige Dunkelheit, die tollen Traumbilder und die dämonische Musik erzeugt. So wie Das Ding aus einer anderen Welt ist auch dieser Streifen ein Horrorfilm mit einem extrem pessimistischen Ende. Man hat kein gutes Gefühl und keine Lust, einen Champagner zu öffnen. ()

Werbung

J*A*S*M 

alle Kritiken

Englisch For me, the fourth best Carpenter (after The Thing, Halloween and In The Mouth of Madness). The story moves along quite slowly, using the mysterious rooms of an old monastery to build a terrifying atmosphere, which becomes thicker than mud, and by the end (i.e. the last 25 minutes) had me watching almost without blinking. Everything is supported by an excellent horror soundtrack, which doesn’t have a motif as strong as Halloween’s, but it’s nonetheless superb and elevates the experience. If there’s anything really worth criticising, that’s the very (and I mean very) unlikeable characters, whose actions and words sometimes get dangerously close to idiocy. Otherwise, satisfaction. ()

Isherwood 

alle Kritiken

Englisch Carpenter lays down some pretty solid arcs here in his unmistakable style, making Prince of Darkness into another great serving of what horror has to offer. The suffocating atmosphere created by the simple masks, the artful work with the unknown evil descending on the earth, and the brilliant horror music can be felt throughout. In addition, the more than solid script, interestingly working with the "clichés" of the Satan cult, works alongside this, which makes me almost give it the best possible review. However, in the end, it's still standard Carpenter, with no proper innovation in the formal procedures, and the sense he occasionally steals from his past works is very evident to more knowledgeable viewers, and some things can be predicted ahead of time (such as the kill list). Despite this, the most important thing (the viewer's emotions) remains, and so I give it four stars with a clear conscience. ()

gudaulin 

alle Kritiken

Englisch In the early 90s, some films that had already premiered in the West in the 80s or 70s arrived in Europe for the first time. Among them were several horror titles, such as Prince of Darkness. I was truly fascinated by the jump scares and special effects at the time, which now look laughable, and so, originally, influenced by nostalgia, I gave it a higher rating. John Carpenter has the reputation of a great horror creator, but he has always been unequivocally a B-movie director who made commercial films, and only on a few rare occasions has he managed to surpass his own shadow. In fact, there are only two titles that I truly approve of, the legendary The Thing and In the Mouth of Madness, which beautifully - perhaps best of all the films on a similar topic - captures the sympathetic trashiness of Lovecraft's literary work. Prince of Darkness does not belong to those exceptions, the ravages of time have taken their toll on it, and above all, today I see the ridiculous dialogues and silly behavior of the characters. The screenplay is simply stupid. However, even after all these years, I can still give the soundtrack a perfect rating, as it is a real treat within the genre, and the camera work and visual design of the scenes are remarkable. For that, John gets 2 stars and contributes 45% to the overall impression. Unfortunately, this film also fully exposes the fact that Carpenter, limited by the budget, mostly - actually almost always - worked with B-actors, meaning second and nth-category actors... ()

Galerie (52)