Inhalte(1)

Kimberly Corman will mit ihren Freunden ein gemeinsames Wochenende verbringen. Als sie schon auf dem Weg sind, hat sie eine Vision einer fürchterlichen Massenkarambolage, bei der ihre Freunde und sie selbst ums Leben kommen. Schockiert sperrt sie die Auffahrt zum Highway und kann so einigen Menschen das Leben retten. Doch kurz darauf beginnt eine mysteriöse Todesserie. Die schockierte Kimberly entdeckt Parallelen zum Fall des ein Jahr zuvor abgestürzten Fluges 180 ... (kabel eins)

(mehr)

Kritiken (4)

POMO 

alle Kritiken

Deutsch Weniger Stimmung, eine kompliziertere und unübersichtlichere Handlung als im ersten Final Destination. Auch hektischer, gelassener und Popcorn-mäßiger, mit einem Hauch vom schwarzen Humor. Ein ziemlich brutaler Gore. Und dazu die beste Szene der ganzen Trilogie – der Kettenunfall am Anfang wurde bravourös aufgenommen! ()

Lima 

alle Kritiken

Englisch It’s just porridge. If you take away the well-directed and well-thought-out murders, all you're left with is a silly plot. Some of the murders are indeed exhibitionistic (I had to watch the log fly through the police car during the opening set-piece twice in a row, it's not something you see every day), but the fascination with death, even if perfectly staged, is otherwise completely beyond me. ()

DaViD´82 

alle Kritiken

Englisch A recycled version of a good idea, but here it doesn’t work very well. The only positive things here are the original and absolutely freaky deaths. Okay, sometimes they are too excessively over-combined, but always really gory. Nothing else about Final Destination 2 is worth mentioning. Only perhaps the completely dumb screenplay, but that’s to be expected, isn’t it? ()

novoten 

alle Kritiken

Englisch If in the first part I wrote that the screenwriters kill off their characters with morbid humor, I don't know what to write here because death methods have already reached more or less amusing extremes (see the cables that no one pulls out). However, the creators could at least try to modify the plot instead of transparently copying it. The first anniversary of the flight or the rescue of passengers from a crash in the style of "I see a crash, so I'll step on the gas even more forcefully" doesn't really add to the experience. When clichés begin to sink deeper and all dialogues about "Death catching up with its debts" seem very funny, interest in further parts diminishes. The first one looks much better in the light of its sequel. ()