Inhalte(1)

Kosta, a member of the not very victorious Macedonian national team, falls in love with the daughter of a local Jewish businessman. Simultaneously, a new coach joins the team – a former football champion from Germany, Rudolph Spitz, who decides to tackle the difficult task: to turn the group of inexperienced players into a successful national team. Macedonia, afflicted by the Serbian occupation, follows the team's first victories with great excitement. The progressing world war, however, brings the Bulgarian army into Macedonia, and with it comes the Nazi ideology and anti-Jewish laws. The Macedonian-Czech historical drama was inspired by real events of the holocaust of the Macedonian Jews during the World War II. (Febiofest)

(mehr)

Kritiken (2)

claudel 

alle Kritiken

Deutsch Thematisch hätte sich der Film eher erst für das nächste Wochenende geeignet, doch ich hatte Lust, nach einiger Zeit mal wieder Kinematografie vom Balkan u erleben, darüber hinaus mit einer tschechischen Spur. Ein sehr hübscher Film über grundlegende und zeitlose Werte, der nicht auf Gefühle anzielt und nicht so viele schmerzliche Szenen zeigt, obwohl sich der Zuschauer darauf einstellt. Mit hat die Vielsprachigkeit gefallen, stellenweise verlor ich mich darin, welche Sprache ich eigentlich hörte. Und ich kann es mir nicht verkneifen, mich vor Katarina Ivanovska zu verneigen - wenn doch nur alle Models aus Victoria´s secret solche schauspielerische Leistungen zeigten, würde es in den Filmen von schönen Gesichtern und zauberhaften Körpern nur so wimmeln. ()

angel74 

alle Kritiken

Englisch The film wasn't bad, but it lacked something to make it stick in my mind. This is the second time I've seen it, and the only thing I vaguely remembered was the framing of the story by a reminiscing old lady, which is unfortunately one of the weaknesses of this film. I feel like it was grafted on unnecessarily. The Third Half would be a sufficient statement about football and the fates of people associated with it during World War II in Macedonia even without such a trick. However, if the purpose of the whole narrative was not meant to be romantic love, which, despite all the obstacles placed before it, transcends the ages. But then I don't understand why Darko Mitrevski used footage that was almost all football. (65%) ()