Inhalte(1)

Auf der Herrentoilette eines großen europäischen Flughafens wäscht sich ein schwiegsamer Mann die Hände. Dann betrachtet er sich im Spiegel. Seine Haut ist dunkel, sein Gesicht knochig, der Blick intensiv, aber nicht recht zu deuten. Er trägt einen silbrig blauen Maßanzug, ein perfekt sitzendes Hemd, keine Krawatte. Nachdem er die Toilette verlassen hat, nimmt er in der Abflughalle von zwei zwielichtigen Typen einen kleinen Koffer sowie einen Satz Schlüssel in Empfang und besteigt wenig später ein Flugzeug. Der geheimnisvolle Fremde reist nach Spanien. Anscheinend hat er dort einen Auftrag zu erledigen... (Tobis)

(mehr)

Kritiken (2)

POMO 

alle Kritiken

Deutsch Zwei Sterne für eine schöne visuelle Gestaltung und den Po einer manchmal nackten Biene, ohne die es nichts gäbe, worauf man sich in den nächsten Szenen freuen könnte. Isaach De Bankolé ist ein Glückspilz – am Tisch zu sitzen, nicht spielen zu müssen, nur glotzen und sich von Monologen einer Schauspielelite unterhalten zu lassen…so etwas passiert nur sehr wenigen Schauspieler*innen. Das Ende hat etwas an sich, aber den Gesamteindruck einer eingebildeten, platten Farce verändert es nicht. ()

gudaulin 

alle Kritiken

Englisch Jim Jarmusch is one of the legends of American cinema and has such a name on a global scale that he practically doesn't have to compromise with the audience and distributor and can instead create a film to his liking. This is evident in The Limits of Control because it is an absolutely non-audience film that will bring joy to an informed fan who knows what to expect from his favorite director and what his strong side is. This means creating an atmosphere through a combination of music and camera - in this way, it is similar to other American directors - Lynch, for example. On the other hand, the plot and pace are secondary, and it can be said that The Limits of Control is so slow that it can bring the uninformed viewer and God forbid, a fan of action films to the brink of madness. On the other hand, I don't understand the merciless condemnations and dismissals of those who were able to give another Jarmusch film, Ghost Dog, 4 or 5 stars, because these films are practically the same and are filmed in a similar style. Jarmusch just slightly changed his priorities and slowed down the pace. At times, he creates a hypnotic atmosphere and leads inevitably to a refined point. The cherry on top is the presence of several famous actors in cameo roles, but on the other hand, I have to criticize the quality of the dialogue, which sometimes feels like pseudo-intellectual babble, essentially self-centered creative mannerism, and likewise, the whole conspiracy has unrealistic features and it is simply obviously artificial. Overall impression: 75%. ()