Inhalte(1)

Obwohl sie vor der gefährlichen Strecke gewarnt wurden, geraten Charlie und Rachel auf ihrem Weg nach Las Vegas an den Höllencop, der Rachel entführt. Sam, der Tankwart, der sie gewarnt hat, ermöglicht es Charlie, Rachel auf dem Weg in die Hölle zu folgen, wo er die wildesten Abenteuer bestehen muß, um schließlich tatsächlich um seine Herzdame kämpfen zu fürfen. (Verleiher-Text)

(mehr)

Kritiken (3)

JFL 

alle Kritiken

Englisch Highway to Hell threads the needle between Albert Pyun’s scenographically imposing trash (Radioactive DreamsCyborgAlien from L.A.) and Gregory Widen’s weirdly mythological genre flicks (HighlanderProphecy), while remaining proudly in the realm of VHS trash. Besides a tremendous number of genre-pure flicks, the golden era of video rental shops gave rise to an odd subset of incomprehensibly bizarre films that brought to mind the genre equivalent of a Rube Goldberg machine. With zero judgment but grandiose creativity, they blended genre elements with flashy sets, and episodic narratives served as a field of unrestrained goofing off for the artisans in the costume and set design departments. We can find the portents of this trend as far back as the mid-1980s in isolated works such as the aforementioned low-budget Radioactive Dreams and the studio-financed Streets of Fire. But they absolutely blew up with likably overwrought movies like Cherry 2000, Rising Storm (1990), Mindwarp (1992), Split Second (1992) and Richard Stanley’s films. All of these flicks are united by the principle of belching out fragmentary elements using the scattershot method, where the resulting work only rarely holds together, firing various genre and formalistic attractions at viewers instead of relying on sophistication. At that time, precisely these kinds of films were highlighted by enthusiast magazines such as Fangoria, whose passionate writers and readers, who’d had enough of worn-out genre clichés, latched onto either explicit extremes or movies with the promise of an original take on genre elements and at least a basic amount of video-rental teen attractions with special effects and action sequences at the fore. Highway to Hell mixes elements of the Persephone myth with the aesthetics of westerns, rockabilly, horror and biker exploitation. Set in the desert and with the help of painted optical effects, the film’s version of hell takes the form of a masquerade ball, where phenomena such as the protagonist’s dog provocatively urinating in front of stop-motion Kerber and Gilbert Gottfried’s Hitler chatting with Ben Stiller’s Attila, the Scourge of God do not in any way stand out from the general coke-fuelled randomness. ()

Bloody13 

alle Kritiken

Deutsch Manchmal fast trashige Fantasy, die Komödie gegenüber Horror bevorzugt. Aber das macht nichts, denn es ist eine ziemlich lustige "old-school" Fahrt durch die trockene Wüste, die die Hölle selbst darstellt. Nicht nur auf den Straßen, sondern auch in den dortigen Höhlen und Bars trifft die Hauptfigur mit ihrem Hunde-Kumpel auf viele bizarre Charaktere, von denen viele eher nervig sind, aber zum Beispiel Bezel als teuflischer Beezle ist ziemlich sympathisch anzusehen. Die Billigkeit des Films ist offensichtlich, aber paradoxerweise macht das noch mehr Spaß. Angenehm überraschend sind auch einige Cameo-Auftritte: zum Beispiel Kevin Peter Hall als Charon oder sogar Ben Stiller in einer Doppelrolle. Einfach ein Blödsinn mit einigen guten Ideen (Fesseln) und treffenden Sprüchen. "Guten Tag, können Sie mir den schnellsten Weg zur Hölle zeigen?" - "Sex, Drogen und Rock'n'Roll." ()