Atomic Blonde

  • Österreich Atomic Blonde (mehr)
Trailer 3

Inhalte(1)

„Glasnost" und „Perestroika" bringen die Mauer zu Fall. Der eiserne Vorhang und der kalte Krieg sind fast Geschichte. Doch das ist nicht DIESER Film... 1989, Berlin: Die Top-Agentin Lorraine Broughton hat die Order, Informationen höchster Brisanz zu besorgen. Doch die geteilte Stadt fordert von ihr das Äußerste - es geht buchstäblich ums nackte Überleben. Mit Kalkül, Sinnlichkeit und unerbittlicher Härte kommt sie Zug um Zug ihrem Ziel näher. Denn eins steht fest bei dieser tödlichen Schachpartie: Über Bauernopfer entscheidet allein die blonde Königin. Atomic Blonde entwickelt sich zur siedend heißen Mischung aus Style und Schlagkraft, aus sinnlicher Verführung und kompromissloser Action – Regie führt David Leitch (demnächst Deadpool 2), der schon mit John Wick gezeigt hat, dass dieses Genre genau sein Terrain ist. (Universal Pictures Germany)

(mehr)

Videos (13)

Trailer 3

Kritiken (13)

Marigold 

alle Kritiken

Deutsch Ein Übermaß an Stil mündet manchmal paradoxerweise in eine Stilabsenz. Der Film ist derart übersättigt mit Neon-EBM-Fetischismus oder der Vorliebe, eine Heldin zu begaffen, die so kaltherzig ist, dass man mit ihr wohl kaum sympathisieren kann, so dass am Ende lediglich eine Verkettung schlecht verknüpfter Szenen übrigbleibt. Eine einfache Story, die auf eine sinnlos holprige und ineffiziente Art und Weise erzählt wird, sodass das ganze Vergnügen letztendlich von den kleinen Dingen herrührt. Wobei das zweistündige Filmmaterial hiervon ungefähr zehn Minuten enthält. Das würd´ ich noch nicht einmal bei einem Ossi-Film akzeptieren. ()

claudel 

alle Kritiken

Deutsch "I fucking love Berlin". Diesen Satz würde ich jederzeit an jedem beliebigen Ort unterschreiben. Und Berlin spielt in diesem Film eine der wesentlichsten Rollen, schon lange fasziniert mich die tragische Zerrissenheit der deutschen Metropole, die auf Schritt und Tritt spürbar ist und so zu einer dankbaren Kulisse für Literatur- und Filmgeschichten wird. Eigentlich habe ich nur eine Anmerkung, dafür eine wesentliche - alle sehr guten und interessanten Szenen werden in den Trailern gezeigt oder angedeutet, die ich mehrfach gesehen habe, bevor ich mir den gesamten Film anschaute. Damit aber endet die Aufzählung meiner Anmerkungen, endlich habe ich mich nach langer Zeit wieder einmal amüsiert, zu Charlize passte die Rolle wie zu Keanu in John Wick, vielleicht war die Handlung etwas zu kompliziert, doch das Ende hat mich gefreut. Über den Soundtrack brauchen wir gar nicht zu sprechen, auch wenn die Achtziger meines Erachtens den Neunzigern absolut nicht das Wasser reichen können, funktionieren im Film einige Stücke perfekt. ()

Werbung

NinadeL 

alle Kritiken

Deutsch Eine umwerfende Charlize Theron, der sich zuspitzende Kalte Krieg, ein Neo-Retro-Look, ein atmosphärisches Berlin, eine lesbische Romanze, Geheimdienste... all das und mehr in Antony Johnstons Comic-Verfilmung Atomic Blonde. Der erste Film mit einem 80er-Jahre-Soundtrack und einem James Bond in Rock, bei dem ich mich auf den Hintern setzte. ()

DaViD´82 

alle Kritiken

Englisch In the first half it is excessively stylized with randomly used "Best of 80´s soundtrack", while the second half is often without any music and is raw to the bone in a style of Greengrass´ Bourne (and this approach suits the movie much better). On top of that, the screenwriter pretends that it is a serious espionage genre movie almost like Carry with somehow tangled double identities. However, he is not very good at it and it is clear from the very beginning what´s going on and who is the mysterious one who is playing everyone. A rather trivial story is told in an unnecessarily complicated manner. But at least it's not a stupid story. What it relies on is, as expected, mainly all an excellent choreography that results in brilliant physical and stunned action (fortunately it´s not non-stop, but reasonably dosed) with the impressively cool Charlize. You can't deny the movie has its own face, it's definitely not just the proclaimed "Jane Wick". Only that face should have had too much makeup throughout the footage as at the beginning or should have been completely without it as at the end. ()

Matty 

alle Kritiken

Englisch Two-star trash with one five-star action scene. For an action/spy movie that is supposed to be action-packed and overflowing with information while constantly arousing our curiosity, Atomic Blonde is unusually lame. The fault lies in the film’s uneven rhythm, which is due to the large number of slowed-down scenes that do nothing to advance or enhance the plot, as the characters carry on shallow dialogue about truth, lies and politics, and shots in which Charlize Theron poses in a hotel room lit with blue and red neon (fans of Refn’s films will get their money’s worth). The female protagonist resembles a nicely dressed mannequin or robot that carries out issued instructions (and in the end, it doesn’t really matter who issues them) and occasionally restores her strength in an ice-water bath or with the aid of a shot of vodka (her version of “Martini, shaken, not stirred” is therefore “Stolichnaya on the rocks”). OK, so she’s a cold-as-ice killing machine, but couldn’t that have been conveyed more subtly? The few indications of her humanity and that she has any individuality at all ring hollow (her relationship with Delphine, the slain lover whose photo she burns at the beginning, probably just so the director could kick of the film with Bowie’s “Putting out the Fire”). The narrative is also slowed down by the unnecessary framing with an interrogation in London, visually reminiscent of the interrogation scene from Basic Instinct (there is no crossing of legs, however), which does not build any suspense, arouse curiosity or raise new questions. Toby Jones and John Goodman merely represent the viewers who are slower to understand and sometimes need a break and a summary of what we’ve heard so far. Furthermore, despite the retrospective narrative in the Berlin scenes, the film does not adhere to Lorraine’s perspective. We are also rather senselessly informed of Percival’s activities, so we know his true intentions before the other characters do and the film thus no longer manages to surprise us in this respect. The film’s best action scene is paradoxically the most stylistically restrained one, which doesn’t try to be cool by using slow motion or ’80s songs that work always and everywhere. Only during a several-minute, multi-level brawl on a staircase does the film finally become, at least for a moment, the uncompromising, brutal, badass action flick that the trailer promised. The quality of the stunts, choreography, camerawork and use of the mise-en-scéne (when things go south, even an electric stove comes in handy) makes Atomic Blonde an above-average bit of filmmaking. It is so much above-average that you probably won’t give much thought to the rawer, less stylised approach to the action (compared to the rest of the film) or the meagre contribution of a given sequence to the narrative. David Leitch thus has some great material if he ever needs to convince anyone that he knows how to direct an excellent action scene, but the whole narrative structure around it is so worn-out, dumb, sloppily put together and unbalanced that I would recommend showing up at the cinema about half an hour before the end of the movie. 50% () (weniger) (mehr)

Galerie (54)