Inhalte(1)

Bei einem schweren Autounfall hat der Ex-Architekt Frank Bannister seine Frau verloren, aber eine neue Eigenschaft gewonnen: Plötzlich kann er die Geister von Verstorbenen sehen und sich mit ihnen unterhalten. Bald ist er mit drei Geistern befreundet: dem Revolverhelden Judge, dem Kleinkriminellen Cyrus und dem intellektuellen Stuart. Gemeinsam entwickeln sie einen Plan. Die Geister machen den Kleinstadtbewohnern das Leben schwer, worauf Geisterjäger Bannister seinen Kumpanen mit einer Weihwasserspritzpistole auf den unsichtbaren Leib rückt und dafür ein ordentliches Honorar erhält. Als einer seiner Kunden, Ray Lynskey, verstirbt, gerät Bannister unter Mordverdacht, doch Lucy, die Ehefrau des Toten, hält zu ihm, auch als es wirklich schlimm um ihn steht. Denn ein Unglück kommt selten allein: Ein dämonischer, auf dem elektrischen Stuhl hingerichteter Serienkiller, Johnny Bartlett, treibt sein Unwesen und tötet einen Bewohner nach dem anderen. Nun wird Bannister vollends zum Gejagten, denn nur er kann die aufleuchtenden Zahlen auf der Stirn des nächsten, durchnummerierten Opfers sehen, und nie gelingt es ihm, sie zu retten. Längst ist ihm FBI-Agent Milton Dammers auf den Fersen. Da kommt Bannister auf die geniale Idee: Er muss sich auf die Ebene des Killers begeben, um ihn bekämpfen zu können. Und so scheidet er für kurze Zeit freiwillig aus dem Leben, und ein mörderisches Duell beginnt. (ZDF)

(mehr)

Kritiken (7)

Lima 

alle Kritiken

Englisch A cross between Ghostbusters and Natural Born Killers. If it was made by another director, I'd buy it, but I didn't expect such a mediocre film from Jackson. There are some brilliant moments (e.g. the scene from the Egyptology museum), but the mixed feelings prevail. ()

J*A*S*M 

alle Kritiken

Englisch Decent fun, but if Jackson had gone easier on the special effects and left the comedy aspect aside, I can imagine that this story could be nicely scary. Instead, it looks as if Marty McFly had gone to New Zealand to fool around with ghosts, instead of seriously taking care of issues related to time travel. ()

Marigold 

alle Kritiken

Deutsch Eine unterhaltsame Geistergeschichte mit dem traditionell ausgezeichneten Michael J. Fox und einigen kranken Tricks. Jackson zeigt, dass er keine Probleme mit phantasievollen Wendungen zwischen Komödie und Horror hat, auch wenn dieser Film leider einen gewissen Hauch von Regie-Routine aufweist. Die Figur des halbzerfallenen Geistes eines Veteranen (gibt es einen Begriff für einen Geist?) ist wirklich urkomisch :o). Unprätentiös, lässig, aber in Jacksons Filmografie The Frighteners durch nichts hervorstechend... ()

D.Moore 

alle Kritiken

Englisch One of those films in which everything is just right. Peter Jackson brims with both fierce directorial and screenwriting ideas. The Frighteners is constantly entertaining, and black humor lovers are sure to really enjoy it. Michael J. Fox starring and music from Danny Elfman and the fantastic special effects of the Weta Studio make all those fiery dead and flying spirits a joy to behold. ()

lamps 

alle Kritiken

Englisch The premise is great, the actors are brilliant, the execution is funny and creative, and yet there’s something missing. Or maybe there is so much that we gradually get lost in all the references, boogeymen killing boogeymen and boogeymen talking to strange people, and get so deep into Jackson's head that the very superficial, unoriginal and unexpectedly overwrought final act doesn't touch us and we are left with the familiar feeling of "this should have been different (and better)". I had fun the first time, the second time I would have to skip a lot between scenes, so a golden and harmless average – 60% ()

Othello 

alle Kritiken

Englisch Promo reel for Jackson's newly formed CGI factory WETA Digital. Unfortunately, almost everything is subservient to this, and the whole film, in its incoherence, feels like a good-natured drunk who's been allowed to talk for too long. Not helped by an obviously bored Michael J. Fox. But Jackson's directorial hyperactivity is otherwise still impressive (that camera just won't stand still! It just won't!), and Combs' creature feature with a tragicomic Mansonian backstory written all over it is one of the more memorable ones. Anyway, from today's perspective, The Frightenersis above all yet another reminder of the how digital special effects rapidly deteriorate over time. Whereas with Dead Alive you still end up thinking "Wow, how did they do that?", here you often just smile indulgently at the limits of computer graphics back then. On the other hand, if it weren't for this movie, LOTR wouldn't look the way it did, so some recognition is still in order. ()

kaylin 

alle Kritiken

Englisch "Ghosts" don't belong among my very favorite movies, I think it's one of those movies that I'm glad I've seen, but once is enough. However, it doesn't change the fact that I had a great time, that Michal J. Fox has enchanted me once again, and that it's still a movie with great horror elements that work, even in contrast with the relatively humorously conceived story, which fits perfectly with Peter's early horror classics. ()