Inhalte(1)

Roger Brown (Aksel Hennie) hat Alles: Er ist einer der erfolgreichsten Headhunter, verheiratet mit der schönen und geheimnisvollen Galeristin Diana (Synnøve Macody Lund) und im Besitz einer traumhaften Villa. Doch, was niemand weiß, er führt ein Doppelleben: Den luxuriösen Lebensstil finanziert er, indem er seine Klienten ausraubt. Seine Spezialität: kostbare Kunstwerke. Er lernt den Geschäftsmann Clas Greve (Nikolaj Coster-Waldau) kennen und erfährt nebenbei, dass Greve im Besitz eines lange verloren geglaubten Gemäldes von Rubens ist. Brown sieht die Chance auf einen letzten großen Coup, der all seine Geldprobleme lösen soll. Er stiehlt das Bild – schnell stellt sich jedoch heraus, dass er in Clas Greve einen ebenbürtigen Gegner gefunden hat. Denn was dann passiert, übersteigt alles Vorstellbare. Und zwingt Brown, um sein Leben zu rennen... (drei-freunde)

(mehr)

Videos (3)

Trailer 1

Kritiken (10)

Marigold 

alle Kritiken

Deutsch Genre-Perversion auf die norwegische Art. Ein Heist, ein Drama über einen Mann, bei dem es Minderwertigkeitskomplexe, Exploatation sowie Thrillercharakter zu sehen gibt ... Tyldum hat sich mit dieser Verbindung nicht so richtig zu helfen gewusst, manchmal ist seine Herangehensweise gar unangenehm fernsehartig und steril, jedoch einige Passagen wirken nahezu göttlich (insbesondere der Abschnitt mit Fekalien und einem Traktor). Nesbo ist sicherlich ein gewandter Autor - die Geschichte sieht zwar mit Absicht langweilig aus, nur um am Ende (im Rahmen der Genregrenzen) mit soliden Wendungen zu überraschen. Diesem Film würden wohl mehr Einsicht und bessere Dialogen gut tun. Denn das Vergnügen, welches er bereitet, watet entlang des Grates guilty pleasure. Aksel Hennie in der Titelrolle ist etwas zwischen Christopher Walken und Steve Buscemi ... seine konzentrierte und glaubhafte Wandlung von einem komplexen Zwerg in einen Mann am Rande der Erschöpfung zwingt mich, dieser uferlosen und regietechnisch seltsamen Verrücktheit 4 * zu geben. ()

gudaulin 

alle Kritiken

Englisch I finally understand why Jo Nesbo is considered a master in the field of crime literature. Based on such great source material, the screenplay is well-written and the film is well-directed. However, it must be noted that neither the screenwriters nor the director made any serious mistakes. For about three-quarters of the way, I was convinced that I was watching a 100% five-star film. Typical Scandinavian madness, pitch-black humor, crazy situations, absurdity - even if I didn't know the country of origin, I would immediately guess it's from one of the Nordic countries. But then comes the last quarter, delimited by Roger's encounter with his wife, playing on strong emotions, and the previous atmosphere starts to crumble a bit. When the finale arrived, I thought to myself that the screenwriter had indeed made two logical somersaults. Although the first one was saved by the final credits, the second one - how can a man in the main character's situation believe a woman and bet everything on one card? That really doesn't make sense to me. Nevertheless, Headhunters cannot be denied its originality, pervasive tension, captivating characters, and impressive ending. Despite some minor reservations, I lean toward a 5-star rating. There aren't many films like this, where it is a joy to follow the development of the plot and not be deceived by screenwriting shortcomings. Overall impression: 90%. Although I'm not a moralist, I definitely wouldn't let a 12-year-old child watch this film. After all, it is a quite bloody mess, not commonly seen in today's cinema. ()

Werbung

novoten 

alle Kritiken

Englisch Aksel Hennie was born for the role of the slippery Roger and the polished charisma of Nikolaj Coster-Waldau suits the film, but unfortunately, the originality was somewhere else. For every well-constructed idea or bizarre joke, there is also one wasted. I enjoy both the dramatic introduction and the chilling development of the thriller, but in the end, due to some minor simplifications, there is a lack of more satisfying twists. The Jo Nesbø source material has more lightness in it. ()

DaViD´82 

alle Kritiken

Englisch Whatever you're expecting… It won’t happen. A genre chameleon about a stunted Walken which proves that Joe Nesbø works well on the film screen despite the plotholes (the age of the corpse one can forgive with half-closed eyes, let's say, but the hospital staff or the one who finds Roger - is it possible that no one would get in touch or ask them after the case was publicized?). ()

J*A*S*M 

alle Kritiken

Englisch It’s been long since two dead fat people were so funny… A perfect Nordic thriller, and, against expectations, it’s not serious or depressing, but a brisk and entertaining film that knows how to make you feel tension, surprise and fun. PS: Plus points for giving a certain animal species the end it deserved (#cantavoidphobia). ()

Galerie (58)