The Hallow

  • Großbritannien The Hallow (mehr)
Trailer

Inhalte(1)

Sie wollen das Baby. Die mysteriösen Wesen, die Adam und seine Frau Clare in dem einsamen Haus mitten im Wald angreifen. Gemeinsam mit ihrem kleinen Sohn Finn haben die beiden es erst vor kurzem bezogen. Adam, ein Wissenschaftler, soll sich dort um die alten Bäume kümmern. Die Warnungen der Einheimischen schießt er in den Wind. Doch etwas lauert in den alten irischen Wäldern. Und es will den kleinen Finn ... (Drop-Out Cinema)

(mehr)

Kritiken (3)

J*A*S*M 

alle Kritiken

Englisch The last couple of minutes ruined a little what would have otherwise been a perfect impression. The effects and make-up look lower quality than up to that point (and therefore the monster no longer looks as scary) and that “dawn” looks almost kitsch. Otherwise, The Hallow is excellent for any fan of supernatural monster horror, and one of the best films of this kind in the 21st century. It’s executed without hesitation, the creators try to scare, not with gore but through the atmosphere of a dark forest at night and an abandoned building. The perfect design of the monster, where no expense was spared, takes things really high up. The leading characters are likeable and well portrayed (which doesn’t fully apply to some of the secondary characters, but they only appear for a moment always). With The Hallow, Corin Hardy has not discovered America, but he delivers a convincingly executed, entertaining, tense and really atmospheric film; I enjoyed every minute of it and I’m sure I haven’t watched it for the last time. In addition to the aforementioned, I have another minor quibble: given that the horror action doesn’t get going until about the half hour mark, and doesn’t let up until basically the end, the ending could have been a little more intense, so it would feel more like a true “finale”, instead of only the “end of an hour long ride with a monster”. This autumn keeps on improving the statistics of horror movie quality, and by December the TOP 10 will be full. ()

Bloody13 

alle Kritiken

Deutsch Bis zum Ende der Saison sind noch zwei Monate übrig, aber ich habe den Eindruck, dass wir hier einen heißen Bewerber für das gruseligste Erlebnis des Jahres haben. The Hallow verfügt über das meiner Meinung nach beliebteste Rezept für einen Horrorfilm; eine luxuriöse Umgebung dunkler Wälder, eine bedrückende Atmosphäre, aus der Dunkelheit hervorkriechende Monster und eine kleine Familie, die ihnen gegenübertreten muss. Ich erinnere mich schon lange nicht mehr an eine so lange andauernde und intensive Spannung, die einen kaum atmen lässt, seit etwa der 25. Minute. Es ist zwar wahr, dass es gegen Ende etwas vorhersehbarer wird und der eigentliche Abschluss nicht die gleiche überwältigende Kraft wie das vorherige atmosphärische Inferno hat, aber persönlich ist mir das egal. Denn nach langer Zeit sind endlich wieder Monster aufgetaucht, die zuverlässig Angst einjagen können. Ich werde nicht sparsam sein, denn so stelle ich mir einen Horror vor! ()

kaylin 

alle Kritiken

Englisch The co-production The Hallow is an atmospheric yet explicit film, a film where horror is presented in both psychological and visual forms. And it works for me. The atmosphere is complemented by a very gritty execution, which eventually builds up into a very unpleasant, in parts even symbolic ending, which has an almost childishly horror finish in the credits. ()