Cocktail für eine Leiche

Trailer

Inhalte(1)

Gibt es den perfekten Mord? Inspiriert von den provokanten Thesen ihres Philosophieprofessors, töten zwei Harvard-Studenten einen Kommilitonen, verstecken ihn in ihrem Apartment. Dann geben sie eine Cocktailparty, bei der jedoch ihrem Professor ihr merkwürdiges Verhalten auffällt. (3sat)

Videos (1)

Trailer

Kritiken (7)

POMO 

alle Kritiken

Deutsch Ein Film-Spiel mit einer brillanten Regie. Wenn das Drehbuch noch ausgefeilter wäre und wenn es eine bessere Pointe hätte, wäre der Film perfekt. Die Schauspieler*innen und der Regisseur haben aber eine Medaille verdient. ()

NinadeL 

alle Kritiken

Deutsch Dennoch glaube ich, dass Hitch ein ganz normaler Filmfan war, und obwohl er so oft sein Interesse an Stars und der Arbeit mit ihnen abgestritten hat, sagt beispielsweise seine Sammlung von Filmen mit Jimmy Stewart alles aus. Das ist die pure Liebe eines europäischen Filmemachers, der einen All-American Star dirigieren darf (und das auch noch in überwältigenden Technicolor-Farben!), nicht mehr und nicht weniger. Suchen Sie ruhig nach diesen formalen Experimenten, zählen Sie die Spulen und tun Sie so, als ob der Anblick nicht naiv gemalt und studioartig wäre. Die Dialoge sind recht niedlich, aber es ist schwer zu beurteilen, wie es wirklich mit Hamiltons Stück war (z. B. mit der Homosexualität der beiden Mörder). ()

Werbung

DaViD´82 

alle Kritiken

Englisch I was expecting an experiment, not a movie. Something where the director draws all the attention to himself. I mean the kind of movie where the “how it’s done" is more engaging than the picture itself. Well, this is exactly the opposite. Brilliant ambiguous dialogs dominate the scenes, set the tempo and entertain the whole way through. Stewart is unbelievably perfect in this cynically sarcastic role. Maybe I’m alone in this, but to me it’s the best Hitchcock movie. Maybe because, thanks to the absence of his typical stylization, it’s not really a Hitchcock movie after all. ()

Isherwood 

alle Kritiken

Englisch This initially playful formal plaything is surprisingly trumped by the plot, which is packed to the brim with cynical dialogue that hasn't lost a shred of its attraction. Hitchcock also lets it build up to incredibly unpredictable turns through the actors, so it holds the tension without losing its pizzazz and filmmaking ease. An incredibly clever film. ()

lamps 

alle Kritiken

Englisch A shining proof of what a great and unparalleled craftsman Hitch was in his time. Who else could have made such a formal impression in the space of a single medium-sized flat in 1948? Not only the original work with editing, when a scene is momentarily interrupted by a camera run directly into the tuxedo of one of the characters, after which everything continues seemingly without interruption, but also the level of lighting and colour with a bit of exaggeration are breathtaking. The script may not be quite as tight as in Dial M for Murder, and the characters certainly could (and should) have behaved better, but with 80 minutes of precise direction and Stewart's excellent performance, that doesn't have the slightest possibility to significantly spoil it. Hats off... 85% ()

Galerie (50)