Inhalte(1)

Nach 20 Jahren treffen sich die beiden Brüder Georg (Bjarne Mädel) und Christian (Lars Eidinger) auf der Beerdigung ihres Vaters wieder. Beide haben sich zunächst wenig zu sagen: Georg, der Tischler geworden ist und seinen Vater bis zuletzt gepflegt hat, und der weitgereiste Top-Manager Christian, der nach Jahrzehnten erstmalig zurück in die Heimat kommt. Doch nach einer durchwachten Nacht mit reichlich Alkohol beginnt die Annäherung: Beide beschließen, endlich die Deutschland-Tour zu machen, von der sie mit 16 immer geträumt haben – und zwar mit dem Mofa. Völlig betrunken brechen sie noch in derselben Nacht auf. Trotz einsetzendem Kater und der Erkenntnis, dass sich eine solche Tour mit über 40 recht unbequem gestaltet, fahren sie unermüdlich weiter. Während sie schräge Bekanntschaften machen und diverse wahnwitzige Situationen er- und überleben, stellen sie nach und nach fest, dass es bei ihrem Trip nicht alleine darum geht, einmal quer durch Deutschland zu fahren, sondern den Weg zurück zueinander zu finden. (Sony Pictures DE)

(mehr)

Videos (3)

Trailer 1

Kritiken (1)

Othello 

alle Kritiken

Englisch While contemporary French comedies work with plots about how the old French find it difficult to assimilate into contemporary society, and they make films in the Czech Republic about the problems of being stuck in relationships, in Germany, judging from recent comedies, the biggest quagmire there seems to be the secure forty-something who is oblivious to life because of his constant work. But while the comedy of professional workaholics, the Japanese, usually involve at least one hilarious rape, seashells for nipples, and a gallon of blood on an octopus, in Germania they cope with the kanban by going for a summer ride on motorbikes and that's it. 25 km/h doesn't even try to make a joke, it's just a collection of heartwarming situations that, thanks to the background music, are always safely recognizable by how reminiscent they are of commercials for fruity summer beers. As entertainment, you can at least count the cameos of actors like Alexandra Maria Lara, Sandra Hüller, Jella Haase, Mateusz Kościukiewicz, and Franka Potente throughout the film, but I was probably most impressed by the unintentional portrayal of the German countryside as a kind of exuberant post-apocalyptic landscape, where you hardly meet anyone on the roads and where small towns are left behind by the wives and relatives of those who are making big bucks in multinational corporations somewhere far away in Asia. But the overall message of the film "try everything and continue to be nothing" is universally repugnant to me. ()

Galerie (19)