Inhalte(1)

Auf der ganzen Welt werden plötzlich ein Geheimagent nach dem anderen getötet. Nur ein Mann kann der Bedrohung entgegentreten: Der Superspion Derek Flint. Er muss einen verrückten Wissenschaftler zur Strecke bringen, der mit seiner Erdbebenmaschine eine neue Weltordnung erschaffen will. (Verleiher-Text)

Videos (1)

Trailer

Kritiken (2)

D.Moore 

alle Kritiken

Deutsch Warum hat mich der Adler angegriffen? – Er wurde so trainiert, dass er Amerikaner erkennt und angreift. – Ein antiamerikanischer Adler. Das ist teuflisch. Eine niedliche Parodie von James-Bond-Filmen, in der James Coburn, flink wie ein ganzes Katzenheim, als Agent tobt, der alles auf der Welt schaffen kann. Es reicht, seinen brillanten Gedankengang zu beobachten, der Flint nach Marseille führt, wo er Restaurants durchstöbert und an einem Teller Bouillabaisse nach dem anderen riecht, um den Mann zu finden, der auf ihn mit einem vergifteten Pfeil geschossen hat. Sobald Flints Einsatz kommt, zittern die Bösewichte sowie die schönen Frauen und die Rettung der Welt (und der schönen Frauen) ist dann irgendwie selbstverständlich. Außerdem wird sie von Jerry Goldsmith begleitet. ()

Matty 

alle Kritiken

EnglischAnti-American eagle. It’s diabolical.” Our Man Flint is a unique parody containing fewer humorous lines and situations than any of the early Bond films (as well as, for example, Moonraker, which though meant seriously, still remains a much more entertaining bit of tripe). Agent Flint could easily be a member of the same club as Her Majesty’s agent. Though he shows less respect for his superiors, possesses more liberalism in matters of female emancipation (hippie laxness as opposed to Bond’s conservatism, but put under a bit of pressure by a feminist threat in the sequel) and behaves in a more mature manner than Bond (definitely with fewer one-liners), he is the equal of 007 in terms of language skills, breadth of interests (among other things, he studies ballet and understands the language of dolphins) and physical performance. However, the film itself lags far behind the Bond films. It has a tiringly slow pace due to long padding shots. The scenes, though Bondishly set in luxury restaurants, modern research laboratories and smoky bars with exotic dancers, lack style and, furthermore, give the impression of being cheap. It is often not even possible to know in which country the action is taking place. With great effort, Jerry Goldsmith, who is audibly interested in the central Bond motif, and James Coburn, who handled fights against Connery himself and in unedited shots, eventually managed to drag the film out of the realm of obscurity. Though the sequel contains a comparable number of long, empty scenes (especially with technological toys) and focuses too much attention on characters other than Flint, it obviously had a larger budget and it is more apparent that it was intended to be a comedy. 50% ()

Werbung

Galerie (27)