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The rich young widow Klára Zvonečková wants to remarry. A frequent visitor to her house, Mr Šukálek, secretly adores her. But the widow asks him to procure a husband for her. Šukálek brings round his friend Růžička, who also loved Klára once. Klára's uncle is also living with her, Mr Hejl, a banker who keeps a demanding mistress. Hejl's accountant Jedlička suddenly vanishes and thereupon it is discovered that a large sum of Hejl's money has gone missing. Růžička gets engaged to Klára but really on the basis of past feelings. One evening Růžička rescues a young flower girl, Tekla, from the pesterings of an old man. He falls in love with the young girl. Though she is interested in him too, she soon disappears and Růžička searches for her in vain. Just as he is to sign the wedding agreement with Klára, Tekla suddenly arrives with the flowers, and Růžička runs off after her. Klára goes to look for Tekla at her new house and finds out she is the daughter of the presumed thief Jedlička. However, Šukálek helps prove that Hejl himself was the fraud, exploiting the fact the Jedlička had had to leave suddenly on account of his daughter's illness. Now nothing can bar Tekla and Růžička's wedding. Klára gives her heart and hand to Šukálek. (Verleiher-Text)

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NinadeL 

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Deutsch "Děvče z předměstí anebo Všecko příjde najevo" ist ein alter Stoff, den Tyl von Nestroy abgeschaut hat, aber selbst ein Jahrhundert später hat er noch etwas für sich. In einer historisch angespannten Zeit traf sich der Regisseur Pištěk erneut mit dem Komponisten Piskáček, und wieder schufen sie ein gelungenes Werk der tschechischen Filmoperette, das in vielerlei Hinsicht an ihren ersten Triumph in Form der Operette "Aničko, vrať se!" (1926) anknüpft. Tyls Panoptikum bot viele liebenswerte Gelegenheiten für die strenge, aber unendlich schöne Helena Bušová, für die naive und noch schönere Jiřina Sedláčková und natürlich für die wunderbare Zita Kabátová, die nicht zögerte und fast den ganzen Film für sich stahl. Kabátovás rassige Schauspielerin Valerie Dupla läuft in jeder Szene in einem neuen Kostüm herum (das beste davon ist Salomé), wechselt zwischen verschiedenen Schauspiellagen und singt sogar ein paar niedliche Lieder von Piskáček. Nun, und obendrein ist es eine Geschichte mit Humor und einer Lehre, in der der Landsmann Šukálek mit seinem Witz über Lügen und Hass triumphiert. Mehr kann man sich nicht wünschen. ()

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