Inhalte(1)

Die Pflegerin Sissi (Franka Potente) gerät in einen Unfall und wird dabei schwer verletzt. Doch in letzter Minute kann der ehemalige Soldat Bodo (Benno Fürmann) sie mit einem Schnitt in die Luftröhre retten. Wieder genesen, macht sich Sissi auf die Suche nach ihrem Retter. Doch der plant gerade einen Banküberfall. „Der Krieger und die Kaiserin“ ist ein Film über die bedingungslose Liebe – einerseits Kinomärchen, andererseits Psychodrama. (ServusTV)

(mehr)

Kritiken (2)

NinadeL 

alle Kritiken

Deutsch Ich habe Lola rennt schon lange nicht mehr gesehen, aber ich bemerke bei mir immer mehr begeisterte Reaktionen auf Tykwer. Und wenn er mit Franka zusammenarbeitet, dann ist das praktisch eine sichere Sache. Die wunderbare Innenwelt der Prinzessin und des Kriegers ist ein zauberhaftes modernes Märchen in einem realistischen Umfeld, für dessen positive Ladung sich auch ein echter Märchenerzähler vom Typ Disney nicht schämen müsste. Reizend. ()

Othello 

alle Kritiken

Englisch Actually, for its time, this is a pretty iconic example of European art for the wider public. A slow-burning story with two beleaguered outsiders whose derailment creates odd situations that allow the director and cinematographer to show off just how much they actually have up their sleeve. You can hate it just as much as you can let it get to you, because the script is infested with all sorts of crutches to motivate the story to keep going (like the protagonist's blind friend wanting to hug her at the one single moment when she wants to be alone, so she pushes him away and he immediately goes off to eat a light bulb. Eating a light bulb?! Yes, eating a light bulb.), but at the same time the overgrown children in the lead roles are terribly cute in some ways (like Franka Potente walking around like her water broke), and this managed to make a field tracheotomy, for example, the most romantic scene of the year. Yuck. Tykwer and Griebe were a duo who could mash any scripted wildness into a breathtaking visual spectacle, and it's no wonder foreign money reached for them. That the latter also anchored the provincial spectacle 25 km/h is a sad testament to the current level of the German film mainstream. Incidentally, the director's trademark, namely his demonstration of the butterfly effect and the uncontrollable interconnectedness of things, appears here as well. ()