Inhalte(1)

Der erfahrene Feuerwehrmann Jack Morrison wird bei einem schrecklichen Brand in einem Hochhaus in den Flammen eingesperrt. Gelingt es seinen Kollegen, ihn zu retten, bevor das gesamte Gebäude abbrennt? Die 49. Einheit der Feuerwache von Baltimore wird zu einem verheerenden Brand in einem 20-stöckigen Gebäude gerufen. Während seine Kollegen zwei Verletzte aus den Flammen retten, sucht Jack alleine weiter nach einem dritten Mann namens Phil, der sich noch im 12. Stockwerk befinden muss. Es gelingt Jack zwar noch, Phil in letzter Sekunde abzuseilen, doch dann kommt es zu einer schlagartigen Explosion, bei der die Decke einstürzt und Jack unter den Trümmern eingeklemmt wird. Seine Kollegen riskieren ihr Leben, um Jack in dem einsturzgefährdeten Haus zu finden. Währenddessen läuft sein Leben noch einmal vor seinen Augen ab: Er erinnert sich daran zurück, wie er vor Jahren zur Feuerwehr gekommen ist und nach dem Löschen eines Brandes als Held gefeiert wurde, wie er sich in seine Ehefrau Linda verliebt hat und an die Geburt seiner Kinder... (RTL Nitro)

(mehr)

Videos (1)

Trailer

Kritiken (3)

POMO 

alle Kritiken

Deutsch Ein Feuerwehrdrama, das überraschenderweise das Actionpotenzial ignoriert und das sich ausschließlich auf die humanistische Dimension der Lebensgeschichte eines gewöhnlichen Menschen konzentriert – von einem begeisterten jungen Mann bis zu einem verantwortungsvollen Vater. Die Rettung des Haupthelden in Gefahr, die mit Flashbacks aus seiner Vergangenheit kombiniert wird, ist am Anfang schablonenhaft und einfallslos. Später gewinnt sie aber allmählich das Interesse der Zuschauer*innen. Das ist vor allem das Verdienst des ausgezeichneten Joaquin Phoenix. Ein kleiner und im Vergleich zu Howards Backdraft - Männer, die durchs Feuer gehen einfacher Film ohne einen Plot. Das Herz des Zuschauers entblößt er aber auf eine ehrliche Art und Weise. ()

Isherwood 

alle Kritiken

Englisch It's like the calendars have turned back to the early 1990s when genre films "for guys" were being made. The story went off track, and the emphasis was on sentimental speeches, true manly friendships that last forever, and a good dose of adrenaline-fueled but realistic action. That's exactly the category Ladder 49 falls into. It lacks none of the aforementioned. However, ten years later, even the "retro" memories want something more. The absence of a story, which has been replaced by unimpressive flashbacks of the firefighter's life, is not the main missing link. The film lacks a proper narrative structure, as with the increasing minutes, the stereotypical family pictures become as boring as the firefighting action, which, despite its well-balanced dose of audience appeal and realistic "documentary" approach, fails to truly captivate. The viewer's main enemy is the runtime, which is completely unnecessary given the subject matter and deserves to be cut, especially in the "family passages." Joaquin Phoenix may have been scared of his first proper leading role because in many scenes he gives the impression of a boy caught playing with matches in a hayloft. The more the audience might have been let down by the film's structure, the more they will enjoy the fantastic performance of John Travolta, who remains charming until his emotionally charged final speech that must have resonated with all moviegoers while comforting the mournful souls of the funeral attendees, as Ladder 49 is a pure celebration of the heroic performance of "its American boys." I would like to say (or write) that if you put on a tough smile and surrender to the film, you will immensely enjoy it. However, Ladder 49 is too scattered between a family soap opera and a film "for guys," making it difficult for the audience to fully immerse themselves and appreciate it. On the other hand, I must applaud the team of pyrotechnicians and stunt performers who ultimately provided the adrenaline rush. Although there wasn't much of it, some is still better than none. ()

Werbung

Kaka 

alle Kritiken

Englisch The basic storyline is divided into two parts: the present (a huge fire in a building – perfectly shot, by the way) and the retrospectively narrated past, when the director introduces us to the past of Jack Morrison – the main hero of the story. But these two parts do not fit together very well and they feel like a weakly assembled puzzle. Throughout movie, there are only a few scenes that can captivate a person and somehow touch their heart. The rest is nothing but a cliché seen a thousand times over. ()

Galerie (45)