Inhalte(1)

Wegen seines Jobs hat Geheimagent Bryan Mills seine Tochter Kim immer vernachlässigt. Um das wieder gut zu machen, geht Mills in den vorzeitigen Ruhestand. Doch sein Job holt den Ex-Agenten wieder unbarmherzig ein, als seine 17 Jahre alte Tochter und ihre Freundin Amanda in Paris von Mitgliedern eines osteuropäischen Mädchenhändlerrings gekidnappt werden. Sofort macht sich der Vater auf den Weg, denn die Zeit drängt: Von einem französischen Kollegen erfährt Mills, das ihm nur 96 Stunden bleiben, um seine Tochter und Amanda zu befreien. In der Zwischenzeit werden die Opfer von den Entführern mit Heroin vollgepumpt, um sie gefügig zu machen. Die Mädchen sollen als Prostituierte abgerichtet und verkauft werden. Auf der verzweifelten Suche nach seiner Tochter zieht Bryan Mills eine Schneise der Verwüstung durch die französische Hauptstadt und mit eiskalter Konsequenz hält er sich an die Prophezeiung, die er einem Entführer am Handy gegeben hat: "Ich werde dich finden und töten." Womit die Gangster nicht gerechnet haben: Bryan Mills hat seinen alten Job keineswegs verlernt... (RTL)

(mehr)

Videos (3)

Trailer 2

Kritiken (11)

Marigold 

alle Kritiken

Deutsch Eine fragile Geschichte über einen paranoiden Vater, der auf einer Reise nach Paris ein paar unschön anmutende Araber und Albaner niedermäht, damit seine Prinzessin ihr Glück findet und nicht auf dem gerontofilen etwas eines willigen reichen Mannes endet. Morel und Neeson machen aus einem eher unlogischen und stellenweise sentimentalen Spektakel einen unglaublichen Adrenalinstoß voller brillanter Action und harter Gerüchte. Ich habe lange Zeit keine so perfekt zusammengeschnittene und hektische Action mehr gesehen - und dabei arbeiten wir nahezu ausschließlich mit sehr sparsamen Choreografien. Da vergisst man dann schon einmal, dass die Geschichte überhaupt keinen Sinn ergibt und quasi nur als Deko da ist. ()

Pethushka 

alle Kritiken

Englisch I can't believe I overlooked such a treasure for 3 years! It's been a few hours since I watched the film, but my excitement hasn't waned. Liam as the unstoppable father absolutely blew away all the heroes I've known up to this point. I finally felt like action was worth something again, and for good reason. The kidnapping itself was an incredible experience. I'm amazed! 5 stars. ()

Werbung

Isherwood 

alle Kritiken

Englisch The slickness of "Bourne films" and the conciseness of "Seagal films" met under the direction of one of the most talented craftsmen in Besson's film stable, resulting in the type of uncompromising action flick that has been missing from movie theaters for a while. Yet the main driving force is not so much the solid action, but rather the pissed-off Liam Neeson, whose position as a god of vengeance and protector of his daughter's virginity suits him damn fine. He sends the Albanian scum under the ground using clever moves, or the makeshift energy consumer of French power stations, all without the blink of an eye or any particularly robust emotions. With a denser plot and even more emphasis on physical (by that I mean calmer editing) action, I would have given it 5 stars. ()

J*A*S*M 

alle Kritiken

Englisch Steven Seagal, Jason Bourne, Jack Bauer. At least two of those names show up in pretty much every review of this film and it’s not a misguided comparison at all. Liam Neeson is your typical Bauer-like father that travels to save his daughter in a Bourne fashion, beating up his enemies à la Seagal. The script isn’t bursting with originality, the only thing that can surprise the viewer is what kind of coincidence will be used next for the hero to go a step further – but nobody watches action films because of the plot. The relentless and incorrect liquidation of Albanians and other subversive beings was a lot of fun, therefore, 4*. ()

DaViD´82 

alle Kritiken

Englisch A Macho version of Not Without My Daughter. This movie reeks of classic tough French guys’ movies “one man against hundreds" with Belmondo or Delon (it reminds me most -maybe too much - of Cop’s Honor). But the reek is a bit stale. The uninteresting prolog (twenty-five minutes) and the epilog chip away at any positive impression you may have had. In reality this is good, but not outstanding; it begins to be so only after it moves to Paris. And there’s far too much talking, when the characters don’t have anything to say. If only they would take action instead. Another negative aspect is Maggie Grace, or rather her role. She is so unlikeable that I am surprised that anybody would think it worth letting loose such hell in the peaceful city on the Seine. But there are positive sides as well. I haven’t counted them, but one is worth mentioning. Liam Neeson. Who would have said that at 56 years old he would turn into such a tough guy. After today’s viewing I know that if there’s one person whose daughter would be inadvisable to kidnap, it’s Liam’s. Everybody else is just a band of brewed tea drinkers. If he had just a little more style, I would have nothing to fault him for. Morel almost too obviously relies on the fact that almost nobody makes movies like this nowadays, and so in the end the viewer forgives him for a lot. ()

Galerie (39)