Inhalte(1)

Die junge Nini besucht mit ihrem Geliebten Paulo einen Ball im Varieté-Theater „Reine Blanche". Hier fällt sie Varieté-Betreiber und Unternehmer Danglard ins Auge. Als Nini Danglard wenig später auf der Straße wiedertrifft, bietet dieser ihr an, bei ihm eine Ausbildung zur Tänzerin zu machen und in seinem neuen Theater, dem „Moulin Rouge", aufzutreten. Nini willigt ein und gerät so in ein Netz aus verhängnisvollen, unerwiderten Liebesbeziehungen. Denn Paulo ist nun eifersüchtig auf Danglard, ebenso wie der reiche Prinz Alexander, der gleichfalls ein Auge auf Nini geworfen hat. Auf der anderen Seite ist Lola, die Geliebte Danglards, eifersüchtig auf Nini. Die hochkochenden Emotionen drohen, das junge Projekt „Moulin Rouge" zu torpedieren und gleichzeitig nicht nur die Beziehungen, sondern auch das Leben der Beteiligten zu zerstören, als Danglard die Finanzierungshilfe für das Varieté gekündigt wird und Prinz Alexander versucht, sich das Leben zu nehmen. (arte)

(mehr)

Kritiken (2)

Matty 

alle Kritiken

Englisch A comedy of loose morals. We can see French Cancan, another of Renoir’s examples of how true mastery sometimes consists in simplicity that is difficult to capture and analyse (using every shot in its full depth and breadth), as an autobiographical confession of an aging sinner who used his position of influence to seduce significantly younger beauties. This playful, sometimes Ophüls-esque, exaggerated, colourful swarm of numerous characters, none of whom are condemned for their actions, is seen as the second part of Renoir’s “artistic trilogy” (after The Golden Coach and before Elena and Her Men). What the three films have in common is a spectacular celebration of the art of living and living through art. French Cancan is connected by these features particularly to Singin' in the Rain, another musical about a musical that, however, lacks authentic life even though it is funnier, more dynamic and technically better. This ability to build a world that is obviously artificial and yet alive at every moment is what makes Renoir’s unobtrusive creative signature exceptional. 80% ()

kaylin 

alle Kritiken

Englisch I can't help it, but apart from the fact that the film is so pleasantly relaxed and has a very period setting, it didn't do much for me. Jean Gabin fits his role pleasantly, the women are beautiful, but I guess I didn't quite fall for the storyline. I didn't find the film very sexy, more just a nice depiction of a certain time in France. ()