Inhalte(1)

Mit den teuflischen Ghoulies hat wieder einmal keiner gerechnet! Die Streiche zweier rivalisierender Bruderschaften nehmen verheerende Folgen an. Grund genug für die kleinen grünen Monster mitzumischen. Wer zerstörte alles im Gamma-Haus? Wer sprengte den Polizeibus in die Luft? Waren es die Betas oder Gammas? Nein, die Ghoulies! Wer kann sie stoppen? Ihr nächstes Ziel ist das Studentinnenwohnheim. (Verleiher-Text)

(mehr)

Kritiken (3)

Bloody13 

alle Kritiken

Deutsch Der vorherige Teil neigte eher zur Komödie als zum Horror, aber was der dritte Teil zeigt, ist wirklich unverständlich. Die Universitätsumgebung nehme ich nur als notwendiges Übel für den Auftakt des verrückten Kanonadens der Studentenwitze, pseudo-schlauen Sprüche und insgesamt infantilen Humor. Denn das Beste am Film sind sowieso die kleinen Missetaten, die die Stripperinnen hier und da aufführen oder sogar ihre Brüste zeigen. Aber alles andere ist irgendwie zum Kotzen. Die Ghoulies sprechen diesmal (und wie sie reden), sie saugen wie Schwämme, aber sie haben vergessen zu morden. Stattdessen ziehen sie von der Frau eine zwei Meter lange Zunge heraus und wickeln sie damit ein, weil es angeblich witzig sein soll. IST ES NICHT. Die Rolle des zukünftigen Drachens Bruce Lee wurde hier kleiner, und man wird einen Schauspieler wie Lillard überhaupt nicht erkennen. ()

kaylin 

alle Kritiken

Englisch To be honest, I feel like the third part has been my favorite so far. It's precisely in its simple B-movie charm, spiced with humor. The characters are completely irrelevant to me, but it's precisely the humor present in every scene that helps you relax and make it through the whole film. Additionally, the Ghoulies puppets remain quite good, but don't expect anything too scary from them anymore. These are entertaining figures that even speak. ()

Werbung

JFL 

alle Kritiken

Englisch Whereas the other brands that Charles Band spewed out into the world during the Empire Pictures era were openly and unofficially further developed following the bankruptcy of his legendary company (specifically Trancers and Robot Jox), Ghoulies set out on a journey through the leading trash production companies of the VHS era. With each instalment, the franchise got a different form that reflected and further developed, but also negated, the preceding canon. Paradoxically, this also leads to the fact that the parts of the series have more or less has similar average ratings, but instead of a universal consensus as in the case of most other series, we rather see conflicting preferences of fans. Some prefer the first instalment with its emphasis on witchcraft and visual effects, while others like the second one with its obvious attempt to create a caustically funny and bloody variation on Gremlins. After the collapse of Empire Pictures, the series was picked up by Vestron Pictures, or rather its primarily video-oriented division Lightning Pictures. In the interest of continuity, directing was entrusted to the resident special-effects whizz John Buechler, but at the same time, the third Ghoulies was pushed significantly in the direction of the more universally accessible teen comedies of the day. In the interest of overall stylisation, the demonic imps speak for the first time and when it comes to certain exterminations, they have an admittedly comic-book, almost slapstick stylisation. Combining the malevolent and mischievous imps with frat-house humour and the adolescent shallowness of Canadian jokes helps this bizarre but unsurprising mix to overcome its own limitations and extract maximum entertainment out of the functional symbiosis – i.e. it’s still within the boundaries of juvenile humour that adores lousy acting, cheap beer and boastful privileged exuberance. Its grim and egocentric essence is unintentionally made more obvious by the fact that the main protagonist looks like a young Donald Trump. ()

Galerie (2)