Aguirre, der Zorn Gottes

  • Bundesrepublik Deutschland Aguirre, der Zorn Gottes (mehr)
Trailer

Inhalte(1)

Einige Jahrzehnte nach der Zerstörung des Inka-Reiches begibt sich eine spanische Expedition auf eine Reise über den Amazonas, um Gold und Schätze zu finden. Doch im Dschungel herrschen andere Gesetze und als die Schwierigkeiten immer größer werden, setzt sich der skrupellose Don Aguirre an ihre Spitze. (Kinowelt)

Kritiken (6)

Prioritäten setzen:

Goldbeater 

alle Kritiken

Deutsch Aguirre, der Zorn Gottes und der Wahnsinn eines Mannes. Es ist ein perfektes Werk, dank dessen ich sofort die Zusammenarbeit zwischen Werner Herzog und Klaus Kinski mochte. Beide haben perfekte Leistung gebracht, und wer nicht damit einverstanden ist, wird in 198 Stücke zerhackt, auf denen solange rumgetrampelt wird, bis man die Wände damit streichen kann! ()

Stanislaus 

alle Kritiken

Deutsch Einen ersten Eindruck von der kreativen "Chemie" zwischen Herzog und Kinski bekam ich in Nosferatu - Phantom der Nacht und Aguirre, der Zorn Gottes ist ähnlich. Wie in Nosferatu hat mich der Regisseur mit der allerersten Szene für ich gewonnen, in der es eine monumentale Aufnahme der gesamten Expedition gibt, die durch den Urwald läuft. Über die Musik kann ich mich nicht beklagen, auch wenn sie so eintönig war, hat sie ihren Zweck doch perfekt erfüllt. Ich war sehr beeindruckt von der Kameraführung, die neben Naturaufnahmen auch zahlreiche Details aus der Handkamera zeigt und insgesamt die Atmosphäre eines Dokumentarfilms vermittelt. Wie ich bereits eingangs erwähnte, war Klaus Kinski als Aguirre perfekt (er hat eine unglaubliche Ausstrahlung), und Herzog hat mich erneut davon überzeugt, dass er ein guter Regisseur ist. ()

Lima 

alle Kritiken

Englisch Aguirre, The Wrath of God is a very peculiar film. A work with a strong theme and, for me, a mysterious hypnotic power. It's not a gripping film by any means, but as a whole it works. Herzog portrays the Spanish adventurer Aguirre (Klaus Kinski), who recklessly pursues his idea of success and wealth, even at the cost of the destruction of the members of his expedition, and gradually descends into madness. The film flows very slowly, probably like the river on which Aguirre's expedition sailed. If it's true that the actors didn't know their dialogue ten minutes before shooting a scene, it shows a lot in the film. The actors really look at times as if they don't know what to play, they resemble members of an amateur theatre company, but Herzog built everything on the demonic appearance of Klaus Kinski, who didn't even have to act much, it was enough that he IS. Some moments seem quite surreal (the bizarre scene with the severed head), sometimes even comical (e.g. the black man on the raft says "That is no ship. That is no forest", then an arrow flies in and buries into his leg, the black man remarks with stoic calm "That is no arrow", Kinski comes running and shouts "These arrows are real!" and fires the cannon right next to the black man's ear, which puts a big smile on the black man's face). Anyway, I give it four stars, the film really had a mysterious effect on me (maybe thanks to the dreamy hypnotic music), to the point that I was curious the whole time to see what would come next. Certainly, a film worth watching. ()

lamps 

alle Kritiken

Englisch Herzog captures how a quest for fame and immeasurable wealth turns into a manic depressive pilgrimage in a very believable way, relying on basic filmmaking techniques, simple camera rides and shots of beautiful sceneries, next to which he let the crazy face of the insane Klaus Kinski stand out, which in this case was really worth a thousand words. The thought that the likes of Iñárritu and Emmanuel Lubezki could have extracted much more voluminous cinematic art from the subject matter weighs on me, but even the minimalist Aguirre is an ageless visionary work with its aggressive psychological approach... 80% ()

Othello 

alle Kritiken

Englisch The blending of the reality of filming with the story being told is palpable here. An obsessed Herzog drags an exhausted film crew through the Peruvian jungle, capturing their exhaustion and setting it in the context of the universal futility and doom of human ambition. And in the process, he and Kinski fight over a gun. God knows how many people actually died in the making of this film; and sometimes you never find out. If Coppola was inspired by Aguirre when making Apocalypse Now, he couldn't have been surprised that it went the way it did. ()

kaylin 

alle Kritiken

Englisch This is a film that certainly won't appeal to everyone, but thanks to Werner Herzog's confident direction and Klaus Kinski's unique performance, I have to admit that this is simply a movie worth seeing. Some of the scenes - filmed in Peru - are truly spectacular, and cinematographer Thomas Mauch deserves kudos. ()