Will You Still Love Me Tomorrow?

(Festivaltitel)
  • Taiwan Ming tian ji de ai shang wo (mehr)
alle Plakate

Inhalte(1)

Seit neun Jahren ist der introvertierte Weichung mit Feng verheiratet. Sie haben einen gemeinsamen Sohn, und Feng möchte noch ein weiteres Kind mit ihm. Eines Tages taucht Stephen auf, ein Freund aus alten Zeiten, der Hochzeitsveranstaltungen ausrichtet, und ermutigt Weichung, sein vergangenes schwules Leben wieder aufzunehmen. Weichung möchte seine Frau Feng jedoch nicht verlieren und beginnt nur zögernd, hinter ihrem Rücken einen Flugbegleiter zu treffen. Weichungs impulsive Schwester Mandy, die ihren Verlobten San-San am Supermarktregal verlässt, ist nicht weniger ratlos und imaginiert einen Serienstar an ihre Seite. Verzweifelt steht der gutmütige San-San mit immer romantischeren Ideen vor Mandys Tür. Und während Stephen und auch Fengs Mutter nicht locker lassen, an den Schicksalsfäden der Paare zu ziehen, reift Feng zu einer unabhängigen Frau.
Mit spielerischem Charme bringt Chen Arvin in seinem Film klassische Partnerschaftsvorstellungen ins Wanken. Komödiantisch öffnet er die Grenzen der Kleinfamilie und integriert sie in eine vielfältige Gemeinschaft, in der Unabhängigkeit und Bindung, Freundschaft und sexuelle Erfüllung ihre Balance finden. (Berlinale)

(mehr)

Kritiken (1)

JFL 

alle Kritiken

Englisch This delicate melodrama with an occasional touch of magical realism superbly examines the theme of personal compromises in relation to social obligations and roles. However, it doesn’t approach the subject matter as some sort of rebellious pamphlet for teenagers, but as a subtle portrait of a family aimed at viewers aged thirty and above. But that doesn’t mean that the film is in any way more soothing or conservative. On the contrary, it is pleasantly surprising with its immediate combination of queer and straight motifs into a single whole, thus bringing the desired and still rarely seen emancipation of queer issues and liberation from the shortcomings and formulas of the enclave of festival queer production. The drama here is truly universal as it depicts the pressure of social expectations and obligations as a universal problem that fosters equal dialogue among people regardless of their sexual orientation. Will You Still Love Me Tomorrow? is confirmation that, even though it may lag behind in the area of export genre films (action, thriller, crime, horror), Taiwanese film production has refined lighter genres such as melodrama, romance and comedy thanks to the favour of domestic and festival audiences. With his second feature-length project, Arvin Chen has progressed from the youthful exaltation of his first film, Au revoir Taipei, to a polished and literally uplifting film which, with its seeming serenity, brings inner conflicts to the surface and in which overfamiliar grand gestures and formulaic solutions known from pop culture do not bring the desired happiness. ()