Inhalte(1)

A motionless male body (Ondrej Vetchy) is found on a deserted clearing by a forester (Oldrich Kaiser). He manages to revive the man, but he fails to remember anything, though. He doesn't know how he got in the forest nor why he's all covered in blood; instead of giving answers, he flees the place. The forester pursues him and grows to find out that the man in involved in a bloody vengeance he might have initiated himself and in which a major role is played by his fourteen-year-old daughter (Lucie Steflova). Apart from that there are four million crowns at stake, two bribed cops (Igor Chmela, Marek Taclik) and a trio of young men (Ondrej Havel, Daniel Novak, Vaclav Vostarek) with anything but clear conscience. On one day, during a few hours, one crime connects the stories of several people. Nothing is as simple as it seems, though, for the line between revenge and crime is very narrow. On one day, during a few hours, one revenge connects the stories of several people. Who's the murderer and who's the victim? Ondrej Vetchy and Oldrich Kaiser in a starry thriller that will get you engrossed. (Verleiher-Text)

(mehr)

Videos (2)

Trailer 1

Kritiken (4)

D.Moore 

alle Kritiken

Deutsch Puh. Man könnte schreiben, dass Vendetta in die ein wenig muffige tschechische Kinematografie frischen Wind gebracht hat. Das würde aber nicht stimmen. Vendetta bringt nämlich einen ordentlichen unbarmherzigen Sturm, der ein Gewitter und einen Wolkenbruch ankündigt. Die Regie des Debütanten Miroslav Ondruš ist ausgezeichnet. Sie hat dafür gesorgt, dass das schlau geschriebene Drehbuch von der ersten bis zur letzten Minute unglaublich dynamisch wirkt (ich hatte das Gefühl, dass der Film eine Stunde dauert). Ondřej Vetchý spielt großartig, Oldřich Kaiser ist perfekt. Die "Morricone-Musik" von Petr Ostrouchov hat mir auch gefallen. Manche Szenen waren richtig schauerlich… Ich würde gern mehr schreiben, aber momentan geht es irgendwie nicht. ()

Marigold 

alle Kritiken

Deutsch Was bleibt da sonst noch zu sagen? Ein zur einer Stunde langgezogener "MacGuffin", so dass sofern den eine Wendung erfolgt, über die verbleibende halbe Stunde nichts mehr zu tun bleibt. Die Tatsache, dass die Charaktere von einem Ort zum anderen rennen, unzusammenhängende Sprüche hin- und hersagen (diese jedoch oft wiederholen), der bekannte tschechische Schauspieler Vetchý weint, Justin Bieber im Wald herumrennt, wobei all dies unter donnernden Mozart-Tönen und mit einer naiven High School Pointe endet und sich dazu noch der tschechische Schriftsteller Jan Skácel gesellt ... Na was soll denn das? Die Charaktere sind psychologisch gesehen wie eine Art Traumbuch aus den Zeiten der Ersten tschechoslowakischen Republik (mit Ausnahme des Schauspielers Igor Chmela sind sie meistens apathisch oder weinen), die Handlung ist während der Schlüsselmomenten unlogisch und mit gezielter "Rauheit" durchwoben (was jedoch in Anbetracht dieser schulischen Theaterveranstaltung einen ehr zum Lachen bringt). Thriller dreht man eben nicht so, dass man dem Betrachter anfangs alles verrät, um danach verzweifelt zu versuchen, etwas anderes hinzuzufügen. Warum kann denn niemand zumindest ein klein wenig etwas über die Verzwickteit der Handlung erzählen? Weil Vendetta eben so schlecht aufgebaut ist, dass bereits ein einziger Hinweis die gesamte Struktur auseinanderfallen lässt. Versuchen Sie doch einmal, die ganze Geschichte nachzuerzählen. Ein einfacher Satz genügt, doch er wird mehr als surreal sein. Nein, an dieser Stelle enden tatsächliche tschechische Genrefilme wie Akte Kajinek, Darkness oder Nudity for Sale. Vendetta ist nämlich der gleiche Fall wie Visible World - einschließlich der Tatsache, dass Štrbas Kameraführung rettet, was es denn da zu retten gibt (ich habe nicht nur dank ihr booo! verschwendet) ... P.S.: Es war eine Freude, hier die Arbeit der jungen Hrubešová zu sehen. Sie spielt ebenso gut wie Markéta, und wenn sie sich beim nächsten Ausziehen der Kamera zuwendet, wird ja auch alles in Ordnung sein. ()

Werbung

kaylin 

alle Kritiken

Englisch I like the trend that has been emerging in recent years. It is the trend of thrillers and even horror films. Their quality is one thing, but the fact that they are being made at all is incredibly positive. "Normal" is a film that started this trend a bit, although the excitement from the trailer didn't fully materialize. In the case of the film "Labyrinth," which came out in January... Well, let's not even talk about it. And the anticipated "Final Scream" with Iva Bartošová? Well, okay. That trend doesn't look good at all, but I thought the film "Vendetta" could change that. On one hand... but only on one hand. The beginning is incredibly harsh. Three boys just want one girl, so they mess with her, take her to a place where no one can see her, and where no one can hear her scream. The film is very intense, it might even make you retreat into yourself, because the boys' actions are captured quite realistically. However, don't expect brutality and naturalism. Apparently, we are not ready for that here. But the film continues. The rape happens and a father with Ondřej Vetchý's face wants revenge. Ondřej is a great actor and he proves it here. In the confrontation with Chmela and Taclík, they put on a small concert, a little tinged with an American style, but it's good. The thriller is still suspenseful. Will he get his revenge? Will he not? Again, don't expect any naturalism. Then the vengeful father suddenly wakes up in a field, knowing nothing, and Oldřich Kaiser comes into play. And everything goes to hell. Not because of Kaiser, who is also good, although he doesn't have much space. The film goes to hell because it tries to be something it's not. A strong thriller suddenly wants to be an art film with some deeper meaning. Everything is killed, the atmosphere is shattered into pieces, and the final impression is... weak. The film is too contradictory in its quality. It's a shame, because there was tremendous potential here, but even in such a small space, it ran out of breath. More: http://www.filmovy-denik.cz/2012/07/happy-feet-2-bobr-cislo-4-musketyri.html ()

3DD!3 

alle Kritiken

Englisch A topic with great potential and excellent actors in the main roles. Outstanding camerawork and production design. But the end product flounders. The dad who wants to kill the three bastards that raped and killed his daughter doesn’t hesitate to pay big money for peace of mind. Understandably. Surprisingly, it’s like several key scenes that events seem to be heading toward are missing; it’s like they’ve been cut. In this respect, I don’t understand the director’s aim. A couple of lapses in logic remain, which seems to indicate that scenes were cut.  Ondruš has the technical know-how, but has to grow in terms of storytelling. However, for a Czech movie, this is absolutely awesome, on a level with overseas films. ()

Galerie (34)