Inhalte(1)

Ein neues Abenteuer der beiden Comichelden Kick-Ass und Hit-Girl: Beide kämpfen mit Identitätsproblemen und darüber hinaus mit einem durchgeknallten Gangstersohn, der den Tod seines Vaters rächen will...
Gerade sind "Kick Ass" Dave und "Hit-Girl" Mindy zu einem erfolgreichen Superhelden-Paar zusammengewachsen, da trifft Mindy auf Wunsch ihres Vormundes eine folgenschwere Entscheidung: Sie will fortan keine Verbrechen mehr bekämpfen und sich voll und ganz auf ihre schulischen Abschlussprüfungen konzentrieren. Kick-Ass muss sich wohl oder übel auf die Suche nach neuen Partnern begeben. Fündig wird er schließlich in der Amateur-Helden-Gruppierung "Justice Forever", die von Colonel Stars and Stripes angeführt wird. Alles scheint gut zu laufen, bis Chris D´Amico - "The Motherfucker" genannt - seine eigene Gruppierung von Verbrechern gründet und die Mitglieder von "Justice Forever" zur Strecke bringen will, um Rache für seinen von Kick-Ass getöteten Vater zu nehmen. Wird Hit-Girl doch noch in den Action-Modus zurückkehren und ihrem Freund zur Hilfe eilen? (RTL)

(mehr)

Videos (26)

Trailer 2

Kritiken (13)

D.Moore 

alle Kritiken

Deutsch Was die Gewalt betrifft, ist es das Gleiche wie im ersten Teil. Die Art und Weise, wie der Film die Gewalt zeigt, ist aber anders. Während Matthew Vaughn ihre Nutzung durch seinen spielerischen Regie-Stil irgendwie rechtfertigen konnte, gelingt das Jeff Wadlow nicht. Das Blut spritzt wieder in alle Weltrichtungen (und eigentlich nicht nur Blut), aber was soll man damit anfangen. Meiner Meinung nach handelt es sich um eine überflüssige Fortsetzung, um einen mit Mühe verlängerten Brei, der seinen Vorgänger nur beneiden kann. Der Titelheld hat mich diesmal überhaupt nicht interessiert. Das trifft auch auf die Heldin zu, obwohl sie mehr Raum bekommen hat. Die einzige wirklich interessante und amüsante Figur hat Jim Carrey gespielt. Davon gab es aber wieder schrecklich wenig… ()

Marigold 

alle Kritiken

Deutsch Spoiler. Ohne Wut und Bitterkeit. Der Anfang ist solide und den frechen Drive des Einsers aus, aber mit übertriebener Wahrheitsliebe geht der auch der ganze Film unter. Die Macht des ernsthaften Bullshittings, inkonsistente Tonfälle sowie der daraus resultierende Selbstzweck, ein paar Punkszenen stehen einige wenige krampfhaft ernste gegenüber. Der Film wimmelt nur so in Themen herum, welche der Einser mit einer Panzerfaust der Leichtigkeit hinweggefegt hat. Das Gelaber Miss Mindys sowie der anderen über Identität wirkt bishin zu unnötigerweise Selbstfressend. Ungefähr in der Hälfte fällt dieser Maschinerie die Kette vollständig herunter, wobei es lediglich für einen Augenblick gelingt, sie wieder anzulegen. Wadlow kümmert sich um Einzelheiten, vermag es jedoch nicht, das Ganze zu kutschieren. Der Einser werde ich wegen dessen Kühnheit und des zivilen Pathos lieben, beim Zweier gibt´s da nichts zu lieben oder zu hassen. Er ist kein evil badass Haudraufmensch, sondern lediglich eine Art uncharakteristische bemühter und schlecht zugeknöpfter Transvestit. [50%] ()

