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Zeyer's romantic fairy-tale about the distressing journey of prince Radúz and princess Mahulena who must overcome numerous adversities, dangers and dark spells to fulfill their love. Petr Weigl's film adaptation, accompanied by Josef Suk's music, emphasizes the captivating atmosphere and enchanting production of this classic picture, starring Jan Tříska. (Febiofest)

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Marigold 

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Deutsch Es ist ein Film, der durch sein unverwechselbares Artwork, stark stilisierte schauspielerische Leistungen, interessante Musik und vor allem durch die starke Thematik von Zeyer besticht, die Weigl meines Erachtens sehr "lumiresk" in das Medium des 20. Jahrhunderts übersetzt hat - also mit einem Gespür für lyrisch-episches Backstage-Drama mit einer gehörigen Portion Pathos und großen Gesten. Das Ergebnis ist ein recht bemerkenswerter Film, der aufgrund der Starrheit und Mechanik seiner Verarbeitung vielleicht ein wenig abschreckend wirkt, aber eine ganz besondere und, wie ich finde, fesselnde Atmosphäre besitzt. Mit anderen Worten: Ich brauche es nicht mehr zu sehen, aber ich habe etwas davon in meiner Seele behalten. Zumindest die schöne Magda Vášáryová, die in mir stets zärtliche Gefühle hervorruft... Oh diese Frauen, was für ein Zauber :o) ()

NinadeL 

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Englisch Despite everything - the time period, the television, the compactness of Weigl's Radúz and Mahulena kept me glued to my chair. I am moved, I admire, and I applaud. Something so lavishly erotic, decadent and passionate is rarely seen. Magda's soft pronunciation combines with Jan's pathos, Adamíra and Ráž are both good, Adamová and Medřická are literally demonic, Menšík also fits perfectly into the whole earthy collage and I really loved the lesbian duo Urbánková-Obermaierová only here. But those curves! ()

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