Inhalte(1)

Fünf Fremde bleiben in einem Wolkenkratzer im Fahrstuhl stecken. Jeder von ihnen hat ein schmutziges Geheimnis, eine dunkle Vergangenheit - und keine Chance, seinem Schicksal zu entkommen. Denn einer von ihnen ist der leibhaftige Teufel und immer, wenn das Licht ausgeht, holt sich das Böse ein neues Opfer ... (Universal Pictures Germany)

Videos (2)

Trailer

Kritiken (9)

D.Moore 

alle Kritiken

Deutsch Ein Film, den man sich zwar nur einmal anschaut, der aber sympathisch ist und eine ausgezeichnete technische Seite (vor allem Velázquez’ Musik ist wirklich toll) sowie wenig bekannte, gut spielende Darsteller*innen hat. Ohne den Teufel würde ich ihn nicht als Horrorfilm, sondern eher als Thriller bezeichnen – er war spannend, er hat mich aber nicht erschreckt und ich habe mich auch nicht gefürchtet… Die Szenen "man schaltet das Licht aus – man schaltet es an – und schon ist jemand tot" haben mich an den Agatha-Christie-Detektivsketch von Monty Python erinnert. ()

POMO 

alle Kritiken

Deutsch Ein zweitklassiger Horrorfilm mit billigeren Schauspieler*innen und mehreren logischen Ohrfeigen. Aber technisch professionell, mit einem super Vorspann, einer soliden Atmosphäre und einer ziemlich funktionierenden Pointe. Wenn es nicht die älteren, noch besseren zweitklassigen Horrorfilme wie Cube oder Saw gäbe, die bei mir für ein Knockout gesorgt haben und denen ich "nur“ vier Sterne gegeben habe, würde ich vielleicht auch Devil vier Sterne geben. ()

Werbung

DaViD´82 

alle Kritiken

Englisch It takes seventy minutes carefully building a disconcerting atmosphere, relationships and tension between characters, only for all this to fizzle out, instead of reaching a climax and hitting hard with a message. Too bad, because it’s the ending/punchline of these genre snacks that separates the wheat from the chaff; leaving just the bold deeds of those who we can remember. ()

Isherwood 

alle Kritiken

Englisch A sympathetic genre film that doesn't quite utilize its idea right, but it works a treat in a darkened movie theater with excellent sound. The question of "Who could it be...?" will probably end up being the right guess for a lot of people, but given the runtime, it works quite well, although the camera spends a lot of time flying around the building rather than in the incriminating elevator. The ending is questionable, but it's still based on a simple story... and Shyamalan's head. Regardless, Dowdle has talent. ()

J*A*S*M 

alle Kritiken

Englisch I feel sorry for John Erick Dowdle, nobody knows the excellent The Poughkeepsie Tapes, Quarantine is the most pointless film of the decade and Devil is killed by Shyamalan’s creative crisis, but he knows the craft and one day he’ll make a proper genre gem, at least I hope. But well, let’s talk about Devil. The opening upside down flight over a city with some great music is perfect to whet the appetite, but the rest of the film is a five out of ten. Technically it’s fine, but the five victims, the detective, the security guards – everyone, basically – are incredibly unlikeable, behave in an unexplained fashion and sometimes utter words that I was unable to understand. If we add to this the fact that the performances are rather poor, the conclusion we reach is that this film simply cannot work. And that’s exactly the case, with the exception of the moments when nobody speaks. The twist does answer the question of who’s the devil, but why the devil did what he did remains a mystery. I’d rather ignore the moral of the closing scene, otherwise I would have to rate it even lower, which I don’t want to do because of the premise, the technical quality, a couple of chilling moments, and the music. 6/10 ()

Galerie (57)