Inhalte(1)

Michael Peterson ist 22 Jahre alt, als er mit einer abgesägten Schrotflinte ein Postamt in Little Sutton überfällt. Seine Beute: knapp 27 Pfund und sieben Jahre Zuchthaus. Aufgrund verschiedenster Vorfälle innerhalb der Gefängnismauern - darunter Wärtermisshandlungen, Entführungen und Anstiftung zum Gefängnisaufstand - wird seine Strafe fortdauernd verlängert. Von den folgenden 35 Jahren Zuchthaus verbringt er 30 in Isolationshaft. Erst hier vollendet sich Petersons kompromisslose Persönlichkeit. Erst hier wird aus dem Problem-Teenager 'Charles Bronson' die lebende Legende: der gewalttätigste Sträfling Großbritanniens, der bis heute einsitzt. (KinoweltTV)

(mehr)

Kritiken (5)

POMO 

alle Kritiken

Deutsch Eine famose Schauspielleistung von Tom Hardy. Es ist unglaublich, dass er bei einer so exzentrischen Darbietung einer so verrückten Figur nicht übertreibt. Dabei stellt er sie in vielen psychischen Zuständen mit völlig unvorhersehbaren Reaktionen dar. Schade, dass es dem Drehbuchautor Refn nicht gelungen ist, die allmähliche und präzise psychologische Analyse seiner Figur während der ganzen Laufzeit des Films zu bewahren (die Interaktionen mit neuen Figuren in einer neuen Umgebung). Das Werk hat keine sinnvolle Steigerung, seine Vision hat sich in eine repetitive Arthouse-Abstraktion verwandelt. Mit seiner einzigartigen Stilisierung hätte nämlich Bronson ein Nachfolger von Kubricks Uhrwerk Orange werden können. ()

J*A*S*M 

alle Kritiken

Englisch Very well made and stylish but pointless. I don’t require films always “give me something”, but spending an hour and a half watching how a mass of raging meat goes from jail to jail without doing anything interesting is not for me, really. Hardy’s transformation is impressive, but where there’s nothing… ()

Isherwood 

alle Kritiken

Englisch This portrait of a perfectly brainwashed person can hardly be considered through traditional cinematic standards. On the one hand, we have the brilliant Tom Hardy, who fully defines the term "one-man show" and on the other, the director's annoying style of pseudo-intellectual storytelling. I’d have to see it again to properly asses it, but I don't want to. I liked it and I enjoyed it, but somewhere in the corner of my brain, it was pissing me off. I have to let it sink in. In any case, I haven't seen anything more contradictory since Kelly’s Southland Tales (though that analogy will seem a bit off to many). Edit: In the end, it’s an average film. Given what I said above, that’s a solid compromise. ()

gudaulin 

alle Kritiken

Englisch Bronson represents an alternative trip from the mainstream into the waters of productions mainly intended for a minority festival audience. It is strongly stylized, practically plotless, but decently entertaining and honestly acted, with an interesting Tom Hardy in the main role, who thoroughly enjoyed himself in the role of a violent thug. I wouldn't want to live in the same city as Peterson alias Bronson, let alone the idea of ​​sharing an apartment in the same tenement house, but on the movie screen, his furious outbursts and manic ideas can bring a smile to the viewer's face. However, I wouldn't dare recommend Bronson to anyone, as it may just be too... maybe not controversial, but rather a crazy, eccentric, and difficult-to-classify original idea. There is a sense of inspiration from Monty Python's sense of mystification and absurdity, and it is also influenced by the tradition of British social comedy. It is a film that certainly won't make any impact on film history, but it has all the prerequisites to diversify mainstream film productions. Overall impression: 60%. ()

Othello 

alle Kritiken

Englisch Bleh. A rebooted and even spasmodically independent biopic that somehow misses the point. At least I learned how to shop in a jewelry store. ()