Werbung

J*A*S*M 

alle Kritiken

Englisch Well, I’m surprised. I was sceptical of the sequel to the sharp Kick-Ass, but Jeff Wadlow, or that “boring routine artists” and “video-clip maker devoid of fantasy”, as they “mandatorily” call him here, has nothing to be ashamed of. I would’ve easily believed that Matthew Vaughn remained in the director’s chair. It’s got drive, great action sequences, a fantastic soundtrack and good comedic timing. The only issues come from the script (and maybe also from the comic book), which balances worse between seriousness and detachment than in the previous movie. Otherwise, it’s more of the same, which in the case of Kick-Ass I don’t mind. ()

Malarkey 

alle Kritiken

Englisch The first Kick-Ass was crap, but at least there were a couple of characters about whom I thought they had a nice job in the movie. Of course, I am talking mainly about Nicolas Cage. But then the sequel arrived and I thought that I should watch it. I mean Jim Carrey shouldn’t be a disappointment regardless of whom he portrays. But in the end I have to admit that I barely noticed him. It’s not that he was forgettable, but he was simply very unlike himself. Well and the rest of the cast can’t make up for that. So, the way the sequel starts as a fan movie, it ends up a tragic movie. The whole thing is sort of wannabe action-loaded and what’s worse it’s wannabe emotional. And the worst part is that I really miss any semblance of emotion in the movie. ()

Matty 

alle Kritiken

Englisch Probably because of the excessive use of “TV-style” close-ups of faces during the tiresome dialogue scenes, Kick-Ass 2 seems like the pilot episode of a series based on the original Kick-Ass. Though it’s budget was only $2 million lower than what Vaughn had, the more demanding action scenes in particular come across as cheaply made and it is immediately apparent from them what was shot live and what was completed in the studio with CGI (Mindy on the roof of the van). However, Wadlow’s inability to offer a lot of entertainment for a little bit of money is not his biggest problem. He mainly doesn’t know what genre he is working in. Whereas the first film managed to maintain a sense of detached satiric humour even during its more brutal moments, Kick-Ass 2 reduces the satire to the hackneyed highlighting of the parallels between money and moral turpitude. Yet several times it does inappropriately soften and become serious (blathering about the fate of superheroes, the deaths of some characters) and a few times it takes a stab at a kind of humour that is (no longer) provocative in some way, but merely simple-minded (the whole Mean Girls story line, more or less). You can’t cross Nolan’s The Dark Knight with gross-out comedy even if you possess a PhD in genetics. The film is similarly – and disturbingly – disjointed in its approach to violence. If the heroes take blows, the shots are longer, without bad-ass background music. Their wounds are painful. Conversely, the violence that the heroes inflict on the villains is cool, with quicker cuts or alternatively in extreme slow-motion so that we can properly enjoy it, and backed by catchy songs. I don’t know if it was intentional, but Wadlow achieves a subversive effect by combining these two ways of framing physical aggression only during the controversial (see the American reviews) scene involving an attempted rape. The scene starts out like something from a thriller, veers into comedy (showing that Motherfucker’s main problem might be his inability to give vent to his sexual frustration) and ends with a chilling return to reality. The film’s inner conflict with the punk essence of the source work is manifested in the ambiguous attempt to make violence appealing and present it as a possible means of self-expression (thanks to which Mindy earns applause in the gym), while also questioning and completely condemning this means of resolving systemic and private problems (see the would-be moralising epilogue). Kick-Ass 2 not only suffers from its pervasive inconsistency, but it also fails on other levels: the haphazard structure of the story with loosely hanging motifs (Uncle Ralph), the hackneyed nature of the plot, the ordinariness of the characters and the banality of the questions that they pose. On the other hand, some scenes are entertaining, the soundtrack is well put together and Chloë Grace Moretz, though still a minor, is simply a grown-up actress in my view. Kick-Ass 2 is good for one viewing, especially if you have already seen all of the other summer blockbusters. Actually, I feel sorry for this film only in relation to the first one, which was refreshing with its indecorousness and was truly kick-ass. The weaker sequel lacks the courage to dive headlong into the action, instead spending most of the time only engaging in a kind of diligent ass-licking. 55% () (weniger) (mehr)

Galerie (78)

Verwandte News