Inhalte(1)

A story of relationships from which love never faded because it never existed at all. After having an orgasm humans are in an unusual frame of mind. They no longer seek what moments before they may have desired, they laugh at things that might recently have provoked them to violence, and they have no idea if they even got what they wanted. Nine characters, each a symbol of contemporary lifestyles, find themselves in such a state. The mathematical possibilities (four men times five women) result in 20 mini-episodes which merge into a single story of love, relationships, and sex. Nothing remains hidden but the intimate regions of the human body. (Verleiher-Text)

(mehr)

Kritiken (4)

Isherwood 

alle Kritiken

Englisch There is no art for art's sake. Juraj Jakubisko's indecisiveness between pushing visual exhibitionism to the max or hammering the audience with the "profound" idea of the screenplay, which he co-wrote with Marcel Bystroň, is the main stumbling block. The relentless effort to create strong metaphors on the topic of sex, which every person encounters, somehow falls flat due to the plotline lacking logical coherence and needlessly shattering into various disjointed pieces that won't fit together, even if the viewer were to stand on their head while contemplating. The purposefully frenetic interchange of camera filters along with rapid editing strongly reminded me of Tony Scott's films. Seriously! It's really hard for me to comprehend how a quite sizable group of Czech A-list actors, including one Italian, got involved in this project. We can pretty much turn up our noses regarding the concept of the "Slovak Fellini." ()

novoten 

alle Kritiken

Englisch Debacle and catastrophe that make it much easier to laugh at the level of Czech cinema again. Nero, Krajčo or Vondráčková should never play anywhere again because they are literally shameful and only increase the feeling of complete awkwardness with any emotional pseudomovement. Without Jiří Langmajer, it would be the biggest flop in recent years. I don't care what Jakubisko is trying to say, this form would not sell anything. ()

gudaulin booo!

alle Kritiken

Englisch Considering his previous merits, Jakubisko does not have to be afraid of filming this perversion of hell, but he definitely deserves purgatory... Such an experienced director must recognize how bad the script is in front of him. But even the execution is rushed. Stupid dialogues, zero plot. Brr! Overall impression 5%. ()

claudel 

alle Kritiken

Deutsch Mir tut es um Juraj Jakubisko und Deana Horváthová leid, und ich verstehe ihre Verbitterung bezüglich der negativen Kritiken, denn diese hat Post Coitum wirklich nicht verdient. Auch wenn allen die Handlung stupide, die Dialoge zu primitiv und unnötig vulgär, die Musik diskophil und einfach vorkommen, so sind die schauspielerische Leistung von Jiří Langmajer und die hervorragende Kamera nicht zu übersehen und mit Füßen zu treten. Post Coitum habe ich bei der Sommerfilmakademie in Uherské Hradiště auf einer Freilichtbühne gesehen, es war recht voll, niemand hat die Vorführung vorzeitig verlassen, und ich habe keine emotiven Aufschreie des Ekels bemerkt. Mir gefällt die Auffassung, die Sicht auf die zwischenmenschlichen Beziehungen in der heutigen Gesellschaft, doch gleichzeitig hat der Regisseur auf poetische Art und Weise eine gewisse Hoffnung zum Ausdruck gebracht, dass es so nicht ewig sein wird und dass manch einer auch anders als in Lüge, Betrug und gegenseitigen Verletzungen wird leben können. Mich hat Juraj Jakubisko auch dieses Mal nicht enttäuscht, und ich halte ihm die Daumen, dass er mit Die Gräfin bei Publikum und Kritikern viel besser ankommt. ()