Ich kämpfe um dich

  • Österreich Ich kämpfe um dich (mehr)
Trailer

Inhalte(1)

Die junge Constance ist Ärztin einer Nervenheilanstalt. Sie bemerkt, dass der charmante neue Kollege Dr. Edwardes gar kein Arzt, sondern ein Geisteskranker ist, der sich für den Mediziner hält und dessen Platz eingenommen hat. Die junge und eher zurückhaltende Ärztin Dr. Constance Petersen arbeitet in einer Nervenklinik. Wie ihre Kollegen wartet sie gespannt auf den neuen Chefarzt, der den bisherigen Leiter der Anstalt, Dr. Murchison, ablösen soll. Als Dr. Edwardes eintrifft, ist Constance äußerst fasziniert von ihm. Allerdings fällt ihr dessen seltsames Verhalten auf, und sie hegt den Verdacht, dass Dr. Edwardes nicht der ist, der er vorgibt zu sein. Tatsächlich erscheint die Polizei in der Klinik und unterrichtet die Belegschaft darüber, dass der wahre Dr. Edwardes verschwunden und wahrscheinlich Opfer eines Mordes geworden ist. Als der Tat verdächtig gilt der sich unter dem Namen Dr. Edwardes in die Klinik eingeschlichene Fremde. Doch der ist verschwunden. Trotz seiner Flucht glaubt Dr. Constance Petersen fest an die Unschuld des Mannes, in den sie sich verliebt hat. Sie kann ihn in einem New Yorker Hotel ausfindig machen und reist mit ihm zu ihrem ehemaligen Lehrer, Dr. Alexander Brulov. Der soll durch Psychoanalyse die blockierten Erinnerungen ihres Patienten freilegen. Und tatsächlich kehrt das Gedächtnis zurück, aber wer hat den wahren Dr. Edwardes auf dem Gewissen? (arte)

(mehr)

Kritiken (2)

DaViD´82 

alle Kritiken

Englisch It’s no great surprise that the Master didn’t really like this movie. Although it seems that there isn’t much to fault here. It is marvelously filmed, as always, in terms of acting, this is certainly high above average and, not just the story, but also the original dream sequence by Dali is captivating. What brings Spellbound down a few pegs is the rather surprising screenplay. Unfortunately, the final denouement is pretty obvious right from the very beginning. This predictability might not have mattered at all, if the movie weren’t a few dozen minutes longer than it should have been. Of course, this is no great disappointment, but nor is this an above average Hitchcock. This is rather mediocre in terms of his filmography, but it is still a quality work in comparison with other contemporary productions; for instance the one-year younger case of plagiarism in the shape of Shock with Vincent Price. ()

gudaulin 

alle Kritiken

Englisch I essentially had a great time with this. But it was a little different than how Hitchcock originally intended. It's similar to when a notorious B-movie filmmaker makes an unintentionally hilarious genre film that reliably makes you laugh more than an Oscar-winning comedy. Meanwhile, Hitchcock is lucky that he enjoyed lightening up his films with humor and over the years, the line between what he once took seriously and what was meant to be funny has blurred. Hitchcock's idea of psychoanalysis was heavily naive and detached from any reality even at the time of its creation, and today it appears truly ridiculous. Hitchcock builds the love relationship between his protagonists in the most clichéd ways, straight from the dime-a-dozen romance novels. One wouldn't recognize from Gregory Peck's acting that he is one of the legends of the silver screen. Ingrid Bergman certainly exudes charisma in all directions, but she plays the ultimate fool, a role she probably never repeated in her career. Instead of tension, the master this time served me something that unintentionally approaches self-parody. Overall impression: 65%. ()