Taking Woodstock

  • Deutschland Taking Woodstock – Der Beginn einer Legende (mehr)
Trailer 1

Inhalte(1)

Eigentlich träumt der junge Elliot Tiber von einer Karriere als Innendesigner. Doch das Motel seiner Eltern läuft alles andere als berauschend, und so hockt er weiter in seinem heimatlichen Kaff und sinnt nach einer Idee, wie man die Geschäfte wieder ins Laufen bringen könnte. Als er aus der Zeitung erfährt, dass einem groß angekündigten Open Air Konzert die Erlaubnis entzogen wurde, wittert Elliot die Chance: Er bietet er den Veranstaltern ganz einfach die Kuhwiese hinter dem elterlichen Grundstück als Austragungsort an – ohne zu ahnen, welche Welle er mit diesem Angebot losschlägt. Denn schon bald zieht nicht nur eine Bataillon von Organisatoren und schrillen Musikern in die kleine, konservative Gemeinde; auf den Weg machen sich auch mehr als eine halbe Millionen Musikfans und Hippies, um das größte Happening aller Zeiten zu feiern. Nach diesem Wochenende mit “Love, Peace and Understanding” wird nichts mehr so sein wie vorher. (Tobis)

(mehr)

Kritiken (1)

gudaulin 

alle Kritiken

Englisch This film could have become the ultimate mocking satire and at the same time a great comedy. The subject itself called for an ironic treatment, because the legend of Woodstock as one of the catalysts of the hippie movement was born as an unintended enchantment. Practically all the organizers and local residents saw the concert as a unique opportunity to get wasted the American way and any ideals were completely foreign to them. Thanks to incredible incompetence and underestimation of the situation, one of the biggest logistical failures in human history occurred. It was only by sheer luck and also because a significant portion of the participants were still recovering from previous partying and marijuana smoking, that a tragedy similar to Altamont, which happened three months later, did not occur. Although Ang Lee started off well, he soon deviated toward such a harmless celebration of the Woodstock legend and flower ideals that humor, let alone satire, soon disappears and the director simply strokes the hippie legend on the head, failing to live up to my initially high expectations. If there is something the film truly portrays well, it is the loosening of sexual prudery in the second half of the 60s. Many hippie ideals were lost, but this generation was much more open-minded and brought greater freedom to women, homosexuals, and basically everyone. It barely earns three stars, because the subject could have been used much more effectively. Overall impression: 50%. ()