The Texas Chainsaw Massacre 2

  • USA The Texas Chainsaw Massacre 2 (mehr)
Trailer 2

Streaming (1)

Inhalte(1)

Die Radiomoderatorin Vantia Block wird am Telefon Zeugin, wie zwei Jugendliche, die sie angerufen haben, getötet werden. Lieutenant Enright, dessen Neffen vor zehn Jahren von dem wahnsinnigen Kettensägenmörder getötet wurden, sieht in diesem Fall einen Zusammenhang mit den Geschehnissen von damals, und bittet die Techniker, den mitgeschnittenen Anruf auszusrahlen. Keine gute Idee, denn dadurch wird der Killer angelockt – und begibt sich geradewegs zum Sender, wo er alle, die Zeugen des Anrufs waren, mit seiner Kettensäge behandeln will. (Verleiher-Text)

(mehr)

Kritiken (6)

POMO 

alle Kritiken

Deutsch Dieser Film ist nur als Guilty-Pleasure-Trash mit einem reizvollen perversen Feeling akzeptabel. Als Fortsetzung des seriösen Horror-Klassikers Blutgericht in Texas ist es eine Verhöhnung seiner Fans. ()

JFL 

alle Kritiken

Englisch How to construct on an unbeatable cult classic? Just go in a completely different direction. Despite the hard-headed fans (and apparently also the equally clueless producer, Menahem Golan), Tobe Hooper approached the challenge of making the second Texas Chainsaw Massacre by forging a connection to his breakthrough film in terms of plot, but thoroughly distancing himself from it in terms of style. Instead of a terrifyingly evocative horror movie with a clear distinction between the victims and the monsters, he came up with a hysterical splatstick satire of the 1980s and that decade’s consumerism and cannibalising capitalism, as well as of American values, with the family representing the foundation of the state, hardworking small business owners, honest work that bears fruit, and even western sheriffs personifying all that is right in the world. The opening sequence indicates not only the shift in style, but primarily the period that Hooper is depicting and commenting on. Instead of idealistic hippies, we have here aggressive 1980s hicks who, through their behaviour, have more in common with the brutal monsters from the first film. Accordingly, Leatherface and his family have to put more effort into their ghastly work, and not just literally. The film’s central motif is madness, which in this case isn’t a fall into the depths as opposed to the sense and rationality of reality, but rather the all-encompassing principle of American society in the 1980s. Among the insipid small-town bumpkins, affected teenagers, obsessive cops looking for revenge and cannibalistic degenerates, the only at least seemingly sane character is the female protagonist. Over the course of time however, as she comes face to face (literally, in the brilliant pantry scene) with the horrors depicted in the film, she begins to accept the embrace of the blissful madness of the whirling dervishes brandishing chainsaws. Hooper again brilliantly stages a cacophony of hysteria, suffering, terror and deviant delights, though by different means this time out. Whereas in the first film Hooper got by with a small, confined space, deflected camera angles, impressive montages and an almost industrial soundtrack, this time he shapes the plot not just in terms of space, but also the dramaturgical concept of a bombastic carnival house of horrors spread out into a huge labyrinth packed with morbidly unhinged freaks, where human remains are turned into oddments and whose walls resonate with the guttural roar of depravity and terror, alternating with hard rock thundering from the radio in the first half of the film. ()

Bloody13 

alle Kritiken

Deutsch Tobe Hooper kehrt nach 12 Jahren zu seinem Debüt zurück, um die Geschichte einer kannibalischen Familie zu erzählen, die Menschenfleisch verehrt. Aber... alle Rohheit ist verschwunden und es herrscht ein Maskenspiel und 80er Atmosphäre. Das bedeutet mehr Brutalität, Blut (wir alle wissen, dass es im ersten Teil kein Blut gab und trotzdem hart wirkte), Popmusik und fast giftige Parodie auf sich selbst. Auch Leatherface erinnert nicht an den wahnsinnigen Metzger, sondern eher an einen verrückten Spaßvogel, der vor dem Schlachten seinen seltsamen Tanzkreationen mit seiner Moto-Freundin den Vorzug gibt... Das ist keine Vergewaltigung des originalen Hooper-Stoffes, sondern eine eigenwillige Vision eines zielstrebigen Wahnsinnigen, der sein Werk so umgesetzt hat, wie es sein krankhafter Verstand zuließ. Leider entkommt er nie dem Vergleich mit dem Kultklassiker und aus diesem Grund wird er immer als Toilettenpapier enden. Ich persönlich glaube, dass es ein Fehler ist, Schmutz auf ihn zu werfen, denn der Film erfüllt aus einer Gesamtperspektive (natürlich abgesehen davon, dass es eine Fortsetzung ist) alle meine Erwartungen an einen Horrorfilm. ()

lamps 

alle Kritiken

Englisch If the first one was (and forever will be) horror gold, this is a garbage mix of sick polecat excrement. It takes a truly indescribable amount of creative imbecility to bring the most frightening villain imaginable to the point of inducing fits of laughter, something Tobe Hooper unfortunately contracted after his initial success. I understand that it deliberately plays on a lighter note, but you really don't see trash this bad and totally incoherent through and through – Dennis Hopper needed the money for drugs so badly in the mid-eighties that he signed up for this gem. The only small good things I see are the passable music, the make-up effects (especially the grandfather is great) and the whiny woman who doesn't look bad in a mini skirt and is responsible for the best scene of the film – a chainsaw running over her exposed thigh. 20% ()

Goldbeater 

alle Kritiken

Deutsch Ich beneide die Leute, die The Texas Chainsaw Massacre 2 genießen konnten. Ich habe es versucht und hatte definitiv keine großen Erwartungen an den Film - ich wusste im Voraus, dass die Fortsetzung ihren eigenen Weg in Richtung Horror-Komödie geht und fast nichts mit dem ersten Texas Chainsaw Massacre gemeinsam hat. Doch selbst als eigenständiger Schritt in eine andere Richtung hat es mich völlig verfehlt, es hat mich nicht unterhalten und gegen Ende nur genervt. Der geistig verwirrte Dennis Hopper, der eine Kettensäge herumwirbelt, ist zwar ein starkes Lockmittel (ich habe mich am meisten darauf gefreut), aber leider ist das die einzige Rechtfertigung für seine Anwesenheit im Film und es gibt am Ende nicht viel Überraschendes. Den Rest zu erwähnen macht wahrscheinlich keinen Sinn - die letzten Minuten des Films kopieren im besten Fall den ersten Teil, im schlimmsten Fall versuchen sie einen seltsamen Parodie-Humor, über den ich nur den Kopf schüttelte - all das in kitschigen Kulissen, die ein höheres Budget eines Schundstudios wie Cannon Films ermöglichte. ()

kaylin 

alle Kritiken

Englisch Caroline Williams is great and the film manages to pull you in. Unfortunately, the film doesn't have the same atmosphere as the first installment. Hooper took a different path, a path of madness and insanity that emanates from the Sawyer family characters in every moment they are on the screen. They are insane and that's what makes them terrifying. The horror is then enhanced by excellent effects that are simply enjoyable to watch. Otherwise, it can be said that this is not something that would be a suitable successor to the first film. It's different, it has its positives, but it doesn't get under your skin as deeply. ()