Streaming (1)

Folgen(10)

Inhalte(1)

Detective Martin Jones leads a double life as a killer for hire in Los Angeles' deadly underground. Coming under the sway of Viggo, a mysterious vigilante with an apocalyptic vision, Martin suffers an existential crisis, which leads him deeper into a blood splattered world of violence and murder. This dark odyssey takes Martin to the deserts of New Mexico, and a pair of Satan-worshipping brothers who have their own ideas of good and evil. (Cannes Film Festival)

(mehr)

Kritiken (2)

POMO 

alle Kritiken (zu dieser Serie)

Deutsch Ein Noir-Polizist aus Los Angeles, der in der Nacht die Welt vom ekligsten Ekel reinigt. Düster, hart, manchmal erinnert es an Lost Highway und 8MM - Acht Millimeter. Die dunkelsten sexuellen Tabus werden hier reizvoll enthüllt. Das ist keine Serie, sondern ein zügiger 15-stündiger Film, eine ultimative Refn-Sache für Neugierige und Abgestumpfte. Kein Schwimmen auf der schöngeredeten Oberfläche wie bei The Neon Demon, sondern eine zügige Entwicklung von beunruhigenden Handlungslinien, die Sie erleben möchten, ja sogar erleben müssen – falls Sie die Nerven und das Zeug dazu haben. In Cannes wurden prachtvoll die 4. und die 5. Episode gezeigt. Die erste von ihnen stellte die Schlüsselfiguren vor, die zweite bereitete dem Publikum eine Ekstase mit Atmosphäre, Schock und Spannung. Die Enthüllung der Perversion und Niedrigkeit der Welt der Negativgestalten, die Sehnsucht der Zuschauer*innen nach einer Vergeltung, eine unvorhersagbare Entwicklung und witzige Regie-Zusätze. Der exzentrische Cliff Martinez, hinter der Kamera der Meister Khondji von Sieben. Kaltes Lager, dunkle Bars, trockene Wüsten, abgelegene Gassen in LA. Bunte Neonlichter. Faschisten, Satanisten, Sadisten und Gewalttäter. Best of Refn! [Cannes] ()

3DD!3 

alle Kritiken (zu dieser Serie)

Englisch Is the director’s personal statement that men deserve to die young? Or is it a metaphor for the neverending clash between good and evil? A journey full of killing, long shots and bizarre interludes with dancing Mexicans and a growling dad (by means of a plush-toy tiger) will either captivate you or you’ll bin it before it has a chance to get going. The most ordinary, middle passage could work as a movie in itself. In places, Too Old to Die Young reminds one of an early Kitano movie, just with Mexicans instead of Japanese. + Khondji’s fantastic camerawork and the polished visuals, where each shot looks like a photo prepped to be posted on Instagram. As for the story, Brubaker and Refn mix the realistic depiction of violence with mysticism similar to the comic book Fatale. Some scenes are really funny and original (cartel TV and 25,000 likes), but some make you feel almost physically ill. Martinez’s music is spot on for the neon tone and often as equally bizarre as the weirdness taking place on the screen. Teller is really good despite merely follows the creators' commands like everyone else involved. It didn’t seem to end, but I don’t expect to see another season. ()