Foltermühle der gefangenen Frauen

  • Frankreich Les Raisins de la mort (mehr)
Trailer

Inhalte(1)

A vacation with a friend turns into a horrifying nightmare when a young woman flees from a train, only to stumble into a remote village overtaken by its zombie-like inhabitants. One by one, the townspeople are slowly turning into violent, deformed killers. The local winery may hold the key to the hellish transformers. Perhaps the pesticide used on the grapes does more than just kill insects... (Synapse Films)

(mehr)

Kritiken (4)

J*A*S*M 

alle Kritiken

Englisch “What happened with those French yokels?” - “Too much booze.” This isn’t a quote from the film, I’ve made it up! :-D, but it could easily be. The Raisins of Death is a classic example of 1970s Eurohorror: great atmosphere, good gore, Southern European countryside, little villages, pretty awful actors and zero logic in the story and the actions of the characters. An example (not literal, unfortunately): Blind woman: “Tell me what it looks like here!” – Heroine: “There are some crags...” - Blind woman: “Aha, I know where we are”, and without any mistakes she tells the heroine how to get to a far away village. But the atmosphere and the pretty nasty infected deserves four stars. ()

JFL 

alle Kritiken

Englisch Along with Jesús Franco, Jean Rollin is one of the most overrated directors in the area of trash movies. Some filmmakers are deservedly renowned for their ability to make formulaic sequences more interesting despite limited budgets or, as the case may be, to draw dramatic potential out of a weak story and construct a narrative on it. Conversely, Rollin proves to be a desperate dilettante who completely squanders any potential with his futile directing. This is extremely obvious in The Grapes of Death, which a more capable director could have turned into a devastatingly intense horror movie, but Rollin turns the strong screenplay into a formalistically dismal bit of naïveté. Somewhere inside the film, there is the potential for a unique, gloomy horror movie that would turn the concept of apocalyptic zombie flicks on its head. Whereas such movies set most of the action in interiors, which, as symbols of home, protect the characters against the evil coming from outside, this time the female protagonist walks through a spectral landscape of desolate French mountains with old stone farmhouses and dilapidated homes. The agoraphobic motif is then combined with claustrophobic paranoia in the second half of the film, when it becomes clear that the villages and buildings offer no escape from the infection that is spreading through the countryside. Like Romero’s The Crazies, from which this film is clearly derived, places of civilisation become scenes of the breakdown of civilisational rationality and community when infection robs people of reason. An amusing curiosity is the purely French motif of the spread of infection, which takes place here through infected grapes and the wine made from them, which puts beer drinkers in the role of saviours of the world and exterminators of the infected. Unfortunately, all of the film’s positive aspects and potential are nullified the amateurish treatment and non-dramatically realised sequences, as well as the overall lack of motivation and the half-baked nature of the whole thing. ()

Bloody13 

alle Kritiken

Deutsch Dieses Stück "reift wie Wein" im wahrsten Sinne des Wortes und seine Wirkungen sind definitiv nicht tödlich. Die Atmosphäre des Films hat sich im Laufe der Jahre schön entfaltet und sein Geschmack hat dadurch einen neuen Mehrwert erhalten. Grapes of Death ist ein ehrlicher Euro-Horrorfilm mit allem, was unvermeidlich dazugehört. Eine einfache Geschichte, Rohheit, leichte Naivität, aber auch weibliche Nacktheit, wunderschöne Orte und erstklassiges Gore, von dem es zwar nicht viel, aber eine solche Enthauptung eines armen Mädchens muss auch erfahrene Zuschauer beeindrucken. Der Film läuft von Anfang an gut und wird erst in der letzten Drittel etwas gebremst, aber diese greift auf andere Sinne des Zuschauers an. 90 Minuten vergehen wie im Flug und ich suche bereits nach einem weiteren Rollin. In Nebenrollen erscheinen hier der Regisseur selbst und die blonde Pornostar Brigitte Lahaie. ()

Goldbeater 

alle Kritiken

Deutsch Es ist bekannt, dass die Franzosen ein Volk von Winzern sind. Was passiert jedoch, wenn sich diese landwirtschaftliche Branche aufgrund des Einsatzes von Pestiziden in eine Brutstätte seltsamer Infektionen verwandelt? Jean Rollin drehte eine ziemlich visuell eindrucksvolle Darstellung eines apokalyptischen Horrors, in der die Bewohner des südlichen Frankreichs zu verrückten Monstern werden (offensichtlich ließ er sich stark von George A. Romeros Film "The Crazies" inspirieren), nach dessen Betrachtung Sie vielleicht ein paar Mal zögern, ob Sie anstelle einer Flasche Wein nicht lieber zu einem halben Liter Bier greifen sollten. Die Aufnahmen des verlassenen Südens Frankreichs und der zahlreichen Ruinen verlassener Häuser haben die richtige Note einer Horrorszene, jedoch sind die Handlung sehr verwässert und das völlig unlogische Verhalten aller Charaktere ein Stolperstein. Es lohnt sich nicht, über das Handeln der einzelnen Akteure nachzudenken, sonst wird das Erlebnis unwiderruflich beeinträchtigt. Es ist schade, denn es gab hier einen vielversprechenden Horrorfilm, der mit einem qualitativ hochwertigeren und schnelleren Drehbuch und einer besseren Schauspielführung ein solider Albtraum gewesen wäre. ()