Inhalte(1)

King David (DMX), ein ausgekochter, aber stilvoller Krimineller, kehrt in der Hoffnung auf Vergebung seiner Verbrechen in seine Heimatstadt zurück – wird dort aber auf brutale Weise ermordet. Aber er stirbt nicht allein… Seine letzten Momente verbringt King David mit Paul, einem ehrgeizigen Journalisten, der ihn zwar erst vor wenigen Minuten kennen lernte, aber für den Rest seines Lebens durch diese Begegnung ein anderer Mensch sein wird. King David – halb Prediger, halb Satan und bestens vertraut mit den Spielregeln der Straße – überlässt Paul ein Tonband mit der Geschichte seiner letzten Taten – eine fesselnde, poetische Predigt über Verbrechen und seine Konsequenzen. Die Bänder enthüllen den Kreislauf von Gewalt und Vergeltung, der King Davids Leben auszeichnete und der mit voller Wucht auf ihn zurückschlug – genau so, wie er es insgeheim immer befürchtet hatte… (Verleiher-Text)

(mehr)

Kritiken (2)

gudaulin 

alle Kritiken

Englisch Never Die Alone is a gritty action crime drama set in a contemporary black ghetto, clearly inspired by classic NOIR films from the 40s and 50s in both form and content - whether it's the commentary by the main character, the lighting and color toning (typical is the scene of a dark car's silhouette with blood-red lights), or especially the raw atmosphere soaked with realistically portrayed ruthless violence. The cast is decent, and the soundtrack is interesting. Never Die Alone doesn't represent a film revolution, nor is it exceptional, but in its genre, it stands as a respectable above-average endeavor. Overall impression: 75%. ()

Kaka 

alle Kritiken

Englisch It's hard to believe, but DMX is truly an incredibly cool motherfucker. You can shake your head at his wisecracks, but you’ll end up devouring them without even realizing it. Surprisingly, the story is decent and the runtime is just right. Unlike typical American “gangsta” movies, there is raw action and a digital camera (mostly filmed at night), which are very welcome things. Furthermore, the ending adds a pleasant breeze of unexpected twists to a somewhat worn-out plot. The film overall is not innovative, but it is presented in a truly original way, without moralizing, motherly speeches, or an attempt at redemption. DMX is simply a scoundrel, but you can't help but like him. ()