Blutige Seide

  • Österreich Blutige Seide (mehr)
Trailer

Inhalte(1)

In einem Modesalon, in dem sich die Reichen, die Schönen und die Verruchten der Oberschicht treffen, sorgt eine Handtasche für erhebliche Aufregung. Offenbar enthält diese ein Geheimnis, das den feinen Damen und Herren zum Verhängnis werden könnte. Schon bald treibt ein maskierter Killer sein Unwesen unter den Mannequins... (e-m-s)

(mehr)

Kritiken (3)

Matty 

alle Kritiken

Englisch Blood and Black Lace is perhaps Bava’s most influential work, as it is the cornerstone not only of giallo films, but also of the first wave of American slasher flicks. Not only is its colourfulness reminiscent of Minnelli’s musicals, its narrative structure is also similar to that of a musical. It is not about the victims, who can be joined by practically anyone at any time, so identifying with any one character wouldn’t make a lot of sense. Nor is it about the detectives, who don’t reveal much, so we won’t get much pleasure out of the uncovering of new connections. It’s about the murders and their immediate emotional impact. The individual murders are staged as lavish musical numbers that are generally unnecessary for the development of the narrative (besides the symbolism of colour, music also plays a significant role in these scene). However, an aesthetically satisfying impression is made in them through a combination of unusual camera positions (the shot from the fireplace), ambiguous mise-en-scène (the terrifying mannequins) and extreme violence (which would still be extreme even by today’s standards, if we could just see more of it). In between, the men fall into frustration, the women engage in intrigue and paranoia rises. A baroque psychosexual thriller with everything that involves. Amare o lasciare. 75% ()

J*A*S*M 

alle Kritiken

Englisch One of the very first Giallo films and also one of the best. Mario Bava at the top of his game. ()

Bloody13 

alle Kritiken

Deutsch Ein sagenhafter Giallo in seiner frühesten Phase. Mario Bava spielt hier mit der roten, gelben und lila Farbe auf unglaubliche, zu dieser Zeit noch nie gesehene Weise. Der maskierte Mörder ist von Anfang an zu sehen und überraschend oft präsent, er zeichnet sich durch eine großartige Maske aus und sprudelt vor Ideen beim Morden. Im Gegensatz zu anderen gelben Horrorgeschichten gibt es hier keinen Platz für Watte und der Detektivanteil stört nicht. Es passiert immer etwas und der Zuschauer hat immer etwas zu sehen. Dazu kommen steigende Spannung, ein nervenaufreibendes Verfolgungsjagd-Szenario, perfekte Kameraführung, lebendige kräftige Farben und wunderschöne Frauen, die selbst nach dem Tod noch gut aussehen. EDIT: Nach genauerer Untersuchung des Subgenres muss ich sagen, dass dies ein unübertroffener Klassiker ist! ()