Inhalte(1)

Jacques Demy’s crystalline debut gave birth to the fictional universe in which so many of his characters would live, play, and love. It’s among his most profoundly felt films, a tale of crisscrossing lives in Nantes (Demy’s hometown) that floats on waves of longing and desire. Heading the film’s ensemble is the enchanting Anouk Aimée as the title character, a cabaret chanteuse who’s awaiting the return of a long-lost lover and unwilling to entertain the adoration of another love-struck soul, the wanderer Roland (Marc Michel). Humane, wistful, and witty, Lola is a testament to the resilience of the heartbroken. (Criterion)

(mehr)

Kritiken (2)

Goldbeater 

alle Kritiken

Deutsch Ein deutlich melodramatischer Vertreter der französischen Nouvelle Vague, gefüllt mit Charakteren, deren impulsive Emotionen man überhaupt nicht glauben mag, oder deren Verhalten einem zumindest völlig widersprüchlich erscheint. Die bezaubernd schöne Anouk Aimée spielt hier eine Rolle, die mir eher unangenehm als sympathisch war, wie sie wohl sein sollte. Ich schätze die finale Pointe über den verzauberten Kreis, aber sonst war mir Lola die meiste Zeit völlig gleichgültig. ()

kaylin 

alle Kritiken

Englisch It's a pretty nice romance, but it still seemed a bit ordinary and somewhat senseless to me, to be included among the 1001 best movies you should see before you die. It's not bad, definitely not, but for me, it's not a work that I would consider truly exceptional. But it can certainly be enjoyed. ()