Inhalte(1)

Paris 1957. Der gerade einmal 21-jährige Yves Saint Laurent ist einer der talentiertesten Nachwuchsdesigner Frankreichs und die rechte Hand des Modeschöpfers Christian Dior. Als dieser unerwartet stirbt, wird Yves künstlerischer Leiter einer der renommiertesten Modemarken der Welt. Seine erste Kollektion, von der Welt der Haute Couture mit großer Skepsis erwartet, wird für den jungen, genialen Modeschöpfer zu einem triumphalen Erfolg und macht ihn über Nacht weltberühmt. Während einer Modenschau trifft der schüchterne Yves Saint Laurent auf Pierre Bergé, eine Begegnung, die sein Leben von Grund auf verändern wird. Die beiden werden Lebens- und Geschäftspartner und gründen keine drei Jahre später unter enormem Risiko ihr eigenes, legendäres Modelabel „Yves Saint Laurent". Doch Yves Kreativität nimmt über die Jahre immer selbstzerstörerische Züge an, die sowohl seine Beziehung zu Pierre, der Liebe seines Lebens, als auch die Zukunft seines Unternehmens gefährden. Trotz seiner inneren Kämpfe gelingt es Yves Saint Laurent, die Welt der Mode für immer zu revolutionieren und er wird zu einem der bedeutendsten, innovativsten und einflussreichsten Modeschöpfer aller Zeiten. (Universum Film)

(mehr)

Videos (3)

Trailer 1

Kritiken (4)

NinadeL 

alle Kritiken

Deutsch Ein nettes Biopic, aber nichts Besonderes, schöne Bilder, die gut fließen. Kenner des Lebens und der Arbeit von Yves Saint Laurent werden sicherlich mehr wissen, aber für diejenigen, die seine Marke nicht so sehr mögen, kann es eine interessante Einführung in die Welt der französischen Haute Couture ab den 1950er Jahren sein. Saint Laurent wurde noch in Oran geboren, so dass es sehr interessant ist, diesen Einfluss auf sein Leben und seine Mode zu sehen. Ansonsten ist es ein schönes Melodram, und die Beziehung zwischen Saint Laurent und Pierre Bergé ist natürlich von Emotionen durchdrungen. Hübsche Models und Einblicke in die Popkultur sind eine Selbstverständlichkeit. ()

Matty 

alle Kritiken

Englisch Saint Laurent is presented to us a brilliant designer, as a man struggling with manic depression, as a drug addict and as an extraordinarily sensitive lover. However, the screenplay doesn’t manage to approach him as an ordinary human being whose actions would be taken together to form a convincing psychological profile. Unfortunately, the extreme aspects of the human psyche are more attractive to viewers. The narrative structure sadly exhibits the same instability as Saint Laurent. The film jumps from one episode to the next while making no attempt to develop key motifs or to find a theme that would be determinative for Saint Laurent’s life. The characters lack motivation; the story lacks conflict and purpose. Like its one-dimensional protagonist, a walking pile of character traits, the film offers no mystery that would raise questions or uncertainty. Saint Laurent’s film life does not go beyond the boundaries of his private space toward a socio-political context and Saint Laurent himself is defined solely through his relationship to the other characters. The narrative changes him into a passive victim of external circumstances who is constantly wounded by others. As faithfully as the images simulate a certain era and particular setting, they lack stronger interconnectedness and any kind of depth. Among other things, the scenes of fashion shows, which attempt to give an inappropriate impression of something noble, fulfil a similar role as the outfits on display. They appear, are pleasing to the eye, and then disappear. Lespert only shows, but doesn’t tell. For the whole hundred minutes. Everything begins and ends on the surface. I hope that Bertrand Bonello, whose biopic about YSL should have its premiere in October, will try to not only show the famous designer, but also understand him. 50% ()

Werbung

Malarkey 

alle Kritiken

Englisch It was interesting to watch the life of this fashion designer. The movie adaptation really isn’t bad. The stuff that goes on in the movie is worse, though. It actually doesn’t have much of a storyline. Rather, it focuses on individual situations or individual time periods. So, you see Yves and his warm relationship with guys, then you see Yves smoking weed with his hippie friends. Thankfully, you don’t see much of Yves designing, which would probably be boring. On the other hand, I am not saying that the scenes I mentioned before weren’t boring. It was actually rather annoying. It’s annoying because they all act like dicks. And when everybody pisses you off, you can hardly be excited about a biopic like this one. But it was nice to see the movie and realize how some people lived or are still living. ()

kaylin 

alle Kritiken

Englisch The film Yves Saint Laurent gives you exactly what you expect. There is nothing much extra. It's the world of fashion, so there will be fashion, there will be intrigues, there will be extravagant lifestyles, there will be excesses, simply everything that belongs there. And the personality of one of the fashion geniuses. He fits right into that world. ()

Galerie (38)